Frankford intellidropper
Moderatorer: Trond Åsly, PerN
-
Frankford intellidropper
Sonen min vill köpa en Frankford intellidropper till mig, är den bra?
Verkar vara prisvärd iaf om man jämnför med andra märken.
/590A1
Verkar vara prisvärd iaf om man jämnför med andra märken.
/590A1
-
Re: Frankford intellidropper
Har en. Inget annat att jämföra med.
Laddar relativt snabbt och precis. Inga problem. Man får bara tänka på statisk elektricitet på vintermånaderna (den är känslig), men det är inget specifikt för den.
Klart bra köp, tiden mellan "droppen" gör att man kan sätta kulan, så man gör snabbt en 50 skott. Men för större mängder så är nog det enklare med en doserare. Laddstegar är lätta o göra.
App-grejerna är dock lite sådär, funkar bra på en iphone men android (pixel 3) gillar den inte alls men det är inget jag håller mot den.
Laddar relativt snabbt och precis. Inga problem. Man får bara tänka på statisk elektricitet på vintermånaderna (den är känslig), men det är inget specifikt för den.
Klart bra köp, tiden mellan "droppen" gör att man kan sätta kulan, så man gör snabbt en 50 skott. Men för större mängder så är nog det enklare med en doserare. Laddstegar är lätta o göra.
App-grejerna är dock lite sådär, funkar bra på en iphone men android (pixel 3) gillar den inte alls men det är inget jag håller mot den.
-
Kan tillägga om man bara ska göra 10 smällar och inte vill lämna krutet i den mellan sessionerna, så är det lättare o bara göra skotten med vanlig digital våg och trickla - blir lite merjobb om man ska tömma den varje gång.
-
Nu är den beställd, beräknad leverans den 10/8..
Kommer att underlätta en hel del.
/590A1

Kommer att underlätta en hel del.
/590A1
-
Om du tröttnar på den eller inser att den va overkill så säg till mig så köper jag den av dig 

- kattafan
Har en sådan som funkar finfint (utom tillfället nedan), låter en del men det kanske alla gör. Har kontrollvägt med diamantvåg och den är konsekvent.
En gång slocknade den bara tvärt. Då kontaktade jag Jakt.se och samma dag var en ny på väg med en returavi på den som var paj. Mycket stabilt hanterat.
En gång slocknade den bara tvärt. Då kontaktade jag Jakt.se och samma dag var en ny på väg med en returavi på den som var paj. Mycket stabilt hanterat.
Are you spending money to shave ounces from your gear rather than hitting the gym to shave pounds from your body?
www.kikarskyttsyd.se @kikarskyttsyd på instagram
www.kikarskyttsyd.se @kikarskyttsyd på instagram
- Dabo
Har oxå en som jag är sjukt nöjd med
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
-
Sweet... Beställde min den 30/7 och den kom idag.. 

-
Och nu har jag laddat ett parti med hjälp av apparaten.. Så jäkla nöjd med den.. =)
-
-
Kan bara hålla med. Jag har tidigare använt milligramvåg för lab men så jäkla trist att trickla. Jag är också helnöjd.
Vänsterskytt med första rättvända bössan.
Bergara HMR 6.5 CM
Bergara HMR 6.5 CM