Carl Gustav 4000
Moderatorer: Ulrik, Trond Åsly, taxen, Stefan.K, potatiskastare, PerN, mecke, Kari Lindström, Fritz Kraut
Kategoriregler
Regler för Annonstorget
1. Endast privatpersoner får annonsera på Annonstorget. Näringsidkare är välkomna att kontakta robban@robsoft.nu" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; för överenskommelse om annonsering.
2. Varor och erbjudanden ska vara lagliga att använda, samt stämma överens med god etik för jägare och skyttar. Militära produkter utan rimlig anknytning till jakt och skytte får ej bjudas ut. Är du tveksam, kontakta en moderator eller Robban innan du bjuder din vara. Varor som säljs ska ha ett fastställt pris. Säljare och köpare är givetvis fria att förhandla om priset, men auktioner är inte tillåtna.
3. Inlägg och annonser som inte stämmer med dessa regler, eller som moderator anser olämpliga, avlägsnas utan föregående varning.
4.Vid ammunitionsförsäljning är det upp till säljaren att tillse att köparen har erfoderliga tillstånd för inköp.
5. Varan skall vara förknippad med jakt, vapen och skytte. Motorfordon är inte längre godkända för direkt annonsering på Robsoft under kategorierna SÄLJES eller KÖPES. Jaktbilar mm. kan dock fortfarande utannonseras till försäljning, men endast som länkar till Blocket under avdelning BLOCKET TIPS.
6. Moderatorerna tar normalt sett inte bort annonser efter en försäljning avslutats. Trådskaparen kan i stället lägga till ordet "Såld/köpt/bytt" i rubrikraden (Man går in i första inlägget och gör den ändringen).
/Robban
Regler för Annonstorget
1. Endast privatpersoner får annonsera på Annonstorget. Näringsidkare är välkomna att kontakta robban@robsoft.nu" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; för överenskommelse om annonsering.
2. Varor och erbjudanden ska vara lagliga att använda, samt stämma överens med god etik för jägare och skyttar. Militära produkter utan rimlig anknytning till jakt och skytte får ej bjudas ut. Är du tveksam, kontakta en moderator eller Robban innan du bjuder din vara. Varor som säljs ska ha ett fastställt pris. Säljare och köpare är givetvis fria att förhandla om priset, men auktioner är inte tillåtna.
3. Inlägg och annonser som inte stämmer med dessa regler, eller som moderator anser olämpliga, avlägsnas utan föregående varning.
4.Vid ammunitionsförsäljning är det upp till säljaren att tillse att köparen har erfoderliga tillstånd för inköp.
5. Varan skall vara förknippad med jakt, vapen och skytte. Motorfordon är inte längre godkända för direkt annonsering på Robsoft under kategorierna SÄLJES eller KÖPES. Jaktbilar mm. kan dock fortfarande utannonseras till försäljning, men endast som länkar till Blocket under avdelning BLOCKET TIPS.
6. Moderatorerna tar normalt sett inte bort annonser efter en försäljning avslutats. Trådskaparen kan i stället lägga till ordet "Såld/köpt/bytt" i rubrikraden (Man går in i första inlägget och gör den ändringen).
/Robban
-
Carl Gustav 4000
Finns det en Carl Gustaf 4000 till salu nånstans?
-
Re: Carl Gustav 4000
Jag har en. Bra skick, 7mmRm.
Inte särskilt mycket skjutet med den och precisionen är på topp. Ny förstock av kraftigare slag från poff-tech
Apel vridmontage med ringar i 30mm och 25,4mm
-
Ok en 7mm känns väl lite som en 30-06? Jag har inte koll på vad poff-tech är. Har du bild på detta?
-
Vargskogen skrev: ↑04 aug 2024, 09:53 Ok en 7mm känns väl lite som en 30-06? Jag har inte koll på vad poff-tech är. Har du bild på detta?
Angående rekylen om det är den du tänker på så tycker jag att det är jämförbart med en 30-06.
Pappa har en gammal heym i 7mm med en jäkla lång pipa och den tycker jag absolut inte stöter mer än min egna 202a i 30-06. Visst det smäller en del men om man tar öronproppar och hörselskydd så skrämmer inte smällen så mycket när man skjuter in å så.
Jaktskott så har iaf jag fortfarande lite höjd puls så jag prukar aldrig märka av varken smäll eller rekyl:)
-
Rekylmässigt lik ja. Även ganska lik i anslagsenergi men skjuter generellt lite lättare kulor i högre fart.Vargskogen skrev: ↑04 aug 2024, 09:53 Ok en 7mm känns väl lite som en 30-06? Jag har inte koll på vad poff-tech är. Har du bild på detta?
Poff tech consulting tillverkar bla kolvar. Till sauer 200/cg4000 bygger de en förstock som är kraftigare och mer vridstyv än den väldigt sladdriga originalstocken.
Original är monterat på min, poff techs är oanvänd. Har den inte hemma då den är skriven/ägs av en kompis då jag fick fullt vapenskåp vid ett klipp. Så kan inte fota nu.
-
Vart ligger vi prismässigt på en sån?
-
6500kr med apel vridmontaget, poff tech stocken och alla ringar