Det här gjorde jag idag tråden!

Här kan ni skriva saker som inte passar in i någon av de andra forumen. Helst ska det då ha någon relevans med ämnena som diskuteras på forumet.

Moderatorer: Ulrik, Trond Åsly, taxen, Stefan.K, potatiskastare, PerN, mecke, Kari Lindström, Fritz Kraut

Användarvisningsbild
lsjonsson
Ort: Emigrerat från Huskvarna till Kalix, Norrbotten via Aneby och Luleå. HV71- & IFK Göteborgsupp.

Re: Det här gjorde jag idag tråden!

Inlägg av lsjonsson »

Ålandsjanne skrev: 11 maj 2022, 08:21 Börjar om en stund min bilresa hem till Åland från Torrevieja Spanien via Munchen där jag hämtar upp en kompis sedan vidare till bekanta i Danmark,tar väl någon dag det blir ca 3600km eller 360 mil som ni säger i Sverige.

MVH Ålandsjanne
Ett stenkast typ! :mrgreen:
/Stefan
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

Rem 700 Safari 416 rem mag
Rem 700 BDL 8 mm rem mag
Husq.-FFV 1900 308 win
HV 71 & IFK Göteborg-supp.
Användarvisningsbild
ronnie¤

Inlägg av ronnie¤ »

lsjonsson skrev: 11 maj 2022, 08:53
Ålandsjanne skrev: 11 maj 2022, 08:21 Börjar om en stund min bilresa hem till Åland från Torrevieja Spanien via Munchen där jag hämtar upp en kompis sedan vidare till bekanta i Danmark,tar väl någon dag det blir ca 3600km eller 360 mil som ni säger i Sverige.

MVH Ålandsjanne

2 dagars körning om man ligger på :mrgreen:
Från .17 super jet till .50-110wcf och en hel del andra däremellan :mrgreen:
Användarvisningsbild
lsjonsson
Ort: Emigrerat från Huskvarna till Kalix, Norrbotten via Aneby och Luleå. HV71- & IFK Göteborgsupp.

Inlägg av lsjonsson »

ronnie¤ skrev: 11 maj 2022, 09:57

MVH Ålandsjanne

Ja, om man har mycket bly i högerfoten och några så att man kan skiftköra! :mrgreen:
/Stefan
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

Rem 700 BDL 8 mm rem mag
Husq.-FFV 1900 308 win
PTWalker

Inlägg av PTWalker »

Körde en vända på pappälgen, skönt att ha märket avklarat hyfsat tidigt på säsongen.

Blir nu att fokusera på vårbock och att köra en eller ett par repetitionsserier i veckan för att nöta in skytteformen ordentligt till i september.
Användarvisningsbild
T-Grön

Inlägg av T-Grön »

Inte hunnit va in här på nån vecka.
Har börjat jobba och har hållit på med skyttekurs och även utbildat mig inom samma område med åtmonstone en annan robsoftare. :wink:

Har en nybörjarkurs i helgen två hela dagar. Kommer att bli skitkul, sedan uppehåll en månad för egna träningstillfällen åsså en hel helg till.

Nu räcker inte tiden till, de ska jobbas, träna hundar, bygga bastu, bygga älgtorn, röjas stigar, och hugga ved till jaktstugan. Har 5 kubik klart hittills.
A-Frame om jag själv får välja!
Min filosofi = Mycke, fort, å hela tiden!
Användarvisningsbild
TekDr

Inlägg av TekDr »

Kanaliserade min inre AndersÖ och gjorde ett par skjutstöd av en gammal vapenrem som ändå aldrig kommer användas igen.

