jockeejauu skrev:Här i sollefteå dröjer det nog någon vecka innan man kan kila ut .. hoppas på en lika lyckad säsong som fjolåret
Kan passa på att tala om att om någon är sugen på lite bäverjakt så finns det möjlighet att jag har lite att bjuda på Finns väldigt mycket bäver på markerna nu som måste bort !
Nu börjar man längta till vårjakten ska i väg till veckan och kolla av hyddorna då dom varit i farten nyligt,vi sköt tre ifjol med vikter på 14-16 kg .
skickat från min nokia101
Är jag oförskämd så beror det på brist av koffein kattjävlar
Den kalla och eländiga vintern tar ju aldrig slut...
Såg att det varit aktivitet runt hyddorna nu i dagarna men den enda vak jag kunde hitta var nu igenfrusen och runt om ligger snön fortfarande djup (08-området). Men en vecka eller två med töväder så kan det bli fart igen
-Jakt, sportskytte, svartkrut
-Jagar med Tax och TJT
Hittade för ett par år sedan en site med div. jakter som gick att köpa där bla bäverjakt i trakten av Kopparberg med dagkort för jakt på bäver, har för mig att priset låg på 200:-/dag och då ingick en bäver. Någon som vet vad jag menar för sida (har nämligen inte hittat den igen) eller någon som kan tipsa om liknande köpejakt, helst i Mellansverige?
Tips mottages tacksamt via PM.
//Jocke
Är du medlem i jägareförbundet kan det vara värt att höra om dom planerar någon bäverjakt på skogaholm iår, vet att dom hade ett par jakter ifjol. http://www.jagareforbundet.se/orebro/de ... _year=2013" onclick="window.open(this.href);return false;
Här hemma (utanför örebro) har isen i ån släppt och bävrarna varit uppe, Såg bäver varje gång jag var ute ifjol men det är så igenvuxet så det är svårjagat, korta håll och svårsmyget. Men det blir ju roligare när det är lite utmaning:)
Idag var jag ute för att reka eventuella vakar med skotern. När jag kommer till en ganska bred plats av ån trycker jag lite extra gas för att jag ser spår längre bort och då låter det som stenkross i växellådan på skotern och jag börjar undersöka skotern. När jag gett upp och ringt bogsering till skotern så kollar jag upp å ser då bävern sittandes i slänten 100 m bort