Bästa åtelkameran?

Moderatorer: taxen, Fritz Kraut

Användarvisningsbild
pimp45acp

Bästa åtelkameran?

Inlägg av pimp45acp »

En Denver-kamera har slitit på mina nerver det senaste året, kameran var billig och tar hyfsade bilder men tappar MMS/mailinställningarna ibland (lyckas skicka kanske en av 50 bilder trots fräscha batterier etc..)

Om vi skiter i prislappen vilken är den bästa åtelkameran? Krav: möjlighet till externt 12v-batteri och ska funka bra med hyltesim.
nilsszzon

Re: Bästa åtelkameran?

Inlägg av nilsszzon »

ska det funka bra med hylte sim så är det väl enklast att köra deras kameror med ? bolyguard eller scoutguard har fungerat kanon för mig i många år samt att vid minsta strul så ringer du hylte som oftast enkelt tar ansvar för det de säljer.
Skåne
Användarvisningsbild
Giobbi

Inlägg av Giobbi »

+1. Köp Hyltes eftersom du har deras sim.
Film! https://www.youtube.com/channel/UCB31ksoo1x3y4nZrSlQ4LGg
Söker toppjakt, älgjakt i norr, betalar. Har småvilt och vildsvinsjakt på västkusten.
Sewen

Inlägg av Sewen »

Hade en Minox (riktig värstingmodell) som jag aldrig fick igång med hylte-sim. Så köp Hylte-kamera till din hylte-sim. Verkar ju funka bra.
Jag själv hoppas Bushnell ska komma tillbaka med en som skickar e-post. Mycket nöjd med deras vanliga.
Användarvisningsbild
Giobbi

Inlägg av Giobbi »

Sewen skrev:Hade en Minox (riktig värstingmodell) som jag aldrig fick igång med hylte-sim. Så köp Hylte-kamera till din hylte-sim. Verkar ju funka bra.
Jag själv hoppas Bushnell ska komma tillbaka med en som skickar e-post. Mycket nöjd med deras vanliga.
Jag har en minox, vad har du för problem?
Söker toppjakt, älgjakt i norr, betalar. Har småvilt och vildsvinsjakt på västkusten.
Sewen

Inlägg av Sewen »

Fick inte igång den med hylte helt enkelt. Fick inte ordning på vad man skulle skriva in i det där programmet som man laddade ned på minneskortet. Fick hjälp av en datasupporten här på jobbet och en systemtekniker jag känner men ingen fick till det. Kameran har jag inte kvar. Synd, för den tog bra bilder och funkade fint i övrigt.
Användarvisningsbild
pimp45acp

Inlägg av pimp45acp »

Beställde en ny kamera från Hylte, de var ganska tillmötesgående och det känns som en stor fördel att kunna få support om något inte funkar...
Användarvisningsbild
tjuröga

Inlägg av tjuröga »

Hört gott om Hylte sim jag med.

Själv använder jag Telia refil, tankar 50kr och har ställt in kameran på max 2 mmsbilder per besök. Räcker minst en månad ibland 2-3.

Sewen:
Hylte kunde hjälpt dig med vad du ska skriva in. Alla operatörer har sina kodar man måste skriva in för att få det att funka. De stora operatörerna har ofta förinställda inställningar så man bara väljer vilken man har.
Remington 700 är cylinderrepeternas motsvarighet till Kalasjnikov
Husqvarna special

Inlägg av Husqvarna special »

Vad är hyltesim?
Husqvarna 900 9,3x62
CG 1900 sporter 6mm Br
Husqvarna 1640 MC 6,5x55
Mauser 420B 22lr Stenmark/Stoltz custom
Beretta SV10
FN B25 B2G
Husqvarna 46AN
640 special
1640 Lyx
1640 Lyx
1640 special
1640 special
1640 MC
1651 Special
1900 Jubileum
Användarvisningsbild
Giobbi

Inlägg av Giobbi »

Köpt 4 åtelkameror fr aliexpress, blir intressant att testa.
Användarvisningsbild
tjuröga

Inlägg av tjuröga »

Husqvarna special skrev:Vad är hyltesim?
https://www.hyltesim.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
dehus

Inlägg av dehus »

Giobbi skrev:Köpt 4 åtelkameror fr aliexpress, blir intressant att testa.
Vilken kamera blev det till slut? Såg att du hade skrivit några alternativ i Black friday tråden.
det är farligt och leva, man kan dö!
Användarvisningsbild
Giobbi

Inlägg av Giobbi »

SEK 148.93 26% Off | HC802A Hunting C ... urn false;

SEK 899.76 9% Off | 3G MMS SMTP SMS H ... urn false;

Blev det. Andra sänder, första inte. Dom första sätter jag ut på nya ställen, långtid. Skitkul o vittja. :)
Sewen

Inlägg av Sewen »

tjuröga skrev:Sewen:
Hylte kunde hjälpt dig med vad du ska skriva in. Alla operatörer har sina kodar man måste skriva in för att få det att funka. De stora operatörerna har ofta förinställda inställningar så man bara väljer vilken man har.
Jaså? Tillåt mig tveka. Efter denna text på hyltesims hemsida kändes det inte ens värt att fråga. Bestämde mig istället för att använda andra produkter än hyltes i framtiden. Så här skriver dom:

Om du ej köpt kameran via Hylte Jakt & Lantman, så behövs troligen även så kallade SMTP inställningar ställas in i kameran. Detta är något som du själv får tillhandahålla och ställa in i kameran med hjälp av kamerans bruksanvisning eller med återförsäljaren av just din kamera.**
Det enda som HylteSIM i detta fall hjälper till med är åtkomsten till internet i form av att man ändrar APN till: hylte.ts.m2m
HylteSim kan ej ge support på hur dessa kameror skall ställas in, då det är upp till tillverkaren att förse användaren med utförliga instruktioner.

https://www.hyltesim.se/tutorials
Användarvisningsbild
tjuröga

Inlägg av tjuröga »

Ok, såpass!

De vill väl inte behöva slösa tid på lära sig många kameror och var man skriver in sim uppgifterna. Tråkigt när de ändå säljer ett abonnemang.

Robsoftare kunde hjälpt dig....
NiKKEE

Inlägg av NiKKEE »

tjuröga skrev:Ok, såpass!

De vill väl inte behöva slösa tid på lära sig många kameror och var man skriver in sim uppgifterna. Tråkigt när de ändå säljer ett abonnemang.

Robsoftare kunde hjälpt dig....
Tror det har att göra med att vissa kameror inte stödjer automatisk roaming mot olika operatörer. Hylte kopplar upp sig mot en mast och kör på den som levererar teckning, andra simkort kopplar upp sig som Halebop t.ex. mot Telias mast med väldigt förutbestämda inställningar vilket hyltes inte gör. Så hittar du kamera med rätt stöd så är det lugnt.
Naturen är vår att förvalta och inte förstöra.