Det ska gå bra att ta sig till banan i Hedensbyn nu,
Fältskytte i Skellefteå?
Moderatorer: potatiskastare, Kari Lindström
Kategoriregler
Läs detta innan ni skriver ett inlägg så slipper ni få det raderat!
viewtopic.php?f=63&t=73704&p=771626&hil ... ra#p771579" onclick="window.open(this.href);return false;
/Robban
Läs detta innan ni skriver ett inlägg så slipper ni få det raderat!
viewtopic.php?f=63&t=73704&p=771626&hil ... ra#p771579" onclick="window.open(this.href);return false;
/Robban
- Agaton
Re: Fältskytte i Skellefteå?
-
Underbart ,då prel bokar vi den helgen för resa från Sundsvall upp till erAgaton skrev: ↑26 feb 2022, 00:42 Ja, nästa helg skulle ju Stefan köra rally! Så det jag funderar på är isf någon av dagarna 12-13/3.
Jag har inte hört så mycket mer med Pott om det. Men ska höra efter lite.
Stewe's world on ice skrev: ↑25 feb 2022, 10:21Hur går planeringen. Det skulle ju vara trevligt med en riktig skyttehelg med toppcup i Skellefteå och flyshoot i Umeå samma helg.
He has a powerful weapon
He charges a million a shot
An assassin that's second to none
The man with the golden gun
- Agaton
Härligt, låter ju grymt!Stewe's world on ice skrev: ↑26 feb 2022, 01:37Underbart ,då prel bokar vi den helgen för resa från Sundsvall upp till erAgaton skrev: ↑26 feb 2022, 00:42 Ja, nästa helg skulle ju Stefan köra rally! Så det jag funderar på är isf någon av dagarna 12-13/3.
Stewe's world on ice skrev: ↑25 feb 2022, 10:21
Hur går planeringen. Det skulle ju vara trevligt med en riktig skyttehelg med toppcup i Skellefteå och flyshoot i Umeå samma helg.
- Agaton
Ja, Pott och jag ska skjuta kl 10:00 på söndag. Alla som vill haka på och bara skjuta några serier är mer än välkomna!
- Agaton
Stewe's world on ice skrev: ↑26 feb 2022, 01:37Underbart ,då prel bokar vi den helgen för resa från Sundsvall upp till erAgaton skrev: ↑26 feb 2022, 00:42 Ja, nästa helg skulle ju Stefan köra rally! Så det jag funderar på är isf någon av dagarna 12-13/3.
Stewe's world on ice skrev: ↑25 feb 2022, 10:21
Hur går planeringen. Det skulle ju vara trevligt med en riktig skyttehelg med toppcup i Skellefteå och flyshoot i Umeå samma helg.
Det blir toppcup söndagen 13/3 kl 10:00 på Hedensbynbanan. Inbjudan kommer att postas i egen tråd.
Vi kommer behöva en del hjälp att sätta upp bättre tavelställ och trampa till skjutvallarna innan tävlingen. Alla lokala skyttar som vill hjälpa till, hör av er här.
- Stefan.K
- Moderator
Mycket bra!! Detta innebär med rätt stor säkerhet att det blir fly shoot 300 m på lördagen 12/3 på Holmsundsbanan strax utanför Umeå.
Stefan K
Den beska smaken av dålig kvalitet sitter i bra mycket längre än det låga prisets sötma!
Den beska smaken av dålig kvalitet sitter i bra mycket längre än det låga prisets sötma!
- Agaton
-
Kul att vi blev några skyttar idag också som värmde upp inför toppcuppen, lite olika förutsättningar vapenmässigt men djupsnön var iaf lika oförlåtande för alla som sökte skjutställningar och letade efter sina hylsor... Jag vill med bilden bara säga att alla är välkomna! Vi skyttar skall hålla ihop.
Vi försöker trampa till snön på skjutvallen inför tävlingen och skottar upp parkeringarna iaf så ni skall känna er välkomna när vi drar igång igen efter ett par år med låg aktivitet pga anledningar...
Avsiktligt fotograferat utan ansikten men skicka PM om jag ska ta bort bilden helt.
Vi försöker trampa till snön på skjutvallen inför tävlingen och skottar upp parkeringarna iaf så ni skall känna er välkomna när vi drar igång igen efter ett par år med låg aktivitet pga anledningar...