Dela den på mitten, smälta kanten med tändare och sen sy till en ögla. Funkar klockrent och kostade inget värmer själen för en snåljåp :mrgreen:
5E1E8C93-6EFF-48A2-97C9-7FC74C2468C1.jpeg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
AVANCEZ
Användarvisningsbild
sos

Inlägg av sos »

lsjonsson skrev: 09 maj 2022, 21:14 När du kommer hem sedan så får du ta ett foton på fram- o baksidan o lägga ut på forumet sedan. :D
På begäran
Thulin medalj.jpg
Thulin medalj 2.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
”Hä löns int ́ förklar ́ för den som int ́ begrip”
Användarvisningsbild
lsjonsson

Inlägg av lsjonsson »

sos skrev: 14 maj 2022, 13:51
lsjonsson skrev: 09 maj 2022, 21:14 När du kommer hem sedan så får du ta ett foton på fram- o baksidan o lägga ut på forumet sedan. :D
På begäran
Thulin medalj.jpg
Thulin medalj 2.jpg
Den var snygg! :D
Får man fråga vad du har gjort för bedrift för att få en sådan medlaj tilldelad?
Att det har med flyg o rymd att göra vet jag.

Grattis än en gång! :D
/Stefan

Rem 700 BDL 8 mm rem mag
Husq.-FFV 1900 308 win
Användarvisningsbild
sos

Inlägg av sos »

lsjonsson skrev: 14 maj 2022, 14:26
På begäran
Thulin medalj.jpg
Thulin medalj 2.jpg
Får man fråga vad du har gjort för bedrift för att få en sådan medlaj tilldelad?

Tar delar av första stycket ur motiveringen "...för sina avgörande insatser inom styrning av svenska forskningssatelliter... solida insats givit avgörande bidrag till att svenska forskningssatelliter blivit succéer"
Användarvisningsbild
Sako Finnbear

Inlägg av Sako Finnbear »

Blev en härlig tur i skogen med hunden! :D

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Sako Finnfire varmint .22lr - Leupold European 30 3-9x40
Sako 75 Deluxe 30-06 - Leupold European 30 3-9x50
Sako Finnbear L61R .375H&H - Leupold Scandinavian 3-9x40
Husqvarna 300S 12/76
HW30S .22" - Gamo 4x32
Användarvisningsbild
lsjonsson

Inlägg av lsjonsson »

sos skrev: 14 maj 2022, 15:30
lsjonsson skrev: 14 maj 2022, 14:26

På begäran
Thulin medalj.jpg
Thulin medalj 2.jpg

Tar delar av första stycket ur motiveringen "...för sina avgörande insatser inom styrning av svenska forskningssatelliter... solida insats givit avgörande bidrag till att svenska forskningssatelliter blivit succéer"
Tack för den infon! Då är du rätt smart meda andra ord! :D

Civ.ing. eller Tek Dr.?
/Stefan

Rem 700 BDL 8 mm rem mag
Husq.-FFV 1900 308 win
Användarvisningsbild
jonteboriskogen

Inlägg av jonteboriskogen »

Vart på årets laxtrollingpremiär idag, var med en kompis förra året och fastnade direkt så till detta år införskaffades egna prylar, enda som hände på dagens korta tur var ett hugg, tog några meter lina för att sedan spotta 8)
Nya tag så fort vädret tillåter :D
Blaser r93 grs
sako vixen
Blaser f16 game
Tikka m55 x2
Sako Finnfire II
Alfa proj 22lr

American foxhound Zeb
Tjt hivlingens Åle (Max)
Användarvisningsbild
sos

Inlägg av sos »

lsjonsson skrev: 14 maj 2022, 17:49

Civ.ing. eller Tek Dr.?
Smart vet jag väl inte, gick Rymdlinjen efter 4-årig teknisk och sedan har det vidareutbildats genom jobbet och de olika projekt man deltagit i och även basat över... man kan nog säga att man är extremt inriktad/nischad utbildad för sitt jobb. Teknik är en sak men utmaningen att leda ett team som jobbar under press och krav är nog så tufft då man har ett stort ansvar för medarbetarnas hälsa och välmående, att få en fungerande arbetsplats där medarbetarna inte "bränns ut/går i väggen"... det kräver fungerande verktyg och att man lyssnar och förbättrar allt eftersom.
Användarvisningsbild
lsjonsson

