K-pistfält version 2021

Moderatorer: potatiskastare, Kari Lindström

Kategoriregler
Läs detta innan ni skriver ett inlägg så slipper ni få det raderat!
viewtopic.php?f=63&t=73704&p=771626&hil ... ra#p771579" onclick="window.open(this.href);return false;
/Robban
crko

Re: K-pistfält version 2021

Inlägg av crko »

Som jag skrev i PCC/AR9 tråden så gick jag ett Pistol A-varv med min PC9 i våras, naturligtvis utom tävlan.
Riktigt kul och kan verkligen rekommendera den som har möjlighet att tigga till sig ett varv med en sådan.
Det är ju egentligen utom reglementet och vissa håller ju med rätta ganska hårt på det, men kul var det!
Islänningen

Inlägg av Islänningen »

Har tävlat lokalt i k-pist skytte i ett antal år nu. Har även en Ruger PCC, så jag tycker det låter väldigt intressant att öppna för den inom fältskyttet.
rike

Inlägg av rike »

crko skrev: 21 jul 2022, 13:53 Som jag skrev i PCC/AR9 tråden så gick jag ett Pistol A-varv med min PC9 i våras, naturligtvis utom tävlan.
Riktigt kul och kan verkligen rekommendera den som har möjlighet att tigga till sig ett varv med en sådan.
Det är ju egentligen utom reglementet och vissa håller ju med rätta ganska hårt på det, men kul var det!
Jag har testat samma, dvs ett antal A vapen fält stationer med min Ruger PC9 med rödpunkt. Resultatet var att det var alldeles för enkelt, man skjuter dubbelt så snabbt med alla träff. Längre avstånd krävs för att det skall va en utmaning.

K-pist fält kanske, men det lär aldrig ske, den grenen dör med nuvarande skyttar.