Eftersöksjägare sökes

Macca

Eftersöksjägare sökes

Inlägg av Macca »

Jag har en unghund som visat goda anlag för spårning (3 raka ettor i ökl viltspår) innan 1,5års ålder. Som bekant är ju dock konstgjorda spår en sak och skarpa eftersök en annan så skulle gärna få fler tillfällen att gå skarpa eftersök. Vi har gått en del kortare dösök och det har gått bra, men "tyvärr" har det inte blivit så många sådana tillfällen. Vidare skulle det kännas väldigt bra att ha ett rutinerat ekipage att tillgå om vi inte lyckas lösa eftersöket. Jag önskar därför komma i kontakt med någon forumist som jag och hunden kan få haka på någon gång när det passar.

Jag som husse har en hyfsat lång jaktlig erfarenhet i övrigt, men har mycket att lära vad gäller eftersök och tar ödmjukt emot alla tips. I dagsläget och beroende på säsong är det framför allt aktuellt med spårarbete på rådjur (vårbock) och vildsvin. Jag tror och hoppas att hunden även fixar det lösa arbetet på rådjur, men har ej prövat detta.

Utgår från Stockholm och kan erbjuda en slant eller kanske jakt i utbyte mot jag får tränigstillfällen om så önskas.