Jaktbutiker. Bästa/Sämsta

Moderatorer: taxen, Fritz Kraut

varg70

Re: Jaktbutiker. Bästa/Sämsta

Inlägg av varg70 »

Kände mig förvirrad när mitt BF magasin-köp (order lagd i torsdags) från Jakt & Sportskyttekompaniet packades upp idag; där fanns nämligen 3 magasin ISTF de två som jag trodde mig beställt.

Visade sig att de skickade med ett extra för att det dragit ut på tiden; tack & bock :D
stugan

Inlägg av stugan »

Beställt ett flertal gånger från Netjakt och haft två långa samtal med Magnus som tagit sig god tid att bolla och hjälpa till.

Bra service, bra priser och snabba leveranser.

+++++
Användarvisningsbild
Grottulf

Inlägg av Grottulf »

Här är en uppdatering med några bra firmor som jag har handlat av på sistone.

Jakt o sportskyttekompaniet
Bra service o trevligt bemötande.
De tog hem en pipa från Brownells, och utförde pipbyte åt mig bla.
En liten butik, som har öppet efter överenskommelse, men ändå rätt bra sortiment för bla IPSC-skytte, men även annat också.

Astrosweden
Samma där, himla trevlig o kunnig personal.
Fantastiskt sortiment, om man vill jämföra optik tex, eller som i mitt fall leta slutstyckshuvud som passar min pipa.

Brownells
De får ofta skit, men jag tycker det har haft riktigt bra kundservice.
De har haft mycket strul med frakter tidigare.
Men sen förra vintern/våren så verkar de fått ordning på det.
Det tar nu mellan 1-2 månader att få hem en licenspliktig del, så länge den finns i lager i USA.

Asonjakt.se
Har bara beställt lite ammunition på nätet,
Men de stack ut med väldigt bra fraktpris på ammunition. Även vid små kvantiteter.

PNjakt.se
Väldigt snabb leverans när jag köpte lite smått o gott på nätet.

Skickat från min SM-S911B via Tapatalk

Användarvisningsbild
kattafan

Inlägg av kattafan »

Ger en eloge till Jaktia Kristianstad som hjälpte mig ta hem en prefitpipa och utförde pipbyte. Mycket smidigt levererat.
Finns det något bättre än att läsa folks svar på inlägg och inse att poängen eller skämtet gick rakt över huvudet på dom?
www.kikarskytt.se @kikarskytt.se på instagram
Användarvisningsbild
Grottulf

Inlägg av Grottulf »

Jag slår ett slag för Jakt och sportskyttekompaniet i Hagfors igen.
Jag kom på att jag behövde lite smådelar (mest reservdelar till AR:en) i går kväll, och slängde iväg en order.
Jag trodde inte att de hade öppet i mellandagarna, men idag fick jag en bekräftelse att det var skickat

Skickat från min SM-S911B via Tapatalk

Användarvisningsbild
k-Hornet

Inlägg av k-Hornet »

Svängde in på Jaktia Kristianstad för att skaffa ett par nya jaktbyxor enär de gamla i lönndom gjort för snäva i midjan, förmodlligen illvätten som är skyldig, så klev in och frågade efter nåt i min storlek.

Nån minut senare har jag 7 par att prova. Går igenom hela högen och hittade mina nya byxor.

Väldigt hjälpsamma så kan varmt rekommendera dom!
A Smith&Wesson beats four aces

I think you're a good person and a good debater. But I -still- think you have a stupid opinion.
stugan

Inlägg av stugan »

Har nyligen köpt bössa från PNJakt och fått otroligt bra support av Linus som jobbar i bunkern där.

Har endast positivt att säga och skulle inte tveka en sekund på att köpa där igen!
niclasfoto

Inlägg av niclasfoto »

Jag delar gärna med mig av 2 erfarenheter från närtid.

