Stålform för skjutbänk

Moderatorer: potatiskastare, Kari Lindström

Stewe's world on ice

Re: Stålform för skjutbänk

Inlägg av Stewe's world on ice »

MrMirage skrev: 24 okt 2025, 19:19 Lever formen fortfarande?
Ja den kommer aldrig att dö.
Är nu i Umeå om jag minns rätt.
He has a powerful weapon
He charges a million a shot
An assassin that's second to none
The man with the golden gun
Användarens profilbild
Stefan.K
Moderator

Inlägg av Stefan.K »

Formen finns på den nya skjutbanan utanför Umeå. Min plan var att gjuta bänkar nu i höst men det kom annat i mellan…..

Jag kommer gjuta några bänkar till våren och sen är det fritt fram för min del att någon annan lånar den. Det är Bosse Petersson i Obbola som är formens ”pappa” och jag rekommenderar att kontakta Bosse för att han ska ha koll på vart formen befinner sig och ev upprätta någon form av kölista om flera är spekulanter på lån.
Stefan K

Den beska smaken av dålig kvalitet sitter i bra mycket längre än det låga prisets sötma!
Gunne brink

Inlägg av Gunne brink »

Bra att veta, vi håller på rota i om vi kan skapa plats på Hednäs för en bänk till att börja med.
Användarens profilbild
Stefan.K
Moderator

Inlägg av Stefan.K »

Gunne brink skrev: 25 okt 2025, 21:59 Bra att veta, vi håller på rota i om vi kan skapa plats på Hednäs för en bänk till att börja med.
Ska ni bara ha en bänk är det nog enklast att gjuta den här på banan i Brännland och sen köra den till Hednäset! Det finns både ström och vatten tillgängligt.
Stefan K

Den beska smaken av dålig kvalitet sitter i bra mycket längre än det låga prisets sötma!
Gunne brink

Inlägg av Gunne brink »

God ide, personligen funderar jag på om det inte är lika bra gjuta två om vi ändå ska göra det. Blir roligare följas och skjuta om det är enkelt och mer utrymme tänker jag. Men det är ju fler som ska säga sitt i detta så vi får se.
MrMirage

Inlägg av MrMirage »

Då kollar jag av till våren igen om status, själv bor jag nere i Skåne. Finns det kanske fler i Skåne som är intresserade av att gjuta bänk?
Stewe's world on ice

Inlägg av Stewe's world on ice »

MrMirage skrev: 12 nov 2025, 11:16 Då kollar jag av till våren igen om status, själv bor jag nere i Skåne. Finns det kanske fler i Skåne som är intresserade av att gjuta bänk?
Bänkfomen har varit nere i Skåne så det finns nog någon att kolla på därnere.
He has a powerful weapon
He charges a million a shot
An assassin that's second to none
The man with the golden gun
Användarens profilbild
Islänningen

Inlägg av Islänningen »

MrMirage skrev: 12 nov 2025, 11:16 Då kollar jag av till våren igen om status, själv bor jag nere i Skåne. Finns det kanske fler i Skåne som är intresserade av att gjuta bänk?
Kan ju vara intressant om den kan åka via Göteborg på vägen ner. Ska kolla med föreningen bara.
Tikka T3 8X57IS, Nikon Monarch 7, 2-10X50
Sauer 200STR, 6.5X55, Arken EP5 Gen II 7-35X56
Ruger PCC 9X19, Vortex Crossfire Red Dot Gen II
Ruger SFAR, Primary Arms SLx 1-10x28
Tikka T1x 22lr.
Win SX4 12ga.
Skriv svar