Motorsågsbränsle/kvalite

Här kan ni skriva saker som inte passar in i någon av de andra forumen. Helst ska det då ha någon relevans med ämnena som diskuteras på forumet.

Moderatorer: Ulrik, Trond Åsly, taxen, Stefan.K, potatiskastare, PerN, mecke, Kari Lindström, Fritz Kraut

Användarvisningsbild
Cazorp

Re: Motorsågsbränsle/kvalite

Inlägg av Cazorp »

Sneglade också på Husqvarnas egna 2-taktssoppa, men eftersom allt som alla har påstått om Aspen 2/4-takt och min lokala Tempo-butik ute på landet nasar just Aspen så finner jag ingen anledning att chansa/testa, det funkar helt enkelt för jäkla bra med Aspen i gräsklippare, röjsågar, motorsågar och ålder på soppa eller hur länge den stått i maskinen verkar inte ha någon som helst påverkan heller.

Jag är även jag nu helsåld på Aspen alkylatsoppa.
R8 Ultimate .308 + 6,5x55 + .22LR Z6i 1-6, S&B PM2 5-20, Thermion XP50
Accuracy International AW .308+6XC S&B PMII 5-25x56
Blaser D99 Luxus 7x57R 20/76 Varipoint 1,1-4x24
Husqvarna 310 Eckermann .12/65
Beretta 686 Silver Pigeon S.12
Raggarö

Inlägg av Raggarö »

Cazorp skrev: 06 aug 2022, 01:34 Sneglade också på Husqvarnas egna 2-taktssoppa, men eftersom allt som alla har påstått om Aspen 2/4-takt och min lokala Tempo-butik ute på landet nasar just Aspen så finner jag ingen anledning att chansa/testa, det funkar helt enkelt för jäkla bra med Aspen i gräsklippare, röjsågar, motorsågar och ålder på soppa eller hur länge den stått i maskinen verkar inte ha någon som helst påverkan heller.

Jag är även jag nu helsåld på Aspen alkylatsoppa.
Det blev en "snålhet bedrar vishet" då det gäller husqvarnasoppan, den kom med i en "multiöverenskommelse". Jag får nog oxå hålla mig till Aspen även i fortsättningen trots det något högre priset......

Raggarö
Enligt en viss klärvoajant forumist är jag inte ärligt intresserad, vilket tyvärr mitt track record tydligt pekar på.......

Jag har tydligen inte något Internet-vett....
Användarvisningsbild
T-Grön

Inlägg av T-Grön »

Kört på olika akylat och den man köper på Shell har jag två sågar som inte går på, de startar inte ens.
Biltemas, då har jag ingen tomgång på två av röjsågarna.
Osv
Hädanefter blir det bara Aspen i mina grejer.
A-Frame om jag själv får välja!
Min filosofi = Mycke, fort, å hela tiden!
apocalypse

Inlägg av apocalypse »

Finns en del att läsa på skogsforum om detta.
Jag har bestämt mig och vågar inte prova annat än Aspen.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight... razor... and surviving."

colonel Kurz (M.Brando) ur Apocalypse Now, F.F.Coppola (1979)
Användarvisningsbild
T-Grön

Inlägg av T-Grön »

Måste göra ett tillägg till mitt förra inlägg.
Har en motorsåg som INTE vill ha akylat i sig. Den startar ej eller reagerar inte vid gaspådrag tex, om den startar.
Med mackbränsle går den hur fint som helst. En gammal HQ 55 18" svärd.
Den har galet mkt timmar i bagaget.
A-Frame om jag själv får välja!
Min filosofi = Mycke, fort, å hela tiden!