JK Jakt (Orsa)

De sålde en för mig mig osedd AYA Sherwood, begagnad förstås, i november 2024.
Det visade sig vara i skick som förklarat över telefon. Jag fick svar på alla frågor och upplevde personalen som både kunnig och villig-intresserad av att besvara mina frågor om allt möjligt.
En BRA upplevelse!

Kjells vapen i Götene

De sålde mig en ny Marlin 1895 SBL, som jag inhämtade för två h sedan. Jag visste iofs som vanligt redan vad jag ville ha så det var ju noll utmaning vad gäller personalens införsäljning såsett.
Men allt i allt så vittnar den här affären om precis det jag upplevt många andra gånger att:
- Personalen är kunnig och brinner för ämnet.
Det kan man kanske ta lite för givet men faktum är att det inte alls är självklart! Personlig service och inte minst intresse för att hitta den lösning som passar kundens behov bäst ger inget annat än toppbetyg. Så himla bra!
När man besöker en butik av det här slaget så noterar man ju dessutom rörelsen i butiken och här ser jag inget annat än engagerad personal, riktigt genomgående bra. Kanske lite löjligt att nämna men jag har själv arbetat med försäljning av bland annat jaktprylar i butik och vet hur det kan vara och hur det bör vara, så jag har en del erfarenhet från både kundens och butikspersonalens perspektiv, så att säga. Kjells vapen är tveklöst lätt att rekommendera!
Från skog till bord!
ChrisM

Inlägg av ChrisM »

Inte en renodlad jaktbutik men de säljer komradio, åtelkameror etc.
Kjell & Co Outlet i Kungens kurva säljer produkter med dålig kvalitet som troligen andra kunder returnerat.

Exempel 1:
Komradio Hunter. Laddaren indikerade färdigladdad direkt. Tog mig två drevjakter utan komradio att fatta det. Fick byta när de i butiken såg problemet själva. Tog en ny komradio av samma modell. Gick ut och öppnade den i bilen för att se att displayen är sprucken. Går in och påpekar detta och byter till en tredje. Denna har ett namn skrivet med tusch på komradion som syntes när man tog bort batteriet. Fick återköp och pengarna tillbaka.

Exempel 2:
Har även köpt en åtelkamera där som vid två tillfällen jag satt på plats och gris dök upp inte tog några bilder. Även denna fick reklameras utan problem.
superolle

Inlägg av superolle »

Mina erfarenheter än så länge är att dessa butiker varit väldigt trevlig att handla från, antingen fysiskt eller online

PN Jakt
AstroSweden
Fritid & Vildmark
Boliden Jakt & Trofé
Widforss
Hylte Jakt & Lantman

Lokalt i stan är det i stort sett bara Jaktia Umeå som bedriver någon verksamhet och dem har jag hittills rätt lågt förtroende för, framförallt grabbarna som jobbar i vapenrummet. Ingen i familjen får en särskilt bra känsla av dem och av alla ställen jag varit på i Sverige hittills, så är det i stort sett endast dem som jag upplever att man inte är mån om att hitta bästa lösningen för kunden utan snarare sälja det som är bäst för butiken. Lite trist.
Användarvisningsbild
Ryggskott1

Inlägg av Ryggskott1 »

Sämsta : jagamera, säkert skrivits om förr men jag köpte saker där som inte skickades och efter en vecka med mail och försök till att komma fram på telefon så fick jag tag i han.
Men faktiskt när jag väl fick tag på han så betala han igen pengarna direkt och avbröt ordern, annars hade man kunna tänka sig strul med de också.
Men handla INTE där om du vill slippa problem.
300 Win Mag
223 Rem
22Lr
12/76
20/76
Användarvisningsbild
kattafan

Inlägg av kattafan »

