Sjåfågelsjakt i Västerbotten

Diskutera jakten på våra fåglar.

Moderatorer: taxen, Fritz Kraut

Sinister919

Sjåfågelsjakt i Västerbotten

Inlägg av Sinister919 »

fågel.png
Hej allihopa
Ny här på forumet så man får väl förklara vem man är :)
39årig man boendes i sävar strax norr om Umeå, jagar både sjöfågel från kajaken och skogsfågel på tjejens mark i Lycksele.
Men dethär leder mig in på ett problem jag har....innehar jakträtt på både enskilt vatten och statliga öar i Västerbotten. Men jag jagar ju som sagt från kajaken och har rätt begränsade möjligheter att ta med mig vättar av naturliga orsaker :D
Har sökt med lampa och lykta efter jaktmöjligheter efter sjöfågel längs med kustremsan runt umeå, vill kunna lägga ut rejält med vättar och ha lättare tillgång till jakten än att paddla ut i havet varje gång.
Är BARA OCH ENDAST intresserad av att jaga sjöfågel, och med tanke på att jag ännu inte träffat på några mängder med sjöfågelsjägare här uppe så borde det finnas möjlighet att få betala för en jakträtt som är avgränsad till ENDAST sjöfågel av någon med rätt kontakter? Finns det någon som kan hjälpa mig och sätta mig i kontakt med rätt människor?

Med vänlig hälsning/Jimmy
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.

malx
Been thanked: 2 times

Re: Sjåfågelsjakt i Västerbotten

Inlägg av malx »

Kan inte hjälpa dig med grundfrågan men kan rekommendera FUD:ar om du ska ta med dem i kajaken. Jobbigare att hantera men tar liten plats. Har själv bara 6 gräsänder och 6 knipor men skulle kunna få med mig betydligt fler platsmässigt. Det finns dock ingen anledning att skaffa fler för mig då det nästan inte finns nå sjöfågel kvar där jag jagar och de som finns rör inte på sig i några sträck. (Vågar därför inte heller svara på hur bra de fungerar på att locka fågel)

Sinister919

Re: Sjåfågelsjakt i Västerbotten

Inlägg av Sinister919 »

tackar för tipset med FUD:ar, inte slagit mig faktiskt...nu ser man ut som man adopterat en flock med gräsänder och skall guida dom till havs :lol: