Jakt.se 10% rabattkod

Här kan ni tipsa om blocket klipp!

Moderatorer: Ulrik, Trond Åsly, taxen, Stefan.K, potatiskastare, PerN, mecke, Kari Lindström, Fritz Kraut, NuBreed

Kategoriregler
Här kan ni tipsa om blocket klipp, Ämnesraden skall innehålla "Blocket tips samt vad det är för vara som säljs.
Användarvisningsbild
tjuröga

Re: Jakt.se 10% rabattkod

Inlägg av tjuröga »

Företag tänker på vinst. De reade inte mycket då de inte behövde, då konkurrenterna inte reade.

Kolla bara på Systembolaget, har man inga konkurrenter så blir affären dålig. Utbudet, priset, platsen, produkten, marknadsföringen osv.

Nu kommer någon att säga Nej! Utbudet är kanon på Systemet (för det säger alla)! Då säger jag, åk till en 100k invånare stad i Tyskland till deras köpcenter, och lär dig vad ett utbud är! Jämför sedan med en stad i samma storlek i Sverige! I Sovjet var det monopol, och utbudet var inte bra i affärerna heller!

Nåååå! Har man blivit illa bemött i tex. en reklamation så borde man hjälpa butiken med att lämna sin synpunkt! Som en god företagare uppskattar man det!
finnpangare

Inlägg av finnpangare »

Jag gillar jakt.se, de har det mesta jag vill ha i sortimentet och oftast är leveranserna mycket snabba.

Har också prismatchat saker hos dem då det funnits billigare på andra sidor.

Tycker du ska se BF som en bonus, det är ingen skyldighet för handlare att hoppa på amerikanska jippon. Hittar du nått du behöver till bra pris, slå till, men att gå å sura två månader senare är inte hälsosamt.
Jag skjuter:
BAT TR, 7mm SAUM
Tikka T3x, 6.5x55
Tikka T3, 308 & 6XC
Sako Quad HB, 22 lr / .17 HMR
Benelli Argo E, 308 & 9.3x62
Benelli Super Nova, 12
andersvestlund

Inlägg av andersvestlund »

Anders Ö skrev: 18 jan 2021, 16:29 Nä... men du pekar ju en viss butik som extra dålig .
Glöm och gå vidare , bitterhet är oftast värst för en själv .
Så går det när man sticker ut hakan år efter år och proklamerar högt och tydligt ”Vi är inte som alla andra!” för att sen göra exakt som alla andra och skylla ifrån sig.

Slår du dig på bröstet och lovordar hur mycket bättre du är än alla andra, då funkar inte ursäkten ”Men alla andra gör ju....” utan du hålls då till en annan standard. Hade dom gått ut och sagt att det inte blivit någon BF för året varit för dåligt, helt fine! Men att mygla som alla andra butiker med uppblåsta rekpriser och till och med dyrare kampanjpris än det normalt säljs, det är fult och i vissa fall olagligt.

Det har gjort att jag flyttar min plånbok någon annanstans. Den lilla summan per år rör dom säkert inte i ryggen men det är enda sättet jag kan markera mitt tycke.. :roll:
Användarvisningsbild
pininhakan

Inlägg av pininhakan »

Bitter är jag inte... Däremot cyniskt beslutsam av bibliska mått.

Förutom det nu avtagande deltagande i denna tråd så har jag helt släppt den firman.
Skjut- det kan ta bättre än man tror!
Användarvisningsbild
NickeF

Inlägg av NickeF »

Gjorde inget stort inköp på BF men jämförde priserna på de 6 artiklarna med nuvarande priser så fick jag 21% BF-rabatt. Helt ok tycker jag, ser inte att jag skulle komma billigare undan i någon annan butik idag heller.
Sen kan jag tycka att hur priserna visas på de flesta webshopar under BF är långt ifrån schyst och informativt.
Men att allt ska ha gigantiska rabatter under BF känns orimligt.

