Som många skriver på longrangehunting så tror även JAG att saltbath annealing börjat tära på AMPs ekonomi och att de gjort en utförlig och väldigt dyr test som de flesta inte bryr dig om att ha råd med , och därför inte är tillförlitlig enligt AMP ...
JAG ... är övertygad om att salt-anlöpning gör hylsan mjukare
Jag har gjort ett högst
ovetenskapligt test
På en hylsa som skjutits många gånger så bet jag på halsen med min högra hörntand tills jag kände att halsen sviktande, noterade visuellt tandavtrycket

, därefter saltbadade jag hals och bröst i ca 350 grade , då jag missförstått Fahrenheit
och Celsius..
Hylsan blev inte märkbart mjukare , testad med ett nytt bittest

, även Lapua-fägen uteblev .
Gjorde en ny doppning i 550 C , då hände det grejor... , hylsan fick rätt färg och den blev markant mjuksre att deformera med bit-testet och gropen efter tanden blev vidare
och djupare
Ha ... AMP släng dig i
väggen , bit-test is da shiiit
Även känslan vid kulisättning blev annorlunda till det lättare hållet .
Rent fysiskt så är det ju väldigt märkligt om inte en vätska med den temperaturen inte skall kunna överföra värmen till hylsan så att den blir påverkad... , värmeöverföringen borde
vara hög
Jag brukar ju säga att mäta är att veta ...
Jag har mätt på de vis jag kan...och jag kom fram till att halsen blir mjukare ..., men inte ett exakt mått på HUR mjuk ...
Jag gillar metoden då den är väldigt simpel och jag tror det är svårt att förstöra hylsorna genom övervärmning
Att AMP är bättre på att vara anal-exakt det råder inget tvivel på det

EGNA undersökningar är bättre än andras teorier.
Alternativa Lösningas Mästare....
Plåtbiten video . Sök på Plåtbiten/Rävpipa på youtube.
Vill ni köpa Rävpipa, Plåtbiten, så skicka ett PM A.Ö