Gaim jaktsimulator, någon som provat?

Moderatorer: potatiskastare, Kari Lindström

stefafo

Re: Gaim jaktsimulator, någon som provat?

Inlägg av stefafo »

SirNyman skrev: 28 jan 2024, 10:26 Jag köper gärna en sån där plastpryl. Är ny här och verkar inte kunna skicka meddelanden av någon anledning.
Hej, samma här, kika i din inbox och återkom :)
---
Säljer en 3D-printad pryl för att förbättra precisionen i GAIM skjutsimulator. Instagram: stefafo_3d eller stefafo3d@gmail.com
---
stefafo

Inlägg av stefafo »

Hej alla GAIMare, ursäkta om det blev många inlägg nu.
Kul att många är intresserade av att köpa min 3D printade lilla pryl, har försökt få lite ordning och göra det lättare att nå mig så nu finns jag på instagram under ”stefafo_3d” samt på stefafo3d@gmail.com. Förhoppningsvis kan jag lägga upp lite andra smarta saker där också, eller hjälpa andra med 3d printing i allmänhet.

Ni som har facebook och tillgång till andra forum än detta får jättegärna lägga ut en liten länk så fler kan dra nytta av den lilla prylen. Stort tack på förhand :)

Såhär ser de två nuvarande versionerna ut för Quest 2 och Quest 3.
DA93BDA0-9965-43FE-8AA9-A6E125EF0A51.jpeg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
---
Säljer en 3D-printad pryl för att förbättra precisionen i GAIM skjutsimulator. Instagram: stefafo_3d eller stefafo3d@gmail.com
---
ctrl

Inlägg av ctrl »

:D kan intyga att versionerna till både Q2 och Quest3 fungerar utmärkt!
Användarvisningsbild
redtop

Inlägg av redtop »

Funkar det att köra GAIM utan internetuppkoppling/wifi ?
Jag kan så klart slå av routern hemma och prova, men jag tänkte att någon kanske vet?
mla

Inlägg av mla »

Ja, det funkar, jag kör nästan alltid "offline".
galten1

Inlägg av galten1 »

Har VR samt Gaim som jag önskar att sälja om någon är intresserad.
Inköpt för några år sedan och endast spelat på några fåtal tillfällen .
Finns utanför Jönköping
Skicka pm vid intresse.
Ton

Inlägg av Ton »

Är det någon som testat Gaims gen2 Trigger? Har själv alltid haft en massa strul med parkopplingen och nu erbjuder de denna med rabatt...
ctrl

Inlägg av ctrl »

Jo, den fungerar väldigt mycket bättre.
regnskogII

Inlägg av regnskogII »

Jag överväger att köpa en extra avtryckare för att kunna ha en stock/gaim för killarna, de är ju fortfarande ganska små,

är det någon som har tänkt på att testa det som lösning?

Skulle det bli helt knasigt i systemet då?
Utloggad- nås på sedvanliga andra kanaler
droggot

Inlägg av droggot »

Förstår inte varför du skall skaffa ett till trycke??
Mitt trycke är inte fast skruvat så jag kan bara dra ut det och stoppa in det i en nytt chassi om jag vill.
Du har ju ändå bara en höger kontroller för Oculus headsetet så lite meckande blir det ju ändå för att byta stock.
Haugis

Inlägg av Haugis »

Ton skrev: 04 apr 2024, 11:09 Är det någon som testat Gaims gen2 Trigger? Har själv alltid haft en massa strul med parkopplingen och nu erbjuder de denna med rabatt...
går inte att jämföra gen 2 har varit totalt strulfri för mig
regnskogII

Inlägg av regnskogII »

droggot skrev: 05 apr 2024, 08:38 Förstår inte varför du skall skaffa ett till trycke??
Mitt trycke är inte fast skruvat så jag kan bara dra ut det och stoppa in det i en nytt chassi om jag vill.
Du har ju ändå bara en höger kontroller för Oculus headsetet så lite meckande blir det ju ändå för att byta stock.
fast det får jag säga att mitt är, skruvat fast det vill säga, men bortsett från den saken, ja du har kanske rätt,
det är dags att tänka om här och göra hela stocken anpassningsbar.
Användarvisningsbild
lasse-a

Inlägg av lasse-a »

regnskogII skrev: 04 apr 2024, 12:00 Jag överväger att köpa en extra avtryckare för att kunna ha en stock/gaim för killarna, de är ju fortfarande ganska små,

är det någon som har tänkt på att testa det som lösning?

