Det är mycket möjligt... men då var de inte utskjutna lika till ditt patronläge.
Med en hylsa som passar låsmåttsmässigt så blir inte tändhatten platt.
EGNA undersökningar är bättre än andras teorier.
Alternativa Lösningas Mästare....
Ockham , Det är min MENTOR
Plåtbiten video . Sök på Plåtbiten/Rävpipa på youtube.
Vill ni köpa Rävpipa, Plåtbiten, så skicka ett PM A.Ö
becke skrev:Båda hylsorna är enbart halskalibrerat!
Eller vad medar du med kalibrerings grad?
är båda hylsorna skjutna i samma vapen tidigare?
Våga Vägra Varg!!
Finnstövaren Kempin Maija(Rip)
Grållorna Körttilakian Ella (RIP), Karpaasin Marta o Karpaasin Zazza Fi USH & Fi JCH
Vähäsalon Penni (RIP)
"Favve" Åbackens Bootsie (Hilla) Ordförande i Gnist´s beundrarskara
Båda hylsorna är skjutna en gång sen omladdade båda hylsorna i samma vapen ! Därav enbart hals kalibrerad.
Man behöver väll bara helkalibrering om dom skall skjutas i nått annat vapen väll?
cci-hattarna är kända för att vara mjuka, så där har vi nog förklaringen.
Våga Vägra Varg!!
Grållorna Körttilakian Ella (RIP), Karpaasin Marta o Karpaasin Zazza Fi USH & Fi JCH
Vähäsalon Penni (RIP)
Jag anser att något är fel när du får så där platt hatt. Du säger att du halskalibrerar, kan du beskriva hur du gör? Hur har du ställt in verktyget och vad har du för sorts verktyg? Är det ett hel- eller halskalibreringsverktyg?
Sent by a click on the "Skicka" button.
--------------------------------------------------
börje skrev:cci-hattarna är kända för att vara mjuka, så där har vi nog förklaringen.
Så platta tändhattar med CCI behöver inte betyda något alls? Blev lite orolig när jag fick platta CCI250 hattar i en laddning som ligger inom Normas laddtabeller...
börje skrev:cci-hattarna är kända för att vara mjuka, så där har vi nog förklaringen.
Så platta tändhattar med CCI behöver inte betyda något alls? Blev lite orolig när jag fick platta CCI250 hattar i en laddning som ligger inom Normas laddtabeller...
/Victor
Visst är det en indikation på att endera trycket är rätt högt eller att kalibreringsgraden är i mesta laget, men en mjuk hatt blir lättare platt. I bössor med dåligt anslag så brukar cci funka bra fastän andra hattar ibland kan ge upphov till klick.
Våga Vägra Varg!!
Vähäsalon Penni (RIP)
/Victor
Visst är det en indikation på att endera trycket är rätt högt eller att kalibreringsgraden är i mesta laget, men en mjuk hatt blir lättare platt. I bössor med dåligt anslag så brukar cci funka bra fastän andra hattar ibland kan ge upphov till klick.
Kan vara så att jag råkat kalibrera lite hårt också, var nåt strul när jag kalibrerade sist men minns inte riktigt vad... Rättar nog till sig vid nästa kalibrering.
Hej! Sen går ju det testet att förenkla, man sätter en skjuten tändhatt "långt ut" och stänger bulten sen mäter man ev utstick. Fungerar bra på knökmatare.
Fredrik FN skrev:Hej! Sen går ju det testet att förenkla, man sätter en skjuten tändhatt "långt ut" och stänger bulten sen mäter man ev utstick. Fungerar bra på knökmatare.