Hjälp med handladdning

Här kan ni diskutera om lite vad som helst.

Moderatorer: Trond Åsly, PerN

Användarvisningsbild
turbo87

Hjälp med handladdning

Inlägg av turbo87 »

Har vi någon tråd där man kan hitta någon som kan hjälpa en nybörjare igång med handladdning? Inte sett någon så tänker att jag skapar en sådan.

Alla erfarna handladdare belyser hur viktigt det är att gå långsamt fram och vara noggrann för att olyckor eller skador i samband med handladdning inte ska förekomma.
Därför tänker jag att det säkraste är att man får hjälp i början av någon erfaren inte bara genom forumet utan där man träffas och ger goda råd i början för att peka i rätt riktning.

Jag själv har handladdat i 4 år bara men suger åt mig all nyttig information i ämnet som en svamp. Därför känner jag att jag kan hjälpa de som behöver det i början av sin handladdningskarriär.

De som vill hjälpa en vilsen handladdare kan skriva i tråden i vilket område i Sverige man finns så kan man höra av sig till denne om man bor i närheten och söker hjälp.

Jag själv bor i Norrköping så till mig kan ni höra av er via PM om ni bor i närområdet och behöver hjälp.
Vänsterskytt!
Tävlar i skeet
Blaser R8 success 8x57js Delta hd 1-6x24
Blaser R8 success 270win Delta hd 2,5-15x56
AZ 1900 lux KKC 308Win Delta hd 2d 2,5-15x50
AZ kombi 12/6,5x55
Beretta 682 gold E adj
hinkraka

Re: Hjälp med handladdning

Inlägg av hinkraka »

Jag är relativt nystartad handladdare, finns i Luleå och vill dels alltid lära mig mer och dels givetvis finnas som bollplank/stöd till andra om de vill komma igång. En hel del basics kan jag, det som saknas är erfarenhet.

Sen vill jag tipsa om denna tråden:
viewtopic.php?f=13&t=274103
Där har man en bra sida för resurser. Handladdning kan snabbt bli dyrt, det underlättar att kunna jämföra priser och hitta bra alternativ.
E-mail på internet skrivs med fördel ut som "adress (at) domän . xxx" istället för "adress@domän.xxx" för att undvika att åka på spam.
Användarvisningsbild
fonkystuff

Inlägg av fonkystuff »

Det är bra med en irl lektion i början. Jag läste massor på internet och såg massor med videos, men det bästa för mig var en riktig genomgång av en forumbroder.
200str, R93, 10/22 (kid), 686E, Quad, SL2
krille d

Inlägg av krille d »

Kul initiativ. Ingen världsmästare här men har nog med kunskap för att hjälpa nyblivna igång. Finns kring Hedemora/Dalarna
60% of the time, it works.....every time
Amadeus

Inlägg av Amadeus »

Jättebra tråd. Jag har laddat under ca 7 år och har enligt mig själv bra koll. Jag finns i Östersund, Jämtland. Bara skicka pm för att få nån att bolla saker med eller få visat olika moment.
Howa 1500 Varmint 308 win.
Hawke frontier 5-30*50
Husqvarna 1651 Special 358 Norma Magnum.
Meopta r2 1,7-10*42.
Husqvarna 648 8x57js.
CZ 455 syntetic varmint
Hawke vantage 3-9*40 ao.
Stewe's world on ice

Inlägg av Stewe's world on ice »

Om någon vill ha tips i sundsvall så ställer jag upp. Har erfarenhet av ganska många kalibrar och komponenter.
Hunt to live. Live to hunt
Användarvisningsbild
darkness

Inlägg av darkness »

Jag finns i Kramfors och kan likaså vara behjälplig. Har laddat sen -95 men lär mig fortfarande nya saker.
Beeing on a different path, doesn`t mean you`re lost.

Memento vivere.