Inlägg av lsjonsson »

sos skrev: 14 maj 2022, 21:17
lsjonsson skrev: 14 maj 2022, 17:49

Civ.ing. eller Tek Dr.?
Smart vet jag väl inte, gick Rymdlinjen efter 4-årig teknisk och sedan har det vidareutbildats genom jobbet och de olika projekt man deltagit i och även basat över... man kan nog säga att man är extremt inriktad/nischad utbildad för sitt jobb. Teknik är en sak men utmaningen att leda ett team som jobbar under press och krav är nog så tufft då man har ett stort ansvar för medarbetarnas hälsa och välmående, att få en fungerande arbetsplats där medarbetarna inte "bränns ut/går i väggen"... det kräver fungerande verktyg och att man lyssnar och förbättrar allt eftersom.
Ok! Då har du lärt dig ett och ett annat genom åren iaf. :D
/Stefan

Rem 700 BDL 8 mm rem mag
Husq.-FFV 1900 308 win
Användarvisningsbild
T-Grön

Inlägg av T-Grön »

På begäran
Thulin medalj.jpg
Thulin medalj 2.jpg
Hyfsat att peta in i cv, om du skulle byta jobb nån gång :wink:
Grattis!
Användarvisningsbild
T-Grön

Inlägg av T-Grön »

Blir skyttekurs idag med, kul. (Klubbinstruktör)
Användarvisningsbild
Mr X

Inlägg av Mr X »

Igår blev hundgårdarna klara efter renoveringen.Bild

Skickat från min Armor 11T 5G via Tapatalk

Användarvisningsbild
micke w

Inlägg av micke w »

Har varit i Birsta idag och handlat en massa bra å ha saker. Helv va mycket folk de va överallt
Användarvisningsbild
Ålandsjanne

Inlägg av Ålandsjanne »

lsjonsson skrev: 11 maj 2022, 11:48
ronnie¤ skrev: 11 maj 2022, 09:57

Ja, om man har mycket bly i högerfoten och några så att man kan skiftköra! :mrgreen:
Jag startade i Torrevieja ensam kl10,30,skulle hämta upp en kompis i Munchen kom fram dit kl 15 dagen efter, det blev en vilostund på ca 3 timmar och lite strul i Sveits där jag plötsligt inte hade internet till telefonens GPS för att Telia Finland inte har roamingavtal med Sveits (man borde ha läst det finstilta),fick info hos polisen fram till att Munchen skyltarna kom upp,sedan middag och 6 timmars sömn och start mot Danmark för att träffa en bekant där bara kaffepaus och så vidare över bron och så första tankningen i Sverige så började bilen gå mycket ryckigt men kämpade oss till Nyköping lördag morgon där köpte jag ett nytt bränslefilter som byttes men problemet kvarstod hittade en verkstad som hade öppet på lördagen och när datorn kopplades till bilen så visade det att det var luftflödesgivaren som hade gett upp så det blev att lämna bilen där och en kompis från Stockholm kom och körde oss till Grisslehamn där min son kom emot så jag fick hem allt.
Bilens fel var väl inte så lätt att förutsäga den är 20 år och har direktinsputning, så där finns massor med givare och slangar och elkablar som kan jävlas. Sedan är det väl mitt fel att jag inte laddat ned europakartorna i telefonen så skulle det ju ha funkat utan internet.
MVH Ålandsjanne
Användarvisningsbild
lsjonsson

Inlägg av lsjonsson »

På begäran
Thulin medalj.jpg
Thulin medalj 2.jpg
Jag har hört dig på Radio P4 Norrbotten nu i em. :D
https://sverigesradio.se/norrbotten
/Stefan

Rem 700 BDL 8 mm rem mag
Husq.-FFV 1900 308 win