Tips på stolryggsäck.

Moderatorer: taxen, Fritz Kraut

Nisse Bult

Tips på stolryggsäck.

Inlägg av Nisse Bult »

Jag ber om ursäkt för att dra upp det här ämnet igen, men jag hittade inget svar på dom tidigare trådarna och jag kom inte på något bättre forum att fråga än hos erfarna stolryggsäcksanvändare.
Frun börjar prata julklappar och önskar sig en ny stolryggsäck. Hon vill ha en som vi kan använda när vi är ute men hon vill även kunna använda den i jobbet. (dagisfröken med många utedagar) så hon vill att den ska se ”snygg” ut. Hon visade upp den här som exempel:
https://www.hellmanoutdoor.com/stolrygg ... o-41053007
Någon som vet om det här är bra grejor? Någon som har något annat tips?
Tack på förhand.
Användarvisningsbild
gynner

Re: Tips på stolryggsäck.

Inlägg av gynner »

Fjällräven stubben
sune35

Inlägg av sune35 »

malx

Inlägg av malx »

Nog väldigt svårt att slå fjällräven stubben om utseendet är viktigt.
Tror inte den är justerbar för olika rygglängd så kan vara bra att prova att den funkar men det gäller nog ioförsig alla stolsryggsäckar.
(Risken finns att flera av dessa är gjorda just för män)
Sewen

Inlägg av Sewen »

Har hon tipsat om den så är det nog en sån hon vill ha. Den ser ju ut som en "vanlig" rygga och det kanske är det hon är ute efter och inte en jaktsäck. Hellman har ju även en mer jaktig variant som har funktion som mer liknar FR Stubben. https://www.hellmanoutdoor.com/hillman/ ... 0-21028417

Har själv en stubben och är i det stora hela nöjd. Inte så skön dock om man ska gå mycket. Sitter inte speciellt slimmat iom avsaknaden av midjeband och helt platt rygg-del. Men snygg är den! :D Och stor, rymmlig, stabil att sitta på osv.
Härkila har visst nån liknande som verkar bra också.
malx

Inlägg av malx »

Lite kul med hellmansäcken var det att de marknadsför den som unik och snillrik med helt nya lösningar (vilket det nog kan vara också). Sen ger de den namnet "classic" :).
Jr_Moberg

Inlägg av Jr_Moberg »

Här har du en tråd,
http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f ... n#p2225941" onclick="window.open(this.href);return false;

Prova den tycker jag. Den är rätt hög och har man en kort rygg kan den ev sitta illa på ryggen som nämts tidigare. Men förövrigt är det en kanonrygga.

/Anders
Användarvisningsbild
Arve

Inlägg av Arve »

Jr_Moberg skrev:Här har du en tråd,
http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f ... n#p2225941" onclick="window.open(this.href);return false;

Prova den tycker jag. Den är rätt hög och har man en kort rygg kan den ev sitta illa på ryggen som nämts tidigare. Men förövrigt är det en kanonrygga.
Mumma! Om jag hade en tusenlapp över så skulle jag köpa en Hillman. Uppland har en sådan och jag är så förbannat avundsjuk på karln!
“All my means are sane, my motive and my object mad.”
//Kapten Ahab.
Uppland

Inlägg av Uppland »

Hmmm

Mitt bekymmer är att den är rätt rymlig... Så. Per naturlag fylls säcken full och blot tung...
Jr_Moberg

Inlägg av Jr_Moberg »

Uppland skrev:Hmmm

Mitt bekymmer är att den är rätt rymlig... Så. Per naturlag fylls säcken full och blot tung...
Ha-ha,
Vi snackade om det på gårdagens grillpaus under jakten. Man tenderar att fylla sin ryggsäck. Under säsongen kommer man på fler saker som man ”behöver”. Man får behärska sina samlarinstinkter.

/Anders
perka

Inlägg av perka »

Orienterarna är ett annat släkte som också gillar stolryggsäckar. Jag är toknöjd med min oltech av lite äldre årsmodell.