Jag är fortfarande inloggad. Det är knappen för att svara på inlägg jag inte ser
Är vi hackade?
Moderatorer: Ulrik, Trond Åsly, taxen, Stefan.K, potatiskastare, PerN, mecke, Kari Lindström, Fritz Kraut, Robban, NuBreed
- kattafan
- Kontakt:
Re: Är vi hackade?
Finns det något bättre än att läsa folks svar på inlägg och inse att poängen eller skämtet gick rakt över huvudet på dom?
www.kikarskytt.se @kikarskytt.se på instagram
www.kikarskytt.se @kikarskytt.se på instagram
- fk_mkz
Fungerar fortfarande inte för mig på varken Safari, Chrome eller Edge. Har testat både dator och mobil samt rensat kakor och historik.
Bara Tapatalk som fungerar, men jag kan inte se bilder. En ganska så sorglig upplevelse med andra ord
Bara Tapatalk som fungerar, men jag kan inte se bilder. En ganska så sorglig upplevelse med andra ord

”Naiv och nyttig idiot”
- exabit
Jag kan se bilder, men när jag klickar på dem så blir det kajko:
Kör IPhone och Safari.
Definitivt skummare forum än för några veckor sen.
Kör IPhone och Safari.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
/ Rikard
-
Lainen73
Chrome på iPhone fungerar felfritt för mig.
- hinkraka
Har samma på firefox, klickar jag upp bilder funkar de inte eller så ser jag bara en tunn rand högst upp, som om den slutar ladda in bilden efter en tunn rand.exabit skrev: 07 nov 2025, 15:59 Jag kan se bilder, men när jag klickar på dem så blir det kajko:
IMG_6311.jpeg
Kör IPhone och Safari.
Kom ihåg, poster i köp/sälj/bytes raderas inte. Uppdatera bara rubriken till "Rubrik *såld/köpt/bytt*" när du löst ditt behov.
- gren
- kumpe
Var inte menat som ett påhopp av något slag, bara nyfiken. Jag har inte fått lösenordet återställt på länge, men kan inte minnas att något skickats i klartext dom gånger jag gjort det.
Provade nu för skojs skull, men får inte mailet av nån anledning så kan inte bekräfta.
Kollade dock på vilken version av phpBB som körs och det är version 3+, vilket så vitt jag kan läsa mig till införde hashning av lösenord som standard för länge sen. Hur det påverkar befintliga användare har jag dålig koll på.
FN/Browning Trombone .22LR
FN/Browning Auto-5 12g
Browning B525 12g
Browning X-Bolt .308W
Browning BBR 300WM
FN/Browning Auto-5 12g
Browning B525 12g
Browning X-Bolt .308W
Browning BBR 300WM
-
win307
Vill minnas att jag läste något för 2-3 veckor sedan om samma problem fast på kanadensiska jaktsidor. Kanada likt Sverige har förbjudit AR vapen, inlösen pågår tydligen även där.Där anklagades ryssar för att försöka störa detta. Vapnen skulle gå till Ukrainas arme. Ukraina tacka nej till deras vapen, tydligen inte lämpliga för krig...
Kanske även därför regeringen i Sverige ändrat sig?
Minns tyvärr inte var jag läste allt detta.
Kanske även därför regeringen i Sverige ändrat sig?
Minns tyvärr inte var jag läste allt detta.
Winchester 307 Aimpoint micro H1
Marlin 60 ssk Oblivion
Baikal hagelbrakare
BSA 308 w Tasco
Jägarexamen-88
Marlin 60 ssk Oblivion
Baikal hagelbrakare
BSA 308 w Tasco
Jägarexamen-88
-
Aemon
- Kontakt:
Sådär har det sett ut ett tag nu för mig med.fk_mkz skrev: 06 nov 2025, 17:38 Jag kommer bara åt forumet via Tapatalk sedan imorse. Mobil och dator visar bara en nedskalad version enligt bild:
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag använder Brave.
"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck."
-
Berget85
Jag kan också bara komma in via Tapatalk.
Skickat från min SM-S711B via Tapatalk

- Islänningen
Verkar fungera på dagtid, för att sedan balla ur på kvällen.
Skrivit i Safari på min ifrån, var det fortfarande fungerar
Skrivit i Safari på min ifrån, var det fortfarande fungerar
Tikka T3 8X57IS, Nikon Monarch 7, 2-10X50
Sauer 200STR, 6.5X55, Arken EP5 Gen II 7-35X56
Ruger PCC 9X19, Vortex Crossfire Red Dot Gen II
Ruger SFAR, Primary Arms SLx 1-10x28
Tikka T1x 22lr.
Win SX4 12ga.
Sauer 200STR, 6.5X55, Arken EP5 Gen II 7-35X56
Ruger PCC 9X19, Vortex Crossfire Red Dot Gen II
Ruger SFAR, Primary Arms SLx 1-10x28
Tikka T1x 22lr.
Win SX4 12ga.
- Faidros
Jag tror det är problem med forumets databas eller webcache (nej inte din webläsares cache).
Verkar dock väldigt hemligt med serveradministationen, ingen info går ut.
Verkar dock väldigt hemligt med serveradministationen, ingen info går ut.
------------------
En hatt och en bössa.
En hatt och en bössa.
- Greener
Om jag försöker gå in på forumet med min dator eller min gamla Cat-mobil ser det ut som ovan. När jag använder min nyare iPhone ser det ut som det ska. Oavsett tidpunkt och provade precis nu innan jag skrev detta inläggBerget85 skrev: 08 nov 2025, 00:16 Jag kan också bara komma in via Tapatalk.
Mvh
Greener
- hinkraka
Har du testat klicka på en av menyvalen, om jag gör det så får jag upp en... fungerande version av sidan. Inte perfekt men fungerande, och klickar jag igen på den får jag upp "rätt" version. Så något med cache eller hur den laddar in sidan spökar.Greener skrev: 08 nov 2025, 21:50Om jag försöker gå in på forumet med min dator eller min gamla Cat-mobil ser det ut som ovan. När jag använder min nyare iPhone ser det ut som det ska. Oavsett tidpunkt och provade precis nu innan jag skrev detta inläggBerget85 skrev: 08 nov 2025, 00:16 Jag kan också bara komma in via Tapatalk.
Mvh
Greener
Kom ihåg, poster i köp/sälj/bytes raderas inte. Uppdatera bara rubriken till "Rubrik *såld/köpt/bytt*" när du löst ditt behov.
-
gagge
Kollar man Error-meddelanden så är det ju webservern som inte riktigt beter sig och det sker bara på statiska assets som bilder och css-filer (Därav det underliga utseendet, sidan är ostylad.)
Så det här beror troligen inte på att man är hackad utan servern inte är korrekt confad, eller att något annat har hänt som att disken på servern är full, en version av något har uppdaterats men någon config har inte följts upp osv.
Kan vara tusen fel men svårt att säga utan error-loggar.
Så det här beror troligen inte på att man är hackad utan servern inte är korrekt confad, eller att något annat har hänt som att disken på servern är full, en version av något har uppdaterats men någon config har inte följts upp osv.
Kan vara tusen fel men svårt att säga utan error-loggar.