Husqvarna 22lr

Här kan du skapa ett raportage om ditt pågående projekt. Det kan vara en ny stock eller kanske ombyggnation av ett helt vapen. Alla trådar skall dock innehålla bilder på ditt projekt.

Moderatorer: Ulrik, Trond Åsly, taxen, Stefan.K, potatiskastare, PerN, mecke, Kari Lindström, Fritz Kraut, Robban

Kategoriregler
Trådar som skapas här skall vara ett pågående projekt som man själv bedriver. Dvs. Inga trådar som innehåller en fråga osv. En projekttråd skall även innehålla en bild eller gärna fler. Trådar som inte uppfylller dessa enkla regler kommer raderas utan förvarning!.
Användarvisningsbild
Gladebosse

Re: Husqvarna 22lr

Inlägg av Gladebosse »

w201 skrev: 17 apr 2021, 08:53 Tycker det blev skitsnyggt :-)
Har också en Husqvarna 22lr (1622) som jag börjat slipa ner kolven på och tänkte oljebona men kanske kör på plastidip också.
Mattade du ner kolven innan lack för bättre fäste?
Jag torkade av kolven med Yes och vatten för att få bort fett, samt torkade med aceton där vapenfett legat och tryckt. Men då kolven är oljebonad tror jag att matta ner ytan hade gett ett bättre resultat då oljan i sig är fet.

Prova med Plasti dip, blir det inte bra så kan du som sagt rycka av det för att oljebona.
Där bodde en konung i Västgöta land,
en godsint, mild och vänsäll man,
som styrde med fridsam och huldrik hand
och alla hjärtan vann.
w201

Inlägg av w201 »

Ja precis blir jag inte nöjd är det bara köra på oljebonat istället. Biltema hade ju inga roliga färger så får nog beställa en flaska

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Gladebosse

Inlägg av Gladebosse »

Husqvarna special skrev: 16 apr 2021, 15:56 Mattsvart pipa också :|
Ja, man får prova sig fram, det är inte värre än att dra bort det :wink:
och alla hjärtan vann.
Användarvisningsbild
Gladebosse

Inlägg av Gladebosse »

Projekt kolvkamshöjare till Husqvarnan. Med facit i hand tycker jag att den blev lite för lång, så jag får nog slänga ihop en ny. Men den duger som prototyp. Nästa variant som göra skall även göras lite bredare, denna sitter fastklämd på kolven och fungerar fint till en 22. Men en grövre kaliber krävs att den sitter fast bättre och där tänker jag kardborreband.

Material: Plexiglas/plastglas och svart gummifärg på spray från Biltema.

Verktyg: Sticksåg, varmluftpistol, alkoholbaserad penna, linjal och en bräda att lägga glaset på när det skall böjas.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
och alla hjärtan vann.
Användarvisningsbild
sevehem

Inlägg av sevehem »

Snyggt! Prova gärna med kydex, det funkar superbt att forma med värme... inte för att ditt resultat inte duger, det ser riktigt bra ut!
Söker kombipipset till Antonio Zoli Delfino, kaliber är av sekundär betydelse men klass1 är ett plus
Användarvisningsbild
Gladebosse

Inlägg av Gladebosse »

sevehem skrev: 23 apr 2021, 22:54 Snyggt! Prova gärna med kydex, det funkar superbt att forma med värme... inte för att ditt resultat inte duger, det ser riktigt bra ut!
Jag får kolla upp detta! Hur står det sig i pris mot Biltemas plexiglas?
och alla hjärtan vann.
Användarvisningsbild
XLV

Inlägg av XLV »

Det där blev ju snyggt! Lite inspirerad att kanske göra en till en av bössorna med kolv gjord för
järnsikten men om jag igen vill ha kikare på den kunde detta vara bättre/roligare än att köpa :D
.22LR - .223Rem - .308Win - .30-06 - 12/70

I tried being reasonable, I didn't like it.”
Användarvisningsbild
sevehem

Inlägg av sevehem »

Gladebosse skrev: 23 apr 2021, 23:07
sevehem skrev: 23 apr 2021, 22:54 Snyggt! Prova gärna med kydex, det funkar superbt att forma med värme... inte för att ditt resultat inte duger, det ser riktigt bra ut!
Vet ej men kydexark kostar inte skjortan även om jag för visso anser dem överprissatta.
Söker kombipipset till Antonio Zoli Delfino, kaliber är av sekundär betydelse men klass1 är ett plus
Användarvisningsbild
Gladebosse

Inlägg av Gladebosse »

XLV skrev: 24 apr 2021, 12:55 Det där blev ju snyggt! Lite inspirerad att kanske göra en till en av bössorna med kolv gjord för
järnsikten men om jag igen vill ha kikare på den kunde detta vara bättre/roligare än att köpa :D
Tack så mycket! Ja det är roligt med små projekt som inte kostar så mycket och är snabba att genomföra
och alla hjärtan vann.
Användarvisningsbild
Gladebosse

Inlägg av Gladebosse »

sevehem skrev: 24 apr 2021, 13:10
Gladebosse skrev: 23 apr 2021, 23:07
Vet ej men kydexark kostar inte skjortan även om jag för visso anser dem överprissatta.
Det får kanske bli bästa projekt då. Jag fanns ju många olika mönster att välja på. Vet du hur det fungerar att slipa av kanter när man klippt ut en bit?
och alla hjärtan vann.
Användarvisningsbild
sevehem

Inlägg av sevehem »

Ett sandpapper på kloss bara så blir det fint. Jag har gjort ett kindstöd som jag satt kardborre i. Det liknar din lösning väldigt mycket och sitter som gjutet. Kardborre är betydligt bättre än jag trodde. Tyvärr inget man justerar under pågående jakt för det låter ju för mycket men det är väl sällan det behövs iofs.