Giobbi
Nja slöseri på en fin kolv ser jag det inte som. Luftgevär kan man ju lätt skjuta uppmot 10 tusen skott med årligen, och den träningen ger betydligt mer än kanske de 5000 vanliga skotten man lägger på banan. Jag ser det som den ultimata hemmaövningsbössan
PederW
Jo fräsningen blev kanon!

Appropå något helt annat, föredrar du single malt whiskey framför champagne?
TekDr
Kan ju inte säga att jag har så mycket erfarenhet med epoxy, men vi misstänkte att det skulle damma ganska rejält och då man hört att det där är typ sådär bra att andas i sig, så tog vi lite säkerhetsåtgärder. Om du har en Walther hemma så föreslår jag att du går loss på den. har en känsla att det kommer bli ganska mycket hemma övning nu
Idag vid 12 tiden så lossade jag på tvingen och stockskruvarna, och försökte lite försiktigt dra ur den ur systemet. Den rörde sig inte ur fläcken. så efter att jag försökt dra ur den med alla min krafter utan att något hände så konstaterade jag sonika att jag lyckats med konststycket av att limma fast den
Skam den som ger sig tänkte jag lite våld brukar lösa det mesta. Så jag gick bort till vardagsrumssoffan och slog pipan i armbågsstödet. Första slaget var kanske lite tvekande men eftersom att inget hände så fick det bli ytterligare två slag med lite mer jävlar anamma bakom dem. På tredje slaget så hörde man hur något brast och systemet lossade.
Givetvis så hade jag inte tejpat helt tätt längst fram och lite bäddmassa hade letat sig in under slädsystemet, det krävs inte att speciellt mycket bäddmassa letar sig in på fel ställe för att något skall sitta fast
Nu är iallafall allting loss och den fungerar alldeles utmärkt att skjuta med
Enda problemet jag har nu är att en skruv på avtryckarsystemet har fått bäddmassa runt sig, vilket gör att det rekylfria slädsystemet blir låst och inte fungerar.
Det som måste göras är att man fräser bort lite utav den bäddningen så skall nog bössan fungera precis som den är tänkt.
Dock så gör det faktiskt inte så mycket då jag gillar att bössan blir lite mera svårskjuten, så jag får se om jag orkar göra något åt det.