Ålandsjanne skrev: 16 jan 2026, 00:43
Jag skulle ha lust att prova ladda sportingpatroner 28g eller 24g stålhagel utan hagelkopp bara mellanladdning som det var förr, bara för att se vad som skulle hända efter några tusen skott. Jag har en pipaa till min dubbelauto med kvarts choke som bara används när jag skjuter någon skeet serie som skulle passa till det, om det är någon som laddar hagelpatroner som kunde hjälpa mig så är jag intresserad?
MVH Ålandsjanne
Ja om du nu skulle hitta någon som laddar stål så kommer krux n:2 att i vart fall sverige så är all överlåtelse av handladdat förbjudet.
Jag vet de som laddat så men då en beretta 686 m kromade lopp och det vart repor sa han , sen har man ju självklart sett hurtiga enländare som provat samma sak med en winch 1300 hagelpump och den fick inte repor. gamebore tror jag säljer en BIO patron m en grön förl i plast liknande matrial , den vore ju intressant om den vart tillgänglig för vanliga dödliga.
Sen verkar det fan inte vara nån ände på tokerierna m NO tox , och vi jägare och skyttar och forum mm är våra egna värsta fiender själva.
Vi vill inte ha bly,plast,men det ska vara billigt , döda lika br som bly, kunna skjutas i gamla skitbössor och helst lukta gott som fafars papp gyttorp röda , ja listan kan göras oändlig ...