Håkan skrev: 17 okt 2024, 09:27
Islänningen skrev:pezon skrev: 17 okt 2024, 08:12
Bra början, man får nog prova sig fram lite innan man hittar exakt vilka klasser, Riktmedel, piplängder mm som man ska ha.
Hoppas att det på sikt utvecklas flera nya spännande skytteformer med 9mm "gevär" de är ju så kul att skjuta med.
Tackar. Ja, man måste börja någonstans.
Undrar om det hade blivit lika mycket skriverier om man hade istället för att skriva minimilängd, bara sagt "jaktgodkända gevär"
Frågan är varför du vill utestänga folk och vapen från ett skytte som är döende ?
Poängen borde väl vara att få med så många som möjligt?
Dessutom är oftast de här vapnen med för korta pipor försedda med öppna riktmedel
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nu är jag inte ensam om detta, även om jag drog igång det hela. Man bör väl lära sig gå, innan man anmäler sig till ett maraton.
Det kan mycket väl hända i framtiden att vi öppnar för andra varianter. Vi har sagt att vi börjar såhär.
Och angående öppna riktmedel och korta pipor, då har jag inte sett någon Ruger PCC säljas med jaktgodkänd pipa utan. Däremot finns det 16” varianter som kommer utan öppna riktmedel.
Kan också reflektera över den negativa attityd som verkar gå som en trend här på Robsoft.
Vi ha startat en tävlingsserie där många med vanlig jaktlicens kan vara med. Det är, om än så litet, ett framsteg.
Vi kan ju lägga ner den igen, och då finns det inget. Man bör vara glad över det lilla, istället för att hacka på det.
Det är inte en ”om inte alla får, så ska ingen få” situation.