Jag har använt de flesta märken av tändhattar och där är det inga problem
Att beskylla hylstillverkaren känner jag är fel väg .
Moderatorer: Trond Åsly, PerN
Berätta hur? Jag använder för närvarande en Redding-press, men har intrycket att det är tändhatten som stoppar tändhattsisättaren, och inte hylshållaren som är begränsningen. Huvudet på tändhattsisättaren sticker upp så det räcker och armen på pressen verkar inte bli fullt utnyttjad när jag sätter i tändhattarna i hylsorna.Islänningen skrev: 25 aug 2025, 13:47 .... 0.5mm skillnad mellan två RCBS #2 hylshållare. Det kan ju avgöra hur djupt hatten sätts.
Vad jag syftade på, är att om det är toleransfel på 0.5mm inom samma fabrikat, så kan det ju hända att en hållare är högre en vanligt. Och då kanske blir stången som trycker in hatten lite för kort.macggu skrev: 09 sep 2025, 08:32Berätta hur? Jag använder för närvarande en Redding-press, men har intrycket att det är tändhatten som stoppar tändhattsisättaren, och inte hylshållaren som är begränsningen. Huvudet på tändhattsisättaren sticker upp så det räcker och armen på pressen verkar inte bli fullt utnyttjad när jag sätter i tändhattarna i hylsorna.Islänningen skrev: 25 aug 2025, 13:47 .... 0.5mm skillnad mellan två RCBS #2 hylshållare. Det kan ju avgöra hur djupt hatten sätts.
|
|