Inledningsvis måste jag säga att jag har fått bättre överblick, att jag har efter lite mer än ett år och 10 000+ skott med kula och 12 000 + med hagel har mycket bättre närvaro i skottet, jag kan lägga lite mindre fokus på saker som riktarbete, bedömning av vinklar, riktningar med mera och mer fokusera på sving, träffplacering och nu med de nya scenariona, selektering av rätt djur i grupp och av rätt kön.Rolf69 skrev: ↑27 dec 2022, 00:46 Vore lite kul att höra av folk som har skjutit en del Gaim om de kan se att det har gjort nytta resultatmässigt, att de alltså kan se att de fått bättre resultat på banan efter Gaimskjutande. Då kan man ju alltid få det till att man sparar pengar å har en anledning att köpa en pryttel till...
En sak jag kan märka är att jag har lyft min lägsta nivå oerhört, jag tar skott i Gaim som jag absolut inte trodde att jag skulle kunna och träffar samtidigt som det i verkligheten har medfört att jag etablerat och bibehållit en nivå på främst hagelskyttet som inte annars varit möjlig som småbarnsförälder.
Det finns så klart många saker som är bra, regelbunden träning, korta sejourer med fokus och driv, jag övar 3-5 gr i veckan,
vad som är dåligt är att man kan lägga sig till med olater, om man inte är överlagt medveten om det, att man håller i vapnet för löst, helt enkelt klent tag, att man börjar rycka av skott, iom att avtrycket är rätt så dåligt, med en lång väg och en lite oklar brytpunkt, men det går att mentalt bearbeta.
Utöver det så händer det att systemet buggar, att det blir lite ryckigt, ja det drar ner känslan men det går absolut att arbeta runt. Det finns även en del som har bekymmer med hårdvaran men det är sådant som löser sig efterhand och med hjälp.
Under hösten var jag på en drevjakt med god vilttillgång och där fick jag ett antal lägen på dov, i löpet/språnget kan sägas och därvid var det som att all träningen med Gaim medförde när man mentalt gick från att se vilt, till att konstatera att det är läge för skott var arbetet med vapnet oerhört mycket enklare och helt enkelt inget som tog upp del av mitt fokus,
tittar man på hur svårt en del, ja rent av ganska många har med sina vapen, enbart att göra en anläggning och avfyrning så är det helt klart som så att med 20 000+ skott och då kanske 5-6000 anläggningar i det arbetet så kommer man att automatisera rörelserna, det medför att man blir bättre på det som räknas, att svinga och skjuta en bra träff.