Gaim jaktsimulator, någon som provat?

Moderatorer: potatiskastare, Kari Lindström

malx

Re: Gaim jaktsimulator, någon som provat?

Inlägg av malx »

Nutcase skrev: 10 dec 2021, 18:53 Jag står hemma, inte på stora torget och kör. :D
Visst, du kanske är ensam hemma och har 5 km till närmsta granne men min förklaring var mer varför de kanske inte funderar på det som kommersiell produkt. Skarpa vapen ska man alltid hantera som skarpa vapen. (Vi har ju bland annat en film"olycka" i USA i närtid när man bryter mot det)
Steinbok

Inlägg av Steinbok »

Ni som haft problem att avtryckaren tappar kontakten, hur löste ni det?
regnskogII

Inlägg av regnskogII »

Jag har ännu inte fått till det med en lösning av saken, har kört simen med vänsterhand som avtryckarhand/finger.

Oroande nog är jag lika bra ( läs dålig) med vänster som med höger.
Användarvisningsbild
Ogster2

Inlägg av Ogster2 »

Fick upp en Notis på FB att man kunde hyra GAIM, kollade och det visade sig va en firma jag hyrt saker av förut i grannbyn (Örebro)

Har hyrt den nu och ska ha den itre dagar och jag älskar den, sjukt kul och jag är helt övertygad om att det är bra träning.

Fick dock inte ha den ifred då alla i familjen skulle turas om tydligen...
regnskogII

Inlägg av regnskogII »

regnskogII skrev: 23 dec 2021, 09:29 Jag har ännu inte fått till det med en lösning av saken, har kört simen med vänsterhand som avtryckarhand/finger.

En liten uppdatering i detta ärende, ämne,
hemma har jag/vi ett Wifi som av oklar anledning inte ger utrymme/möjlighet för systemet att fungera, efter typ tusen gråa hår och mycket mentalt gafflade har jag idag löst det med en mycket trevlig och positiv kundtjänst,

det som framkommer är dock att det kan vara problematiskt med systemet och appen i vissa lägen men att det får man försöka att arbeta runt/med för att få ordning på det.

jag skall förövrigt prova de nya banorna, "uppskjutning för jägarexamen" där jag redan har testat lite men med väldigt dåliga resultat.
Steinbok

Inlägg av Steinbok »

Jag fick problem en gång med att blåtandskontakten förlorades mellan avtryckaren och vr-glasögonen. Bytte till ett annat fabrikat på batteri i avtryckaren, parade ihop dem igen och därefter har det fungerat perfekt varje gång. Har skjutit flera gånger om dagen senaste månaden, riktigt kul!
Haugis

Inlägg av Haugis »

Steinbok skrev: 12 jan 2022, 16:49 Jag fick problem en gång med att blåtandskontakten förlorades mellan avtryckaren och vr-glasögonen. Bytte till ett annat fabrikat på batteri i avtryckaren, parade ihop dem igen och därefter har det fungerat perfekt varje gång. Har skjutit flera gånger om dagen senaste månaden, riktigt kul!
Jag har exakt samma upplevelse som du efter batteribyte har det varit som dag och natt.

jag har samtliga banor till mitt gaim och håller med om att "jägarexamen" är helt kass laggar nått fruktansvärt när man siktar och svingar med förstorande aimpoint.

Hoppas personligen på att dom lägger krutet på nya drevjakts banor, grass meadow och huntinglane är dom enda som är värda att köra enligt mig.
Blaser R93 Black Success 308 win fluted semi Z6i 3-18x50BT, Z6i 1-6x24 Pulsar thermion xq50
Stalon XE108
Blaser F16
Användarvisningsbild
exabit

Inlägg av exabit »

regnskogII skrev: 12 jan 2022, 16:39
regnskogII skrev: 23 dec 2021, 09:29 Jag har ännu inte fått till det med en lösning av saken, har kört simen med vänsterhand som avtryckarhand/finger.

jag skall förövrigt prova de nya banorna, "uppskjutning för jägarexamen" där jag redan har testat lite men med väldigt dåliga resultat.
Frågan är om du ens ska anförtros vapen för jakt? :mrgreen:
/ Rikard
regnskogII

Inlägg av regnskogII »

exabit skrev: 12 jan 2022, 17:46
regnskogII skrev: 12 jan 2022, 16:39

Frågan är om du ens ska anförtros vapen för jakt? :mrgreen:
Det är en befogad fråga utan ett klart svar, jag är ledsen, men jag kan lova att träna mer!!