Gaim jaktsimulator, någon som provat?

Moderatorer: potatiskastare, Kari Lindström

Ton

Gaim jaktsimulator, någon som provat?

Inlägg av Ton »

Undrar om någon testat Gaim? https://www.gaim.com. Ser ut som ett smidigt sätt att öva upp svinen hemma för oss som inte har möjlighet att hänga på skjutbiografen, men som också vill ha ett komplement till älgbanan. Har sett att Jakt är jaktgänget verkar tycka att det är toppen. Likaså verkar vildmarken.se tycka. Båda dessa kanske inte riktigt är helt neutra då deras verksamheter gynnas av att jag köper prylar de rekommenderar. Undrar därför om någon "ute i stugorna" fått testa?
Användarvisningsbild
TekDr

Re: Gaim jaktsimulator, någon som provat?

Inlägg av TekDr »

Jag har inte testat deras senaste jaktscenario men jag har använt den variant som aimpoint drar runt på alla mässor och det är roligt men den känns mer som ett spel än ett seriöst träningsredskap. Väldigt statisk framförhållning oavsett avstånd etc. Förhoppningsvis har de rättat till detta i nya utgåvor så det faktiskt tar hänsyn till hastighet/avstånd mm så man har nåt ut av det.

Sen är ”kontrollen” alldeles för lätt för att motsvara ett riktigt vapen men det går ju att vikta ner till personliga önskemål.

Priset är iallafall ok och det är hur man än ser på det en klockren ”leksak” för nån som har allt annat.
AVANCEZ
Bertil86

Inlägg av Bertil86 »

Har precis beställt en så kan återkomma så fort den kommit och jag hunnit leka lite.
Om någon mer är intresserad så kan man få 15% rabatt via Jakt är jakt premium, kostar enbart 99kr/månaden så går säga upp efter det, annars ger dom 5%.
malx

Inlägg av malx »

Det bör väl också nämnas att du måste köpa VR-headset separat för de som missat det. Så det tillkommer några tusenlappar.

Även jag har testat Aimpoints mässvariant och tyckte den var kul. Men skulle nog bli less väldigt snabbt då den var rejält begränsad. Saknade väldigt mycket just rätt framförhållning men även djur som uppför sig som de ska efter skott och skottplacering.
Coolhand

Inlägg av Coolhand »

Kunde inte hålla mig, köpte en.
Har bara provat ett par kvällar, grymt roligt och tror men kommer öva upp sitt skytte på rörligt mål.
Det negativa är trycket, känns släpigt och lite för hårt.
Kanske går att justera..
malx

Inlägg av malx »

Det intressanta är väl kanske om det är något du fortsätter använda efter några veckor då nyhetens behag lagt sig. Personligen ser jag kanske större idé i att hyra motsvarande utrustning eller kanske något som ett lokalförening köper för att medlememmarna ska kunna låna.
Coolhand skrev: 27 maj 2021, 09:57 Det negativa är trycket, känns släpigt och lite för hårt.
Kanske går att justera..
Det är ju definitivt ett trycke du borde våga experimentera med själv utan vapensmed :)