Han gapade att jag ska anmäla fallvilt i jaktrapport! och om att han inte fått tag i mig vilket är rent skitsnack då inga försök har gjorts..ringer någon till mig så svarar jag eller ringer upp så fort jag kan,hursomhelst åker jag och vice JL till marken hittar ingenting där det ska påstås ha hänt vid riksvägen som delar vår mark.
Ringer återigen upp den otrevlige eftersöksjägaren som nu är mildare i tonen och hävdar att du kommer inte hitta nåt det är ju 3veckor sen(nyss va det ett par) grisar å fåglar har ätit upp allt och att det var 100meter från ett privatboende som finns på marken.
kör ner och pratar med husägarna som blir förvånade att vi först nu 5VECKOR senare fått reda på vad som hänt,det är dom som har hittat älgkalven som då levde efter att antagligen ramlat ner för ett berg och brutit ryggen,dom har anmält och även fotodokumenterat kalven då den var vid liv.
Hittar platsen och uppskattar tjurkalvens vikt till runt 90kg efter bilder och rester att döma så det var ingen "liten skit" som eftersöksjägaren flertalet gånger uttryckte det,husägarna berättar att dom hittat kalven 1 januari..idag är det 7 februari och först nu blir jag kontaktad inte fan kan det få gå till på detta viset?
Så meningslöst slöseri av skogens resurser som nu istället blivit grismat

på platsen finns nu 4 skånkar lite hud och päls.
Vad kan jag göra åt saken? det här är inte ok någonstans!