Avsiktligt fotograferat utan ansikten men skicka PM om jag ska ta bort bilden helt.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- Agaton
Egen tråd för Toppcupen finns nu uppe på viewtopic.php?f=55&t=292788
Välkomna!
Välkomna!
-
Åkte till banan för någon dag sedan och möttes av en lapp på dörren om att banan är stängd och förbjuden att skjuta på.
Någon här som har koll på vad som händer?
Föreningens sida på idrottonline är också nere vilket jag skrivit om som ett meddelande till föreningens sida på facebook men inte fått något svar.
Någon här som har koll på vad som händer?
Föreningens sida på idrottonline är också nere vilket jag skrivit om som ett meddelande till föreningens sida på facebook men inte fått något svar.
-
Kommunen bråkar för att fortsätta expandera moröbacke.
Det pågår jobb både från skyttegillet och den andra banan (Jägareförbundet?) Att hitta en lämplig plats för nya banor.
Det är det sista jag har hört.
Det pågår jobb både från skyttegillet och den andra banan (Jägareförbundet?) Att hitta en lämplig plats för nya banor.
Det är det sista jag har hört.
-
Vilken bana är det som är stängd?
-
Skyttegillet är stängd.
Jägarnas riksförbund har igång banan än så länge men dom söker folk som vill hjälpa till att jobba fram en lösning.
Det sitter en lapp på banan där ni kan läsa mer.
Jag vill passa på att påminna om att betala om ni åker till en annan bana.
Klubbarna lever ett tufft liv och alla ekonomiska bidrag är av nytta!
Jägarnas riksförbund har igång banan än så länge men dom söker folk som vill hjälpa till att jobba fram en lösning.
-
Samt folks tid.grahn skrev: ↑21 aug 2023, 19:52 Skyttegillet är stängd.
Jag har inte tid sjukan har slagit hårt mot klubbarna
He has a powerful weapon
- hinkraka
All ideell verksamhet bygger på frivilligarbete, något som många tyvärr glömmer när man är den som drar fördel av andras!Stewe's world on ice skrev: ↑21 aug 2023, 22:23Samt folks tid.grahn skrev: ↑21 aug 2023, 19:52 Skyttegillet är stängd.
E-mail på internet skrivs med fördel ut som "adress (at) domän . xxx" istället för "adress@domän.xxx" för att undvika att åka på spam.
- k-Hornet
Tyvärr något som drabbat allt föreningsliv i Sverige verkar det. Inte bara tid utan även "Vad får jag för det?-"sjukan.hinkraka skrev: ↑21 aug 2023, 22:37All ideell verksamhet bygger på frivilligarbete, något som många tyvärr glömmer när man är den som drar fördel av andras!Stewe's world on ice skrev: ↑21 aug 2023, 22:23 Samt folks tid.
Idag verkar folk ha extremt svårt att se att ideellt arbete betalar sig över.
Kanske inte direkt i pengar, men i så mycket annat. Exv. social service i samhället. Skolor. Butiker. Etc. Etc. Etc.
A Smith&Wesson beats four aces
I think you're a good person and a good debater. But I -still- think you have a stupid opinion.
I think you're a good person and a good debater. But I -still- think you have a stupid opinion.
- hinkraka
Japps, kundifieringen av samhället. Man är en kund på vårdcentralen, äldreboendet, föreningsidrotten, allt.k-Hornet skrev: ↑23 aug 2023, 14:36Tyvärr något som drabbat allt föreningsliv i Sverige verkar det. Inte bara tid utan även "Vad får jag för det?-"sjukan.hinkraka skrev: ↑21 aug 2023, 22:37All ideell verksamhet bygger på frivilligarbete, något som många tyvärr glömmer när man är den som drar fördel av andras!Stewe's world on ice skrev: ↑21 aug 2023, 22:23 Samt folks tid.
Idag verkar folk ha extremt svårt att se att ideellt arbete betalar sig över.
Kanske inte direkt i pengar, men i så mycket annat. Exv. social service i samhället. Skolor. Butiker. Etc. Etc. Etc.
E-mail på internet skrivs med fördel ut som "adress (at) domän . xxx" istället för "adress@domän.xxx" för att undvika att åka på spam.
-
Är det nån grupp som skjuter i dagsläget eller hur ser det ut och vars är det lämpligt att skjuta nu när kommunen har pajjat morö backe banan?
-