Hur ser era laddrum ut?? Bilder?

Här kan ni diskutera om lite vad som helst.

Moderatorer: Trond Åsly, PerN

Användarvisningsbild
arnold

Re: Hur ser era laddrum ut?? Bilder?

Inlägg av arnold »

fonkystuff skrev:Jag är ju en torrboll men rekommenderar verkligen inte borrhål i bänken utan hellre mina nyupptäckta favvisar (kan knappt tänka mig handladdning utan dem):
https://www.brownells.se/epages/Sverige ... /749001401" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag kör med samma
Blaser+swarovski när endast det bästa är gott nog
Användarvisningsbild
birk0323

Inlägg av birk0323 »

Slog ihop reglar och klädde med en plyfa, rock solid men kanske inte så snyggt men men, tror det blir bra ändå :)
Bild
You should not use a cartridge that does the job when everything goes right, you need one that works when everything goes wrong.” citat Bob Hagel.
Användarvisningsbild
fonkystuff

Inlägg av fonkystuff »

Blir ju superbra. Man ser på stolens storlek att det faktiskt är större än man trodde på första bilden.
200str, R93, 10/22 (kid), 686E, Quad, SL2
Användarvisningsbild
cmk

Inlägg av cmk »

fonkystuff skrev:Jag är ju en torrboll men rekommenderar verkligen inte borrhål i bänken utan hellre mina nyupptäckta favvisar (kan knappt tänka mig handladdning utan dem):
https://www.brownells.se/epages/Sverige ... /749001401" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan bara hålla med. Trä är så mycket trevligare än plast. Har tre stycken nu. Iofs kan man ju tillverka själv, men det är svårt att på frihand borra lika snygga hål.

/cmk
Byta bort/sälja:
* MRP-2 - flera oöppnade burkar ur samma batch

Söker:
* Flipp-skydd för 30mm kikare
* Kahles Helia 5 1-5x24 rm 4 (inte nya Helia med 4 DH)
* Safari-rem canvas/läder

PM:a
Användarvisningsbild
birk0323

Inlägg av birk0323 »

Får nog ta med ett sådant där brätte vid nästa eventuella beställning därifrån, känns jobbigt med de långa leveranstiderna bara.
You should not use a cartridge that does the job when everything goes right, you need one that works when everything goes wrong.” citat Bob Hagel.
Användarvisningsbild
fonkystuff

Inlägg av fonkystuff »

Både ja och nej. Det är så långa leveranstider att man hinner glömma vad och att man beställt. Blir ofta en total överraskning när paketet kommer ;)
200str, R93, 10/22 (kid), 686E, Quad, SL2
Användarvisningsbild
birk0323

Inlägg av birk0323 »

fonkystuff skrev:Både ja och nej. Det är så långa leveranstider att man hinner glömma vad och att man beställt. Blir ofta en total överraskning när paketet kommer ;)
Det är ju iaf ett jäkla bra utbud så kan man bara stå ut med leveranstiden... men det är inge vidare med den. Försöker handla så gott jag kan från andra ställen men allt finns ju inte tillgängligt. Sitter och funderar om jag ska beställa ny laddpress så man kan montera den direkt i nya bänken eller hur fasen man ska göra. Mitt laddande har minst sagt ökat en del sista tiden, som tur är har jag ett lager av ammo sedan tidigare till en av bössorna... jag hinner inte ladda ikapp skyttet, man smäller ju lätt iväg hundra patroner vid ett övningstillfälle... dessutom har jag semester nu så det finns tid att skjuta flera tillfällen.

Edit: jag har börjat irritera mig på flexandet i alupressen när jag sitter så pass ofta vid den... vete fan, kanske klarar mig över hösten/vinterns jakt..
Användarvisningsbild
arnold

Inlägg av arnold »

Om du beställer innan torsdag så har du det på fredag veckan efter, helt ok tycker jag då det skickas från USA
Användarvisningsbild
birk0323

Inlägg av birk0323 »

arnold skrev:Om du beställer innan torsdag så har du det på fredag veckan efter, helt ok tycker jag då det skickas från USA
Ja fast det stämmer inte sist då jag beställde, fick vänta betydligt längre tyvärr. Kanske var något speciellt då som uppehåll min beställning, ska testa igen framöver :)
Användarvisningsbild
arnold