Skulle det bli helt knasigt i systemet då?
Tja, jag har inte prövat men jag har både geväret och pistolen och alltså två avtryckare i två olika "stockar". GAIM verkar inte bry sig, utan man får själv se till att välja rätt vapentyp för att få rätt grafik. När jag bytt mellan dem så får jag på vissa banor fortfarande den förra trots att jag valt rätt vapentyp vid uppstarten. Alltså t ex en pistol en bra bit från kroppen trots att jag använder gevärskolven och har angett gevär vid uppstart. Det går också bra att skjuta med den.

Så av detta så drar jag slutsatsen att GAIM inte bryr sig om vilken avtryckare som gör vad. Man kan ha ett antal avtryckare anslutna och det smäller när man kramar av den. Att ställa in systemet är upp till användaren. Det är också rimligt ur systemutvecklingssynpunkt. Det blir minst krångel (och därför färre supportsamtal) om man gör det på det viset.

Så jag skulle bli förvånad om det visade sig att man inte kunde ha två gevär med var sin avtryckare och använda dem som man ville.

Men jag har iofs blivit förvånad förr, så det är ingen garanti. ;)

P.S. Du kan ju alltid kolla med GAIM när du beställer. De har varit ganska snabba och bra att ha att göra med när jag har haft kontakt med dem. Och du borde ju nästan kunna åka och hälsa på utvecklarna om det strular? ;)
regnskogII

Inlägg av regnskogII »

Det är helt klart så sant som det är skrivet.
jag kanske kan få dem att erbjuda en annan stock också?
Användarvisningsbild
lasse-a

Inlägg av lasse-a »

Ja, det värsta de kan säga är ju "nej".
droggot

Inlägg av droggot »

regnskogII skrev: 05 apr 2024, 14:19
droggot skrev: 05 apr 2024, 08:38 Förstår inte varför du skall skaffa ett till trycke??
fast det får jag säga att mitt är, skruvat fast det vill säga, men bortsett från den saken, ja du har kanske rätt,
Gaim har nu rea på Gen2 triggern 50% om du har deras nyhets brev.
regnskogII

Inlägg av regnskogII »

droggot skrev: 30 apr 2024, 13:40
regnskogII skrev: 05 apr 2024, 14:19
Gaim har nu rea på Gen2 triggern 50% om du har deras nyhets brev.
tack för tipset.....
krutus

Inlägg av krutus »

Hej,

om någon funderar på att sälja sina Gaim-grejor så är jag intresserad. Främst programlicens och gevärsstock med v2-trycke, men även annat!

Mvh
PMH53

Inlägg av PMH53 »

Är "Hunting Exam" något att ha inför att skjuta upp för jägarexamen?
Användarvisningsbild
lasse-a

Inlägg av lasse-a »

PMH53 skrev: 08 jul 2024, 15:13 Är "Hunting Exam" något att ha inför att skjuta upp för jägarexamen?
Tja, bra fråga... Hagelmomenten tycker jag stämmer ganska väl. Men har man någon annan hagelbana så kan ju den fungera väl så bra.

Men löpande älgen kommer jag inte riktig överens med. Jag skjuter mycket bättre på den riktiga banan än jag klarar av i Gaim, så jag vet inte riktigt vad som klickar där. (Och ja, jag har en 3D-skriven pinne som trycker knapp och spak åt sidan s.a. handkontrollen inte somnar och geväret hoppar/inte följer med).

Så min egen erfarenhet är lite blandad.