Samma sak som att det konstant ska finnas en rabattkod på allt för alla att använda, rimligare då att skita i koden och sänka priserna generellt kan jag tycka.
Men troligtvis tjänar butiker på att ta lite höjd för rabattkoder i prissättningen, folk blir troligtvis gladare av att betala säg 199kr efter 10% rabatt jämfört med att priset från början varit 199kr :roll:

Jag tror väldigt många har blivit bortskämda under senaste åren och kan behöva komma tillbaka till verkligheten.

Nu är iof Jakt.se min lokala butik så jag är väl lite färgad, men jag tycker den får lite väl mycket kritik i dagsläget.
Tävla är den bästa träningen

http://idrottonline.se/SundsvallsSkF-Skyttesport/
ddaannnnee

Inlägg av ddaannnnee »

finnpangare skrev:Jag gillar jakt.se, de har det mesta jag vill ha i sortimentet och oftast är leveranserna mycket snabba.

Har också prismatchat saker hos dem då det funnits billigare på andra sidor.

Tycker du ska se BF som en bonus, det är ingen skyldighet för handlare att hoppa på amerikanska jippon. Hittar du nått du behöver till bra pris, slå till, men att gå å sura två månader senare är inte hälsosamt.
Just så.

Skickat från min Pixel 5 via Tapatalk

Tuna

Inlägg av Tuna »

Har följt denna tråd och alla diskussioner efter BF.

Om man börjar med rabattkoden som vi haft här på forumet för oss som är medlemmar, precis som många andra intresseforum har.
Visst , som jag förstår det så har det inte varit någon officiell sponsorkod för forumets medlemmar men indirekt så har det ju varit det med tanka på att jakt.se haft möjlighet att stängt av koden när de ville men valde att inte göra det , uppenbarligen läste de tråden.

Jag är fullt medveten om att jakt.se inte har någon skyldighet att tillhandahålla någon kod alls till oss och på samma sätt som vi inte har någon skyldighet att handla hos dem.

Sen som alla former av samarbeten så handlar det väl om att ge och ta , de erbjöd oss något lite extra dvs 10% medan många av oss valde att handla hos dem framför andra butiker , kan inte se annat än att det var en win win situation för båda parter.

Sen att de väljer att avbryta ”samarbetet” gör det i alla fall mig på något vis besviken och det kan heller inte leda till något annat än jag lär avsluta min del av ”samarbetet” dvs sluta att handla där.

En annan sak som irriterar mig är det faktum är att Jakt.se har rabatt på var och varannan vara istället för att bara ha ett lågt pris. Syftet med det kan heller inte vara något annat än att hindra köparen från att utnyttja sin rabattkod på dessa , vilket för mig är lite av ett fulspel. De vill skylta med ett billigt pris samtidigt som man vill gardera sig mot att de som har en kod får använda den på de rabatterade varorna.

Man får väl ändå se det som att idén med en rabattkod är att den ska ge innehavaren en prisfördel i förhållande till den ”vanliga konsumenten” vilket man sätter ur spel på många varor med det systemet. (hade varit en annan sak om det var enskilda varor på REA)

Kan även tycka att handlare generellt idag borde vara mer försiktiga hur man agerar mot konsumenter i dagens stenhårda och skoningslösa konkurrens på internet . Det är konsumentens marknad nu när utbudet är så otroligt stort och den internationella handeln är utbredd. Tappa stora och viktiga kundkretsar bara för att man får storhetsvansinne och inte vill bjuda till det lilla extra för att behålla sina kunder , känns för mig som en dålig affärsidé.
Användarvisningsbild
White hunter

Inlägg av White hunter »

Jag känner ingen som handlar på jakt.se längre.
De flesta verkar ha gått över till Widforss inklusive mig själv.
Blaser R93 375HH, 308w match
Blaser S2 470NE
Beretta 682 cal.12
Sako quad range 22lr, 17HMR
Franchi Affinity compact cal.20

