Kampanj 399 kr
https://www.jula.se/catalog/hem-och-hus ... or-001696/
Kanske en billig hylstumlare?
Moderatorer: Trond Åsly, PerN
-
- Been thanked: 1 time
Re: Kanske en billig hylstumlare?
Köpte en. Klarar 3.2kg ”livsmedel” och har en timer på 0.1-99.0 timmar. Ska klippa till media av rostfri ståltråd. Bara plastbyttan håller för det. Kändes stabil för priset. Tror ni rostfritt blir för hårt? Min första trumlare.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Låter lite brutalt media för att polera hylsor. dom flesta kör väl med krossade valnötskal, krossad majs eller nåt sånt?
sneträff
sneträff
-
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 6 times
har provat men svaret blir nej, funkar extremt dåligt. du har bättre effekt genom att röra runt hylsorna i en hink med vatten diskmedel och citronsyra.
den snurrar alldeles för långsamt för att göra mer nytta än ett vattenbad gör.
sorry
den snurrar alldeles för långsamt för att göra mer nytta än ett vattenbad gör.
sorry
Livet är för kort för att gå och ångra allt du aldrig gjorde.
Jag köpte en gammal köksassistent (härligt orange med rostfri bunke) på återvinningen för 50kr. Provade först köra med ris men det fastnade bitar i tändhattshålet.
Men med valnötsskal fungerar det bra, vet inte om den är lika effektiv som en riktig. Men den duger åt mig!
Skickat från min S41 via Tapatalk
Men med valnötsskal fungerar det bra, vet inte om den är lika effektiv som en riktig. Men den duger åt mig!
Skickat från min S41 via Tapatalk
-
- Been thanked: 1 time
Efter test så funkade den inte bättre än diskmaskinen som jag använder idag. Har även hittat nirvana med Lee Collet Die
Behöver inte tvätta alla nu

-
Byggde en våt-tumlare av lite skrot som jag hade liggandes. En 24V torkarmotor från lastbil, en plastburk från näringstillskott, lite alu-profiler samt stödhjul från Biltema. Använder dom med Frankford Arsenal stålpinnar. Blir skitbra resultat.
Hade någonstans video på den, men hittar den inte längre. Kan posta bild vid tillfälle.
Hade någonstans video på den, men hittar den inte längre. Kan posta bild vid tillfälle.
-
- Has thanked: 1 time