Inlägg av arnold »

birk0323 skrev:
arnold skrev:Om du beställer innan torsdag så har du det på fredag veckan efter, helt ok tycker jag då det skickas från USA
Ja fast det stämmer inte sist då jag beställde, fick vänta betydligt längre tyvärr. Kanske var något speciellt då som uppehåll min beställning, ska testa igen framöver :)
Har beställt minst 10g 2017 och det har varit lika varje gång om allt funnits i lager på hemsidan och det har det.
Användarvisningsbild
birk0323

Inlägg av birk0323 »

arnold skrev:
birk0323 skrev:
Har beställt minst 10g 2017 och det har varit lika varje gång om allt funnits i lager på hemsidan och det har det.
Jag tror dig fullt ut, jag har bara beställt en gång och det tog betydligt längre tid och det fanns också i lager. Kan ju hända att jag hade otur... ska testa få se, det var förmodligen en engångshändelse för mig när du nu beställt så många ggr och inte haft problem, ska testa igen !
Användarvisningsbild
klofbom

Inlägg av klofbom »

Jag har flyttat från stort till mindre och behöver tips på färdiga arbetsbord / skrivbord som kan agera permanent laddbänk i sovrummet utan att se för tacky ut. Tilläggas bör: jag bor ensam så ingen kvinna kommer klaga på vapenskåp o bord i sovrummet.

Har haft funderingar på att bygga ett sexbent bord (dimension på ben 90x90) o använda köksbänkskiva som arbetsyta, tankar om det?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säljer en BAR Match

Pm:a för mer information
hofboss

Inlägg av hofboss »

Gå till erikshjälpen/ myrorna eller motsvarande, du får ett furuköksbord för någon hundralapp.
Användarvisningsbild
LGH

Inlägg av LGH »

klofbom skrev:Har haft funderingar på att bygga ett sexbent bord (dimension på ben 90x90) o använda köksbänkskiva som arbetsyta, tankar om det?
Jag köpte en begagnad bänkskiva på Blocket för i princip inga pengar alls (stavlimmad ek), kompletterade med stålben från Ikea. Såga lite, skruva lite, bulta fast i väggen. Klart!
Sir Ville

Hur ser era laddrum ut?? Bilder?

Inlägg av Sir Ville »

Fina Man Cave !
Lägger ut en bild på halva min "laddrum" / vapensmedja under konstruktion. Denna är laddsidan efter att träbänken blev färdig igår. ett par hyllor saknas än samt att flytta allt på sin bestämd plats och en rejäl städning .. Bild

Bild

Tack till GerryJ ;-)
Tikka T3 Super Varmint .223 med B & A trycke och GRS Berserk.
Tikka T3X Super Varmint 6.5 x 55 med B & A trycke och GRS Berserk.
Tikka T3 Tac A1 .308 .
En hel bunte Rimfire bössor i kalibrar .22 LR , WMR & .17 Hummer.
Användarvisningsbild
eskmat

Inlägg av eskmat »

Lee - 1.jpg
Tycker ni har städade och prydliga laddhörnor, därför lite kontraster. :D
Det enda som kan göra drömmen omöjlig är rädslan att misslyckas.
Användarvisningsbild
eskmat

Inlägg av eskmat »

Jag tycker era ladd rum ser städade och prydliga ut då passar det med lite kontraster. :D
Det enda som kan göra drömmen omöjlig är rädslan att misslyckas.
Användarvisningsbild
killerberra

Inlägg av killerberra »

Här kommer min "mancave" där försök till magiska laddningar ständigt är under konstruktion,dock blir man aldrig färdig och man kommer ständigt på något att förbättra i rummet.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Sako 75 358Win/6br Zeiss V6 3-18
Bat MachineDS 6ppc/6br Nightforce 42x44
Benelli Nova
Tikka T1X Hawke 6-24x50
Tikka LSA55 308win Meopta Optika 1-6
"Fast is fine, but accuracy is everything" - Wyatt "killerberra" Earp
Användarvisningsbild
XLV

Inlägg av XLV »

Ockuperar numera vid behov köksbordet (i brist på bättre) 8)

Bild
.22LR - .223Rem - .30-06 - 12/70

I tried being reasonable, I didn't like it.”
Användarvisningsbild
T-Grön

Inlägg av T-Grön »

Ska flytta min laddplats till ett utrymme ovanför trappan, som inte används till nåt vettigt,
MEN, som Tony Irwing säger,,, allt på hela övervåningen ska byta plats. Två rum ska samtidigt renoveras.
Så det blir ett uppehåll i laddningen fram till Aug 18'
Räknar med att dagens ammo räcker till all jakt och övning fram tills dess.
A-Frame om jag själv får välja!
Min filosofi = Mycke, fort, å hela tiden!