Vad jag har hört så har den inte dom nya linserna som gör det lättar att få bra fokus i headsettet.
Det är nog det jag stör mig mest på i Q2 just att man måste mecka runt tills man får bra fokus så jag skulle inte satsa på 3S
Moderatorer: potatiskastare, Kari Lindström
Vad jag har hört så har den inte dom nya linserna som gör det lättar att få bra fokus i headsettet.
Ja, det är en bra fråga. Jag kör själv med 2 och har aldrig testat 3, så om någon testat båda så får de gärna berätta.1986koffen skrev: ↑27 nov 2024, 21:02 Nån anledning att köpa quest 3 istället för 2 för att spela Gaim? Skiljer några tusen i pris.
Lagget tror jag inte dom kommer fixa tyvärr.
Tröttsamt att Meta inte gör en toggle funktion till det så man kan bestämma själv.droggot skrev: ↑04 dec 2024, 09:55Lagget tror jag inte dom kommer fixa tyvärr.
När jag började köra i Quest 2 så vibrerade kontrollerna och då fans det inget lagg över huvud taget.
Men Meta tog bort denna funktion tyvärr.
Problemet är nog att spelen alla spelar saknar just behovet av "fin precisionen" som Gaim behöver.
Spelen brukar mest vara typ boxning eller andra viftande rörelser och då finns inte detta lagg problem.
Det har varit olika former av lagg beroende på vilken uppdatering av gaim/quest jag haft för stunden. Det har varit både controllerlagg och hackande mål, till att skärmen fryst i flera sekunder så man nästan dragit i backen av yrsel.lasse-a skrev: ↑04 dec 2024, 16:30 Ni som klagar på "lagg" vad precis är det som avses?
Och använder ni 3D-skriven mojäng eller liknande för att trycka ner 'B' och föra spaken åt sidan samtidigt?
Utan mojäng så är det mer eller mindre oanvändbart för mig. Men med mojäng så har jag inga direkta klagomål. Men är det något annat jag missar?
Det du skall tänka på är att du skall inte spela där det finns speglar eller stora glas fönster.ctrl skrev: ↑04 dec 2024, 16:46 Ja, jag använder oftast grejen som trycker spak+knapp. Det hjälper mycket på Q2 och även lite på Q3. Det märks mest om du håller still, testa att tex. ta stöd av 4-bensstöd, soffa eller liknande. När du försiktigt trycker av så laggar det ofta till rejält. Skjuter man med sving, typ som i lerduveskytte så märks det inte alls.
Bra tips allihop. Men det borde inte påverka avtrycket eftersom det går på bluetooth... Men jag har som sagt (tror jag) inte märkt just det problemet själv.droggot skrev: ↑06 dec 2024, 15:49 Det du skall tänka på är att du skall inte spela där det finns speglar eller stora glas fönster.
Det behöver även vara ganska ljust.
Jag kan inte spela i mitt vardagsrum om jag skjuter mot fönstren då ballar bössan ut totalt.
Drar jag för gardinerna går det utmärkt så länge det är ljust i rummet.
Allt beror på kameran i headsettet har svårt med dessa saker.
Detta lagg du talar om är för att Quest inte är gjort för dessa spel utan för just boxning, pingis, golf, skjuta zombier.lasse-a skrev: ↑06 dec 2024, 16:26Bra tips allihop. Men det borde inte påverka avtrycket eftersom det går på bluetooth... Men jag har som sagt (tror jag) inte märkt just det problemet själv.droggot skrev: ↑06 dec 2024, 15:49 Det du skall tänka på är att du skall inte spela där det finns speglar eller stora glas fönster.
Det behöver även vara ganska ljust.
Jag kan inte spela i mitt vardagsrum om jag skjuter mot fönstren då ballar bössan ut totalt.
Drar jag för gardinerna går det utmärkt så länge det är ljust i rummet.
Allt beror på kameran i headsettet har svårt med dessa saker.
Ja, det gör jag ju med 3D-skriven mojäng. Använder aldrig utan, eftersom det som sagt blir problem då. Men det finns alltså de som gör det? Det trodde jag inte det gjorde längre.
Mitt fungerar bra för stunden.lasse-a skrev: ↑10 dec 2024, 11:23Ja, det gör jag ju med 3D-skriven mojäng. Använder aldrig utan, eftersom det som sagt blir problem då. Men det finns alltså de som gör det? Det trodde jag inte det gjorde längre.
Min fråga var alltså om det fanns några problem som uppträdde även om man trycker B och tvingar styrspaken åt höger.
Men jag skall tolka det som att det alltså inte finns några problem då? Trots Grisaknoes rapport ovan?
Det kan fortfarande hända att den laggar fast man har B knappen och styrspaken nedtryckt.lasse-a skrev: ↑10 dec 2024, 11:23Ja, det gör jag ju med 3D-skriven mojäng. Använder aldrig utan, eftersom det som sagt blir problem då. Men det finns alltså de som gör det? Det trodde jag inte det gjorde längre.
Min fråga var alltså om det fanns några problem som uppträdde även om man trycker B och tvingar styrspaken åt höger.
Men jag skall tolka det som att det alltså inte finns några problem då? Trots Grisaknoes rapport ovan?
Röd punkten är mycket skarpare än tidigare så lättare att se när den passerar djuret.Grisaknoe skrev: ↑19 dec 2024, 16:19 Har testat lite mer nu och de verkar ha fixat många småbuggar samt att frekvensen på vilt är lite högre på tidigare sega banor. Upplever att spelet fungerar mycket bra nu. Där är fortfarande någon liten bugg i delar av jägarexamen men det är ljusår bättre än tidigare. Tror dessutom de har ändrat lite med färgerna så det är tydligare och lättare att se målen, både fåglar, lerduvor och vinterbanor. Det kan dock vara mina trötta ögon som mår lite bättre för stunden så jag kan inte svära på det Nu får man hoppas att det håller sig med så det är lite mer betatestat innan nya uppdateringar släpps skarpt. Hur som helst.. Bra jobbat av Gaim!
|