Håller på att träna upp en ren eftersökshund och vill ta alla tillfällen i akt nu för att träna grunderna. Hjälper ni mig nu så kommer jag hjälpa er i framtiden!
Där vi står i träningen idag hade det passat väldigt bra att få komma ut på lite fler dödsök. Vi är inte redo för riktiga eftersök ännu så missta oss inte för detta!
Alla djurslag är av intresse att spåra (inte så många arter lovliga i kalendern nu tyvärr)
Så ska ni ut och jaga och vet med er att ni med stor sannolikhet kommer skjuta något så får ni gärna höra av er innan. Alternativt om ni skjuter något lite oväntat så kommer jag ut med kort varsel om ni hör av er. Lär väll finnas många där ute som skjuter en del rävar här framöver

Som tack för att ni hjälper mig idag med att få komma ut på dödsök så kommer jag ställa upp för er i framtiden med skarpa eftersök. Skjuter ni vildsvin som jag får komma ut och dödsöka så hjälper jag er med omhändertagandet efteråt om ni behöver hjälp. Bökigt att behöva vänta på mig så inte mer än rätt att jag ger er en hjälpande hand.
Kommer inte gärna ut om ni skjutit ”knall-fall” utan djuren ska helst gått en sträcka. Gärna 20m eller mer från skottplatsen så vi får lite blodspår att gå på innan vi når fram till djuret.
Hör gärna av er till: 0738004002
Alternativt skicka PM
//Andreas