Så huvudmålet ligger i att få till en riktigt smidig pang so inte väger bly som alla mina andra vapen

*Medans jag väntade på vapnet så bestämdes det för att en Orange Hogue kolv skulle den sitta i, så en sådan beställdes från Tyskland.
*Sedan var det dags att välja rätt dämpare till denna, ville ha en smidig dämpare då jag kommer att använda lågförstorande sikte alt rödpunkt, så valet föll på en Vmac Havana 255BP
*Pipan kapas från nuvarande 60cm till 46cm
*Kikarsiktet som till en början iaf kommer att hamna på vapnet är Leupold VXIII 1,5-5x20 circle dot. drömmen vore Helia 5 eller Leica Magnus 1-6,3x24 men finanserna styr samt så är Luppen bra mycket lättare

Det som kommer att bli "lite" omständigt är att kolven måste modifieras då vapnet är ombyggd med en kolvhals säkring, vilket verkar vara riktigt bra utfört, det som är en utmaning är att original flaggan inte verkar vara i funktion, vlket den gärna får vara, så detta får en smed kolla lite på.
Bild på Kolven som levereades igår (här med en annan M98 låda monterad bara för att få lite känsla om hur det blir)

Bild på kolvhalssäkringen , tillsammans med Timneytrycket så blir det trevligt.