nu finns garmins kronograf ute..

Moderatorer: potatiskastare, Kari Lindström

malx

Re: nu finns garmins kronograf ute..

Inlägg av malx »

jmkhenka skrev: 04 apr 2024, 13:52
Mr Hunter skrev: 04 apr 2024, 10:39 Labradar ger ju hastighet på flera olika avstånd längs kulbanan, Garmin ger väl bara utgångshastighet. Så inte riktigt samma. Om jag fattat det hela rätt?
Kanske det är så, men den europeiska labradarn är så handikappad så jag vet inte om det är betydelsefullt..
Skulle ändå inte personligen lita på den informationen för att beräkna BC etc. Tavlan har alltid fascit.
Varför skulle du inte lita på den? Självklart måste man alltid göra kontrollskott men mest troligen behöver du betydligt färre skott innan du är där. Så länge datan inte är felaktig så är det aldrig nån nackdel att ha mera data. Uppenbarligen säkert ingen funktion du skulle använda men ändå rätt påpekat av Mr Hunter att Garmins inte gör allt bättre än labradar.

(Jag skulle personligen också välja Garmins före Labradar om jag skulle köpa en idag men jag hade definitivt inte haft något emot att få fler hastigheter längs kulbanan)
Carl A

Inlägg av Carl A »

labradarn e ju skitkänslig för träd, vallar, olikn, som jag förstår beskrivningen på accurateshooter borde garmin vara bättre där, då den "raderar" reflektioner som ligger utom hastighetsintervallet. - ngn som "vet"?
jmkhenka

Inlägg av jmkhenka »

nu ser man den oftare och oftare på videos och verkar fungera sjukt bra och lätt att sätta upp. bara ställa på bänken och smälla på
Användarvisningsbild
Wellibite

nu finns garmins kronograf ute..

Inlägg av Wellibite »

jmkhenka skrev:nu ser man den oftare och oftare på videos och verkar fungera sjukt bra och lätt att sätta upp. bara ställa på bänken och smälla på
Precis så enkelt och bra funkade den jag fick testa för några veckor sedan.
Supergrejer !

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro