Meeen, bara att nöta på så kommer det med tiden både självsäkerheten och antalet mårdhundar

Moderatorer: taxen, Fritz Kraut
Jo absolut de har stått högt på önskelistan länge men ändå inte blivit av......börje skrev:Vadarbyxor kansk vore ett alternativBra jobbat!
Vadarbyxor beställdes och damp ner i postlådan i måndags så nu är det bara att börja springa i vassarjonteboriskogen skrev:Jo absolut de har stått högt på önskelistan länge men ändå inte blivit av......börje skrev:Vadarbyxor kansk vore ett alternativBra jobbat!
Det betyder ju att ni varit flitigajagarndamp skrev:Tycker vi har dåligt med mårdhund i år. Ser inga på kvällarna, enstaka har hundarna hittat i älgjakten
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Här längre norrut har det varit mindre iår ocksåjagarndamp skrev:Tycker vi har dåligt med mårdhund i år. Ser inga på kvällarna, enstaka har hundarna hittat i älgjakten
Skickat från min iPhone med Tapatalk
här hos oss tycker jag oftast att det stannar inom 100m från där hunden hittar den. beror förstås på terräng hur skarp hunden är mm. hunden som jag varit på mest ståndskall med tog dom av daga själv efter en stundjonteboriskogen skrev:Nr:20 lämnade jordelivet ikväll efter höstens kortaste drev, gick endast 100m innan det var stopp så lät han stå och skälla en stund innan jag gick fram
vi använder mestadels stövare ocksåjonteboriskogen skrev:Ha haft ett drev på 8km ihöst som längst, den ville verkligen inte stanna.... Hunden som vi har så står och skäller tills mårdhund en försöker bita han då smäller det och sen tar han dom över ryggen och ruskar lite så dom spelar döda sen släpper dom och står tyst och väntar tills husse kommer och avlivar.
Jagar ju med stövare så är kanske inte optimalt för att jaga mårdhund med, gråhund eller valfri spetsras skulle vara svårslaget sku jag tippa på.
|