Pulsar Accolade 2 LRF XP50 Värmekikare - Grävling 100->10m

Moderatorer: Ulrik, Stefan.K, mecke

Night Vision Viking

Pulsar Accolade 2 LRF XP50 Värmekikare - Grävling 100->10m

Inlägg av Night Vision Viking »

Filmat igår kväll. En grävling som kommer mot mig från 100 meter.
Kände mig ganska obekväm då den gick nästan rakt mot mig (den följde inte mina spår).

Från början hade den en räv efter sig, men den avvek.

Filmat med Pulsar Accolade 2 LRF XP50 termisk kikare (binoculars)

https://youtu.be/sqITreat4JY" onclick="window.open(this.href);return false;

Night Vision Viking

Re: Pulsar Accolade 2 LRF XP50 Värmekikare - Grävling 100->1

Inlägg av Night Vision Viking »

Tyvärr mister man en hel del kvalitet när man laddar upp filmerna.

Raggarö

Inlägg av Raggarö »

Det är synd att vi förvägrats denna teknik (gällande kikarsikten) fullt ut genom SJF:s försorg.

Man ser inte förgrunden (framför målet) ej heller bakgrunden (bakom målet), man ser endast i 2D inte i 3D (som i vanliga kikarsikten) och andra liknande floskler har kommit via förbundet.

Jag hade gärna köpt ett Pulsar Thermion om "grisplågan" blir överhängande, då hade man (om man fått) kunnat aktivt söka upp grisarna istället för att passivt sitta vid en åtel.

Raggarö
Enligt en viss klärvoajant forumist är jag inte ärligt intresserad, vilket tyvärr mitt track record tydligt pekar på.......

Jag har tydligen inte något Internet-vett....

Villrådig

Inlägg av Villrådig »

Raggarö skrev:Det är synd att vi förvägrats denna teknik (gällande kikarsikten) fullt ut genom SJF:s försorg.

Man ser inte förgrunden (framför målet) ej heller bakgrunden (bakom målet), man ser endast i 2D inte i 3D (som i vanliga kikarsikten) och andra liknande floskler har kommit via förbundet.

Jag hade gärna köpt ett Pulsar Thermion om "grisplågan" blir överhängande, då hade man (om man fått) kunnat aktivt söka upp grisarna istället för att passivt sitta vid en åtel.

Raggarö

Va? Har du missat lagändringen som gjordes förra året?

Raggarö

Inlägg av Raggarö »

Har man släppt termiska sikten lika "fria" som NV-sikten?

Jag är med så långt att termiska sikten är godkända på åtel och "öppen terräng", har det hänt något efter detta?

https://svenskjakt.se/start/nyhet/reger ... svinsjakt/" onclick="window.open(this.href);return false;

Raggarö
Enligt en viss klärvoajant forumist är jag inte ärligt intresserad, vilket tyvärr mitt track record tydligt pekar på.......

Jag har tydligen inte något Internet-vett....