Browning B525!

Moderatorer: potatiskastare, Kari Lindström

sjöberg
Inlägg: 175
Blev medlem: 23 nov 2012, 21:33

Browning B525!

Inlägg av sjöberg »

Undrar om någon vet om Browning B525 tål stålhagel och isf från vilket år?
Lord_Json
Inlägg: 268
Blev medlem: 09 jan 2023, 16:54

Re: Browning B525!

Inlägg av Lord_Json »

Vet inte från vilket år, men nyare gör det åtminstone.
Lainen73
Inlägg: 287
Blev medlem: 29 dec 2022, 07:16

Re: Browning B525!

Inlägg av Lainen73 »

Det korta svaret är att alla Browning med lösa choker tål stål, det långa svaret hittar du på denna sida https://www.browning.com/support/faq/s ... -shot.html
Användarens profilbild
Fritz Kraut
Moderator
Inlägg: 44517
Blev medlem: 09 jun 2001, 22:30
Ort: Sydnärke

Re: Browning B525!

Inlägg av Fritz Kraut »

525 är ju en relativt ny modell, som fortfarande tillverkas. Jag har en själv och spettet tål stålhagel, även högtryckspatroner. (Men jag gillar inte bössan - den är för tung och stabbig för min smak.)
Wenn der Dackel sich sein Herrchen voll erzogen hat, leben beide in vollkommener Harmonie.
(När taxen väl uppfostrat sin husse, lever båda i full harmoni.)
Användarens profilbild
Mærten
Inlägg: 171
Blev medlem: 24 sep 2025, 21:00

Re: Browning B525!

Inlägg av Mærten »

Fritz Kraut skrev: 10 nov 2025, 22:57 525 är ju en relativt ny modell, som fortfarande tillverkas. Jag har en själv och spettet tål stålhagel, även högtryckspatroner. (Men jag gillar inte bössan - den är för tung och stabbig för min smak.)
Jag kollar just på 525 alternativt 725.
Användarens profilbild
tjuröga
Inlägg: 6769
Blev medlem: 28 jul 2013, 14:13

Re: Browning B525!

Inlägg av tjuröga »

Mærten skrev: 24 maj 2026, 21:48
Fritz Kraut skrev: 10 nov 2025, 22:57 525 är ju en relativt ny modell, som fortfarande tillverkas. Jag har en själv och spettet tål stålhagel, även högtryckspatroner. (Men jag gillar inte bössan - den är för tung och stabbig för min smak.)
Jag kollar just på 525 alternativt 725.
Kan för lite om 725 men minns att denna väckte mitt intresse innan jag valde att gå på en Beretta.

https://www.blocket.se/recommerce/forsa ... 04425?ci=2
-Varför ligger det tändhattar över hela golvet?
-För att jag har en RCBS-press, såklart! :roll:
Skriv svar