Jag tror du kan få tag på en av mig. Jag använder bara handhållen isättare. Har aldrig ens reflekterat över att den där går att byta ut. Den hänger där på pressen mest för att jag inte orkat pilla bort den. Skulle gärna kastbyta mot en tändhattsbrotch eller nån annan småpryl.
“All my means are sane, my motive and my object mad.”
//Kapten Ahab.
jdrotz skrev: ↑16 okt 2020, 15:01
Prova maila RCBS, de brukar vara behjälpliga med sånt där.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
De verkar corona-drabbade tyvärr. Jag har både ringt och maila flera ggr på sistone, för att få tag i nya agatbäringar till min våg. Mail är heldött, och telefon tar en bara till telefonsvarare.
//Kapten Ahab.
Ävafan... Vi måste ha helt olika pressar. På min måste sitter pinnen/fjädern fastgjuten med armen.
Möjligen passar hela min arm. Den sitter med en 6,5mm stålpinne. Armen är 118mm lång på längsta stället.
16028550507398959861232798738648.jpg
16028550092476732247244520737122.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
//Kapten Ahab.
Jag köpte från Brownells.
Har en precis likadan och det måste vara den bästa isättare som gjorts.
Om man ställer laddbrättet jämte pressen och monterar den på ett lagom högt bord behöver man bara gunga lite lätt med kroppen och byta hylsor i hylshållaren så fort man bara kan med andra handen.
Det är momentet att få i en ny hylsa och ta bort den färdiga som är flaskhalsen tidsmässigt.
Känslan i pressen är det bästa jag varit med om utan konkurrens, det känns direkt om man har ett stort tändhattsläge eller om den inte gick riktigt i botten.
Värdesätt dina dagar i skogen, i slutet har de varit för få.
Diddas skrev: ↑16 okt 2020, 16:18
Jag köpte från Brownells.
Har en precis likadan och det måste vara den bästa isättare som gjorts.
Om man ställer laddbrättet jämte pressen och monterar den på ett lagom högt bord behöver man bara gunga lite lätt med kroppen och byta hylsor i hylshållaren så fort man bara kan med andra handen.
Det är momentet att få i en ny hylsa och ta bort den färdiga som är flaskhalsen tidsmässigt.
Känslan i pressen är det bästa jag varit med om utan konkurrens, det känns direkt om man har ett stort tändhattsläge eller om den inte gick riktigt i botten.
Jag har av en Mässing skena 30mm bred och 3mm tjock tagit upp ett hål (något trångt) och pressat dit en RCBS hyls hållare med överkanten
och det funkar som bord när ny hylsa ska dit, skenan är väl c:a 35-40 mm. Skulle ha haft med en bild men befinner mig på annan ort.
Det enda som kan göra drömmen omöjlig är rädslan att misslyckas.