Nu är allt införskaffat (väntar på ett Spuhr från forumist men under tiden funkar det bra med stålringar, och även efter förmodligen men nya prylar är kul ) och man har varit på banan å provat några gånger. Kul!!!!
Dock är man som gammal pistolskytt, från början, och jaktgevär de senaste åren ganska okunnig på långhåll. Visst kan jag titta i kikaren och lugnt krama iväg några bulor med bra resultat men det enda jag har tillgång till är 100 m på jaktklubben och på 15-20m med pistol är jag svårslagen, men på 300m och över det?
Således är jag på jakt efter en klubb, tävling, sällskap eller bara ett gäng sköningar som kan det där med långhållsskytte och som står ut med en nybörjares ”dumma frågor” och som är villiga att ge tips, knep och förklara hur man lyckas bättre (i Göteborgsområdet med omnejd).
Så kom med tips på var, hur, när man kan förkovra sig i denna extremt roliga sysselsättning
Å ha en fortsatt go helg, alla trevliga ”Robsoftare”
Långhållsskytte i Göteborg med omnejd.
Moderatorer: potatiskastare, Kari Lindström
- wensby
Re: Långhållsskytte i Göteborg med omnejd.
Vi har ett gäng som håller på med skytte på 300 m (vår bana har 25/50/100/200/300 m ) och vad jag vet åker iväg när dom vill skjuta längre ...
kanske en början ?!
Längsta banan jag känner till är Skepplanda då jag tror deras längsta är runt 600 m
Banan ligger strax intill avfarten Frillesås söder om Kungsbacka
kanske en början ?!
Längsta banan jag känner till är Skepplanda då jag tror deras längsta är runt 600 m
Banan ligger strax intill avfarten Frillesås söder om Kungsbacka
-
Kan vara nåt kanske . Bor strax utanför Göteborg så Frillesås tar inte allt för lång tid att åka till. Tack Wensby.
-
Hej!
Jag håller till i Rydal, vid Kinna, och där skjuter vi 300m på plåt. Varannan söndag (ungefär) tränar vi.
Skicka ett PM om du vill haka på, jag skall dit en sväng nästa helg (19/3).
Jag håller till i Rydal, vid Kinna, och där skjuter vi 300m på plåt. Varannan söndag (ungefär) tränar vi.
Skicka ett PM om du vill haka på, jag skall dit en sväng nästa helg (19/3).
-
Tänkte se om det går att väcka liv i denna tråden lite?
Go och glad Göteborgare, är relativt "ny" inom skyttescenen också på jakt efter något som är längre än den traditionella älgbanan och gärna stål om det finns
Go och glad Göteborgare, är relativt "ny" inom skyttescenen också på jakt efter något som är längre än den traditionella älgbanan och gärna stål om det finns
-
Mm.
Jag å Wensby är med i samma förening, så se det han skriver ovan.
Jag i min tur fiser iväg lite längre bort när jag vill smälla på lite längre avstånd.
Svärmor har större marker där det ledigt funkar förbi 2000 meter om man vill
Jag å Wensby är med i samma förening, så se det han skriver ovan.
Jag i min tur fiser iväg lite längre bort när jag vill smälla på lite längre avstånd.
Svärmor har större marker där det ledigt funkar förbi 2000 meter om man vill
-
Misstänker att det är Löftadalens du syftar på? Hur ser det ut med medlemskap där, tas det in nya medlemmar? Bor i Sätila, men Sätila SK har medlemsstopp och har haft en längre period. Letar efter en bana där man kan skjuta upp till 300 meter, gärna med aktiva medlemmar så man har nån att skjuta tillsammans med och som man kan lära av...
- wensby
Hör av dej till mej så tar vi det vidare // Wensby