Ålandsjanne skrev: ↑11 maj 2022, 08:21
Börjar om en stund min bilresa hem till Åland från Torrevieja Spanien via Munchen där jag hämtar upp en kompis sedan vidare till bekanta i Danmark,tar väl någon dag det blir ca 3600km eller 360 mil som ni säger i Sverige.
MVH Ålandsjanne
Ett stenkast typ!
/Stefan
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein
Rem 700 Safari 416 rem mag
Rem 700 BDL 8 mm rem mag
Husq.-FFV 1900 308 win HV 71 & IFK Göteborg-supp.
Börjar om en stund min bilresa hem till Åland från Torrevieja Spanien via Munchen där jag hämtar upp en kompis sedan vidare till bekanta i Danmark,tar väl någon dag det blir ca 3600km eller 360 mil som ni säger i Sverige.
MVH Ålandsjanne
Ett stenkast typ!
2 dagars körning om man ligger på
Från .17 super jet till .50-110wcf och en hel del andra däremellan
MVH Ålandsjanne
Ett stenkast typ!
2 dagars körning om man ligger på
Ja, om man har mycket bly i högerfoten och några så att man kan skiftköra!
/Stefan
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein
Rem 700 BDL 8 mm rem mag
Inte hunnit va in här på nån vecka.
Har börjat jobba och har hållit på med skyttekurs och även utbildat mig inom samma område med åtmonstone en annan robsoftare.
Har en nybörjarkurs i helgen två hela dagar. Kommer att bli skitkul, sedan uppehåll en månad för egna träningstillfällen åsså en hel helg till.
Nu räcker inte tiden till, de ska jobbas, träna hundar, bygga bastu, bygga älgtorn, röjas stigar, och hugga ved till jaktstugan. Har 5 kubik klart hittills.
A-Frame om jag själv får välja!
Min filosofi = Mycke, fort, å hela tiden!
lsjonsson skrev: ↑09 maj 2022, 21:14
När du kommer hem sedan så får du ta ett foton på fram- o baksidan o lägga ut på forumet sedan.
På begäran
Thulin medalj.jpg
Thulin medalj 2.jpg
Den var snygg!
Får man fråga vad du har gjort för bedrift för att få en sådan medlaj tilldelad?
Att det har med flyg o rymd att göra vet jag.
Grattis än en gång!
/Stefan
Rem 700 BDL 8 mm rem mag
lsjonsson skrev: ↑09 maj 2022, 21:14
När du kommer hem sedan så får du ta ett foton på fram- o baksidan o lägga ut på forumet sedan.
På begäran
Thulin medalj.jpg
Thulin medalj 2.jpg
Den var snygg!
Får man fråga vad du har gjort för bedrift för att få en sådan medlaj tilldelad?
Grattis än en gång!
Tar delar av första stycket ur motiveringen "...för sina avgörande insatser inom styrning av svenska forskningssatelliter... solida insats givit avgörande bidrag till att svenska forskningssatelliter blivit succéer"
”Hä löns int ́ förklar ́ för den som int ́ begrip”
Den var snygg!
Grattis än en gång!
Tar delar av första stycket ur motiveringen "...för sina avgörande insatser inom styrning av svenska forskningssatelliter... solida insats givit avgörande bidrag till att svenska forskningssatelliter blivit succéer"
Tack för den infon! Då är du rätt smart meda andra ord!
Civ.ing. eller Tek Dr.?
/Stefan
Rem 700 BDL 8 mm rem mag
Vart på årets laxtrollingpremiär idag, var med en kompis förra året och fastnade direkt så till detta år införskaffades egna prylar, enda som hände på dagens korta tur var ett hugg, tog några meter lina för att sedan spotta
Nya tag så fort vädret tillåter
Blaser r93 grs
sako vixen
Blaser f16 game
Tikka m55 x2
Sako Finnfire II
Alfa proj 22lr
lsjonsson skrev: ↑14 maj 2022, 17:49
Civ.ing. eller Tek Dr.?
Smart vet jag väl inte, gick Rymdlinjen efter 4-årig teknisk och sedan har det vidareutbildats genom jobbet och de olika projekt man deltagit i och även basat över... man kan nog säga att man är extremt inriktad/nischad utbildad för sitt jobb. Teknik är en sak men utmaningen att leda ett team som jobbar under press och krav är nog så tufft då man har ett stort ansvar för medarbetarnas hälsa och välmående, att få en fungerande arbetsplats där medarbetarna inte "bränns ut/går i väggen"... det kräver fungerande verktyg och att man lyssnar och förbättrar allt eftersom.
”Hä löns int ́ förklar ́ för den som int ́ begrip”
lsjonsson skrev: ↑14 maj 2022, 17:49
Civ.ing. eller Tek Dr.?
Smart vet jag väl inte, gick Rymdlinjen efter 4-årig teknisk och sedan har det vidareutbildats genom jobbet och de olika projekt man deltagit i och även basat över... man kan nog säga att man är extremt inriktad/nischad utbildad för sitt jobb. Teknik är en sak men utmaningen att leda ett team som jobbar under press och krav är nog så tufft då man har ett stort ansvar för medarbetarnas hälsa och välmående, att få en fungerande arbetsplats där medarbetarna inte "bränns ut/går i väggen"... det kräver fungerande verktyg och att man lyssnar och förbättrar allt eftersom.
Ok! Då har du lärt dig ett och ett annat genom åren iaf.
/Stefan
Rem 700 BDL 8 mm rem mag
Ja, om man har mycket bly i högerfoten och några så att man kan skiftköra!
Jag startade i Torrevieja ensam kl10,30,skulle hämta upp en kompis i Munchen kom fram dit kl 15 dagen efter, det blev en vilostund på ca 3 timmar och lite strul i Sveits där jag plötsligt inte hade internet till telefonens GPS för att Telia Finland inte har roamingavtal med Sveits (man borde ha läst det finstilta),fick info hos polisen fram till att Munchen skyltarna kom upp,sedan middag och 6 timmars sömn och start mot Danmark för att träffa en bekant där bara kaffepaus och så vidare över bron och så första tankningen i Sverige så började bilen gå mycket ryckigt men kämpade oss till Nyköping lördag morgon där köpte jag ett nytt bränslefilter som byttes men problemet kvarstod hittade en verkstad som hade öppet på lördagen och när datorn kopplades till bilen så visade det att det var luftflödesgivaren som hade gett upp så det blev att lämna bilen där och en kompis från Stockholm kom och körde oss till Grisslehamn där min son kom emot så jag fick hem allt.
Bilens fel var väl inte så lätt att förutsäga den är 20 år och har direktinsputning, så där finns massor med givare och slangar och elkablar som kan jävlas. Sedan är det väl mitt fel att jag inte laddat ned europakartorna i telefonen så skulle det ju ha funkat utan internet.
MVH Ålandsjanne
/Stefan
Rem 700 BDL 8 mm rem mag