Ryggskott1 skrev: 31 jan 2025, 20:15 Sämsta : jagamera, säkert skrivits om förr men jag köpte saker där som inte skickades och efter en vecka med mail och försök till att komma fram på telefon så fick jag tag i han.
Men faktiskt när jag väl fick tag på han så betala han igen pengarna direkt och avbröt ordern, annars hade man kunna tänka sig strul med de också.
Nä fyfan, den bluffaren ska man passa sig för. Konkurs och grejer, ändå kan man nog handla med Klarna där.
Finns det något bättre än att läsa folks svar på inlägg och inse att poängen eller skämtet gick rakt över huvudet på dom?
www.kikarskytt.se @kikarskytt.se på instagram
Användarvisningsbild
Ryggskott1

Inlägg av Ryggskott1 »

kattafan skrev: 31 jan 2025, 20:47
Ryggskott1 skrev: 31 jan 2025, 20:15 Sämsta : jagamera, säkert skrivits om förr men jag köpte saker där som inte skickades och efter en vecka med mail och försök till att komma fram på telefon så fick jag tag i han.
Nä fyfan, den bluffaren ska man passa sig för. Konkurs och grejer, ändå kan man nog handla med Klarna där.
Han har haft ett aktiebolag tidigare som gick i konkurs men nu driver han de som enskild firma..
300 Win Mag
223 Rem
22Lr
12/76
20/76
Användarvisningsbild
nissesbror

Inlägg av nissesbror »

Konkurs och grejer, ändå kan man nog handla med Klarna där.
Sedan när var Klarna "petiga" med att erhålla sina tjänster till någon? :shock: :roll:
R93 Lyx .22 Wmr std/6,5x55 std (15mm)/30-06 oktagon/340 Wby semi oktagon
K95 7x65R
Hausken JD224
Z8i 2,3-18x56, Z6i 5-30x50, Z6i 1-6x24, Zeiss 6-24x72, Zeiss HT 3-12*56
krieghoff trumpf 12/7x57 Z6i 1-6x24
beretta 686
Användarvisningsbild
Wellibite

Inlägg av Wellibite »

Jag måste , igen , ge ett eloge för Astro Sweden.
Saknade en grej från Atlas , som varit restat ett bra tag , och dom tog biten med sig hem direkt från USA medans på Shot Show. Alltså köpte den på plats och postade dagen efter hemkomst.
Det är kundservice det ;-)
Användarvisningsbild
Wellibite

Inlägg av Wellibite »

nissesbror skrev: 01 feb 2025, 11:39
Konkurs och grejer, ändå kan man nog handla med Klarna där.
Sedan när var Klarna "petiga" med att erhålla sina tjänster till någon? :shock: :roll:
Petiga är dom inte men man bestrider fakturan om man inte fått grejerna eller har fått en fel pryl.
Användarvisningsbild
fk_mkz

Inlägg av fk_mkz »

Har dykt upp flera gånger förut och min egen erfarenhet är att man inte ska göra affärer med han.
”Naiv och nyttig idiot”
Användarvisningsbild
Suhl

Inlägg av Suhl »

Inga uppgifter ni kan ha någon nytta av, men lite nostalgi:

Var i Köping igår och passerade hörnan där Gunnar drev Jakt & Energi. Nu är det en privat tandläkare som håller till där.

När jag tänker på alla jaktbutiker jag kommit i kontakt med genom åren finns det nästan alltid något jag fått höra som jag direkt reagerat på eller senare förstått var korkat eller direkt felaktigt.

Inte så med Gunnar! Han må ha suckat när jag envisades med att vilja ha sådant som han behövde beställa, men han ringde pålitligt när grejerna kommit. Och visste han inte sa' han det istället för meningslöst säljsnack.

Verksamheten togs senare över av någon som drev den som Mälardalens Jakt & Fiske Center en kortare tid innan det gick i konkurs.

Hoppas Gunnar hade det bra när han gick i pension, och fortfarande för det fall han är i livet.

Jakt & Energi-00.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Brandolini's law: The amount of energy needed to refute bullshit is an order of magnitude bigger than that needed to produce it.

Skicka gärna email till: suhl.robsoft(at)gmail.com