Zeiss Victory RF 8x42
Zeiss v8 2,8-20×56
Zeiss Terra 4-12×42
Swarovski z6i 1-6×24
Aimpoint H2
Delta Stryker 5-50×56
ruhler

Inlägg av ruhler »

Jag handlar gärna på jakt.se, de har bra kundbemötande de jag pratat med har löst ev frågetecken mer än väl och varit väldigt generösa när det varit något speciellt så jag vet att de är att lita på. Jag fortsätter handla som vanligt när jag behöver något.
Senast redigerad av 1 ruhler, redigerad totalt 19 gånger.
Användarvisningsbild
Ogster2

Inlägg av Ogster2 »

Rabbatterna är en sak som jag tycker dom kan få fula sig med hur mycket som helst, är ju ändå jag i slutändan som väljer om jag vill köpa varan eller inte.

Dock är deras BF rea så sjukt dåligt skött att man bara vill kräkas.
2019 rean så köpte jag två sikten, dessa strulade leverantören med men då kan man ju tycka att jag som kund bör få veta detta.
Efter 3:e på ringningen hade dom helt plötsligt ett av dom i lager som skickades till mig, andra siktet kom aldrig och den order makulerade dom men det sa dom inget om heller typ 9månader senare.

Årets lilla kundkorg på BF har ännu inte dykt upp och självklart har jag inte hört nått heller ifrån dom.

ALLA andra gånger jag handlat hos jakt.se har det fungerat bra vad jag vill minnas, förstår bara inte varför BF ska va så svårt att höra av sig om.
Tuna

Inlägg av Tuna »

ruhler skrev: 19 jan 2021, 14:40 Jag handlar gärna på jakt.se, de har bra kundbemötande de jag pratat med har löst ev frågetecken mer än väl och varit väldigt generösa när det varit något speciellt så jag vet att de är att lita på. Jag fortsätter handla som vanligt när jag behöver något.
Jag måste säga att jag också haft näst intill bara bra bemötande då jag handlat hos jakt.se men tyvärr så anser jag att det inte räcker utifrån hur marknaden ser ut idag. Ska man ha mig som återkommande och trogen kund idag så lär man erbjuda det där lilla extra som andra handlare inte erbjuder.

Snabba och proffsiga bemötanden , snabba leveranser, ordning och reda med rätt lagersaldon osv ser jag som standard idag , det är helt enkelt det man ska kunna förvänta sig av en handlare.

Jag kommer säkerligen att handla på Jakt.se igen om priset är det rätta , skillnaden för mig blir om andra butiker har bättre, samma eller marginellt högre pris så kommer jag välja bort jakt.se

Förstår egentligen inte varför inte fler handlare kan erbjuda en forumrabatt till oss medlemmar, måste väll vara en plus affär för dem med ?
någon med kontakter kanske kan fixa en widforss rabattkod till forummedlemmarna :D
Sjögren79

Inlägg av Sjögren79 »

Jag har handlat mycket på jakt.se. Aldrig några problem.
Att BF var lite sådär skiter jag i, har 364 dagar till på ett år att handla på.
Användarvisningsbild
greyling

Inlägg av greyling »

Tuna skrev: 19 jan 2021, 15:23
ruhler skrev: 19 jan 2021, 14:40 Jag handlar gärna på jakt.se, de har bra kundbemötande de jag pratat med har löst ev frågetecken mer än väl och varit väldigt generösa när det varit något speciellt så jag vet att de är att lita på. Jag fortsätter handla som vanligt när jag behöver något.
Jag måste säga att jag också haft näst intill bara bra bemötande då jag handlat hos jakt.se men tyvärr så anser jag att det inte räcker utifrån hur marknaden ser ut idag. Ska man ha mig som återkommande och trogen kund idag så lär man erbjuda det där lilla extra som andra handlare inte erbjuder.

Snabba och proffsiga bemötanden , snabba leveranser, ordning och reda med rätt lagersaldon osv ser jag som standard idag , det är helt enkelt det man ska kunna förvänta sig av en handlare.

