300+500m i Gideå

Moderatorer: potatiskastare, Kari Lindström

Användarvisningsbild
JockeJ

300+500m i Gideå

Inlägg av JockeJ »

Okej att kalla 300/500m för just långhåll kanske är en kantboll, men jag blev lite osäker vilken forumdel som lämpade sig bäst.. hursomhelst:

Gideå utanför Örnsköldsvik i Västernorrland har ju oerhört trevliga banor och där bör det ju således finnas aktiva skyttar som gillar dessa distanser..?

Det som slagit mig är att efter nu 3 år som medlem i föreningen så hittar jag ingen Facebookgrupp, whatsapp osv för gevärsskyttar i Gideå.
Däremot finns ju föreningar inom föreningen som verkar hålla igång och har diverse tävlingar, arbetsdagar och håller kontakten rent allmänt och på så vis håller igång sporten.
Jag tänker då främst pistolskyttarna, dynamiska dito och även de som skjuter Metallsiluett.

Det är möjligt att det finns nån form av digital mötesplats för bukskyttarna i klubben men jag hittar då ingen. Och finns det ingen sådan så är det ju absolut något som måste ändras på!

Klubbtävlingar på 500m och i framtiden kanske 500unl tex?

Parkeringen plogas ju vintertid av plantskolan som ligger på andra sidan vägen och banorna är vad jag förstår godkända för skytte året om, så även anordna och bli delaktig i de norrländska flyshoot 300m vore väl också förbaskat trevligt?

Just flyshoot skjuts ju en del i både Sundsvall och Umeå. Gideå rent geografiskt är ju mitt på hållet och vad jag vet så åker ju skyttar från Sundsvall till Umeå och vice versa för sådana anspråkslösa tävlingar. Gideå bör ju således också vara en del i den kalendern anser jag.

Finns det en förening inom föreningen, en klubb i klubben, så vägled mig dit! Annars tycker jag och alla de jag träffat på banan att det är minsann dags att vi gör en sådan.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
killerberra

Re: 300+500m i Gideå

Inlägg av killerberra »

Hoppas du får till något. Vi från Sundsvall kommer.
Sako 75 - 6br Meopta R 3-15x50
Sako 75 - 358win/308win/Hawke 1-8
Sako 75 - 6,5x55 March 2.5-25x42
Sako 75 7remmag Nightforce 4-32x50sfp
Bat Machine - 6ppc/6br Nightforce 42x44 + Sightron S3 45x45
Mikke

Re: 300+500m i Gideå

Inlägg av Mikke »

Jag har skjutit några skott på 300m med gevär där i samband med någon sorts tävling, men jag kommer inte ihåg att jag sköt gevär på något annat avstånd, och jag är osäker på vad det var för tävling jag var på, eller om gevärsdelen ens ingick i tävlingen (troligen inte). Det var inte metallsilhuett i varje fall även om vi kan ha skjutit pistol mot metallsilhuettmål vid samma tillfälle. Är nog minst 15 år sedan i varje fall, och troligen pistolskyttar som arrangerade...
/Mikke