Valmet 412s 222/12 + pipset 6,5/12 - Behåller ett tag till...

Här har du annonstorget i ny tappning dvs. Här kan du lägga in annonser på saker du önskar sälja.

Moderatorer: Ulrik, Trond Åsly, taxen, Stefan.K, potatiskastare, PerN, mecke, Kari Lindström, Fritz Kraut

Kategoriregler
Regler för Annonstorget

1. Endast privatpersoner får annonsera på Annonstorget. Näringsidkare är välkomna att kontakta robban@robsoft.nu" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; för överenskommelse om annonsering.

2. Varor och erbjudanden ska vara lagliga att använda, samt stämma överens med god etik för jägare och skyttar. Militära produkter utan rimlig anknytning till jakt och skytte får ej bjudas ut. Är du tveksam, kontakta en moderator eller Robban innan du bjuder din vara. Varor som säljs ska ha ett fastställt pris. Säljare och köpare är givetvis fria att förhandla om priset, men auktioner är inte tillåtna.

3. Inlägg och annonser som inte stämmer med dessa regler, eller som moderator anser olämpliga, avlägsnas utan föregående varning.

4.Vid ammunitionsförsäljning är det upp till säljaren att tillse att köparen har erfoderliga tillstånd för inköp.

5. Varan skall vara förknippad med jakt, vapen och skytte. Motorfordon är inte längre godkända för direkt annonsering på Robsoft under kategorierna SÄLJES eller KÖPES. Jaktbilar mm. kan dock fortfarande utannonseras till försäljning, men endast som länkar till Blocket under avdelning BLOCKET TIPS.

6. Moderatorerna tar normalt sett inte bort annonser efter en försäljning avslutats. Trådskaparen kan i stället lägga till ordet "Såld/köpt/bytt" i rubrikraden (Man går in i första inlägget och gör den ändringen).

/Robban
rex.hunter

Valmet 412s 222/12 + pipset 6,5/12 - Behåller ett tag till...

Inlägg av rex.hunter »

Valmet kombi 412s, 222/12 i gott bruksskick. Dubbla avtryckare, kulpipan på bakre trycket. 5000 kr.
Pipset Tikka 512 6,5x55/12. 3000 kr.
2 st original kikarfästen, skena m snabbmontage. 1” Optiloc ringar. 1500 kr per styck.
1 st Leupold 2-7x33 lätt o smidig kikare, äldre modell utan klick i justeringen. Riktmedel ”tunn tysk etta”. 1500 kr.
Vid avhämtning kan en del ammo medfölja.
Pipset, fästen o kikare säljs ej före bössan.
Senast redigerad av 2 rex.hunter, redigerad totalt 4 gång.
6,5x55 - en svensk-norsk succé, i bruk sedan 1894!
Värdesätt alla dina dagar i skogen.
Så plötsligt... ...kommer det rätta tillfället
devour

Re: Valmet 412s 222/12 + pipset 6,5/12

Inlägg av devour »

Avhämtning vart? Kan skickas antar jag? Paketpris?
rex.hunter

Re: Valmet 412s 222/12 + pipset 6,5/12

Inlägg av rex.hunter »

Bössan finns i Västerås.
Givetvis utrymme för budgivning på ”paketet”.
Ev bud tar vi i PM.
rex.hunter

Re: Valmet 412s 222/12 + pipset 6,5/12 - Behåller ett tag till...

Inlägg av rex.hunter »

Velar lite, bössan får nog stanna ett år till hos mig... :mrgreen:
Användarvisningsbild
Markus A

Inlägg av Markus A »

Då bör du nog fundera på att bara sälja dem ihop. Det är långt ifrån säkert att pipseten går att flytta mellan olika stommar i 412-systemet.
Det krävs ofta en viss inpassning, och är det för lite material, så är man i stort sett rökt.

/m
"Respice post te! Hominem te memento!"
rex.hunter

Inlägg av rex.hunter »

Ja det är sant, den som tänker sig köpa ett extra pipset till sin Valmet bör noga prova det i sin egen bössa innan köp.
Min italienska Tikka 512 pipa råkar nu passa alldeles precis utan att glappa. Men det är synbart mindre marginal i passningen är det är med original pipsetet.
De nyare italientillverkade bössorna är säkert CNC tillverkade med någorlunda snäva toleranser. Medan Valmets tillverkning kanske var lite mer hantverksmässig?
Användarvisningsbild
Markus A

Inlägg av Markus A »

Jag vet inte, men jag fick passa in mitt 12/222rem pipset till 412.an ... Det gick bra, för det var för mycket material, men det kan bli problem om det är åt andra hållet.

Jag vill inte klydda tråden, men bara varna lite så ingen blir onödigt missnöjd.

/m
"Respice post te! Hominem te memento!"
rex.hunter

Inlägg av rex.hunter »

Inget problem med klydd...
Det är kanske jag som formulerat mig otydligt, jag menade att jag behåller alltihop i annonsen, inklusive 6,5/12 pipsetet.