Jag kommer säkerligen att handla på Jakt.se igen om priset är det rätta , skillnaden för mig blir om andra butiker har bättre, samma eller marginellt högre pris så kommer jag välja bort jakt.se

Förstår egentligen inte varför inte fler handlare kan erbjuda en forumrabatt till oss medlemmar, måste väll vara en plus affär för dem med ?
någon med kontakter kanske kan fixa en widforss rabattkod till forummedlemmarna :D
Instämmer till 100%. Hade det bara handlat om den olagliga bf kampanjen de körde hade det väl fått bero. Det har dock haltat med deras hantering i ett ärende nyligen så då får de gå bort om de inte är rejält billigare. De har dock kompetent och trevlig personal. Att de inte hinner med är en ledningsfråga. Att de inte har en rabatt längre är liksom inte med i mitt val.

Green Trail i vårt grannland Finland kan jag tipsa om. Rejält mycket billigare på en rad varor. Sajt på svenska, priser mm. Låg fraktkostnad. Snabba leveranser. Ja inte som widforss då.
Greyling
Tuna

Inlägg av Tuna »

Tack för tipset, uppskattas :D

Rabatten var ingen jätte grej för mig heller, tyckte väl mest att det var tråkigt , men om vi aldrig hade haft koden så hade man väl inte reagerat , är väl inte heller så att det är så många andra företag som erbjuder någon kod.
Användarvisningsbild
Adolfsson

Inlägg av Adolfsson »

Fritid och vildmark har 10% nu om man prenumererar på deras nyhetsbrev

Blev lite kulor till 223:an
.
Söndagsjägare
svj

Inlägg av svj »

Det var ju märkligt jag har fått nyhetsbrev från fritid och vildmark och det var bara rabatt på kläder jag såg där, skickar dom ut olika nyhetsbrev eller är det jag som har missat nåt? (kollat två gånger)
Användarvisningsbild
Adolfsson

Inlägg av Adolfsson »

Funkade även till annat..
Söndagsjägare
Husqvarna special

Inlägg av Husqvarna special »

Kan någon skicka koden i ett PM? Handlar mycket på f&v men har helt missat att anmäla nyhetsbrev.
Husqvarna 900 9,3x62
CG 1900 Stenmark/Stoltz custom 6mm Br
Husqvarna 1640 MC 6,5x55
Mauser 420B 22lr Stenmark/Stoltz custom
Beretta S2 sidolås
FN B25 B2G
Flodman
Husqvarna 246
Husqvarna 46AN
640 Lyx
1640 Lyx
1640 special
1651 Special
1900 Jubileum
Hcrsweden

Inlägg av Hcrsweden »

Husqvarna special skrev: 23 jan 2021, 12:15 Kan någon skicka koden i ett PM? Handlar mycket på f&v men har helt missat att anmäla nyhetsbrev.
+1
Jag tar gärna koden också.
Tikka M65 6,5x55 GRS Sporter LW-pipa
Zeiss Victory FL 6-24x72

Thompson Center Venture Weathershield 30-06
GPO Spectra 1,5-9x44i

Miroku 7000 GF-1
Användarvisningsbild
Lapua mega

Inlägg av Lapua mega »

Hcrsweden skrev: 23 jan 2021, 12:45
Husqvarna special skrev: 23 jan 2021, 12:15 Kan någon skicka koden i ett PM? Handlar mycket på f&v men har helt missat att anmäla nyhetsbrev.
+1
Jag tar gärna koden också.
januari2021 är en kod som jag ser i senaste nyhetsbrevet.
Tikka m695 6,5x55 Stalon XE108
Blaser R93 prof & prof blaze 9,3x62,6,5x55,22LR. Stalon XE108 Swarovski Z8i 1,7-13,3x42, Z8i 2,3-18x56
Merkel 32 12/12-6.5x55 Leupold 2-7x28