Gamebore, vilken besvikelse !

Moderatorer: potatiskastare, Kari Lindström

culot

Re: Gamebore, vilken besvikelse !

Inlägg av culot »

Tobe skrev: 16 dec 2020, 10:53 Tänkte jag skulle köpt hem en del Gamebore ammunition men nu drar man nog öronen till sig när det inte verkar som de har den kvalitén de utgör sig för att tillverka... :?

Har annars varit jäkligt nöjd med både Hull och Eley, jämna svärmar och bra klipp en bra bit ut. Men det verkar inte lätt att få tag på någon av dessa tillverkare i södraste Sverige.
Du kan nog gott handla dina Gamebore, för även deras standard shot är av högre kvalitet än det mesta du hittar bland annat rejält hög antimonhalt.
Dimond shot är den högsta kvaliten sorterade typ 6 gg och polerad och ytbehandlad , standard typ 4 gg och bara grafiterade men hög antimonhalt.
regnskogII

Inlägg av regnskogII »

culot skrev: 18 dec 2020, 22:15 Notera att extreme grouse har Diamond shot och det är inte kattskit, sen om nån vill skjuta en 38g i riktiga 440+ M/s så skulle jag vilja titta på för det kommer göra ont efter ett par stycken .... jag TROR att handlarna här ber GB sänka kvaliten och priset och så hittar man på ett namn som liknar originalet för att snåla svennar ska tro att dom får kvalitet till lågpris ..
Den brittiska varianten av den ja, inte den svenska variant jag har, nej då, inte dåliga hagel men ändå inte DS.

Aktuell tråd visar på en sak, behovet av att man faktiskt tittar på vad en puppa innehåller, innan man köper en hel hög av dem. Jag gillar den klara plasten i extreme pigeon med anledning av just den saken, att det går att se vad som är i den.
Tobe

Inlägg av Tobe »

culot skrev: 21 dec 2020, 09:57
Tobe skrev: 16 dec 2020, 10:53 Tänkte jag skulle köpt hem en del Gamebore ammunition men nu drar man nog öronen till sig när det inte verkar som de har den kvalitén de utgör sig för att tillverka... :?

Har annars varit jäkligt nöjd med både Hull och Eley, jämna svärmar och bra klipp en bra bit ut. Men det verkar inte lätt att få tag på någon av dessa tillverkare i södraste Sverige.
Du kan nog gott handla dina Gamebore, för även deras standard shot är av högre kvalitet än det mesta du hittar bland annat rejält hög antimonhalt.
Dimond shot är den högsta kvaliten sorterade typ 6 gg och polerad och ytbehandlad , standard typ 4 gg och bara grafiterade men hög antimonhalt.

Köpte faktiskt 2 askar Pigeon Extrem igår på jakt o friluftsgården i Lund.
De är iaf samma patron som i England. Nr 5 (2,8mm) 34 gr filförladdning.

Har tidigare även köpt black gold där stod det US 5 på asken o haglen i de patronerna är i snitt 3.1 mm, skulle säga då engelska nr 4.

Men det gäller säkert att veta vad man vill ha och dubbelkolla i butik helt enkelt.
culot

Inlägg av culot »

regnskogII skrev: 21 dec 2020, 10:22
culot skrev: 18 dec 2020, 22:15 Notera att extreme grouse har Diamond shot och det är inte kattskit, sen om nån vill skjuta en 38g i riktiga 440+ M/s så skulle jag vilja titta på för det kommer göra ont efter ett par stycken .... jag TROR att handlarna här ber GB sänka kvaliten och priset och så hittar man på ett namn som liknar originalet för att snåla svennar ska tro att dom får kvalitet till lågpris ..
Den brittiska varianten av den ja, inte den svenska variant jag har, nej då, inte dåliga hagel men ändå inte DS.

Aktuell tråd visar på en sak, behovet av att man faktiskt tittar på vad en puppa innehåller, innan man köper en hel hög av dem. Jag gillar den klara plasten i extreme pigeon med anledning av just den saken, att det går att se vad som är i den.
Där har du ytterligare en fördel med att ladda själv , man vet EXAKT vad den innehåller 8)
BTW: du kommer ihåg WT:S 100% PE patron (?) inte ens gordon hylsa ( cheddite cx2000 A0 1,90 Z2M-18 35g :5 ) inga hemligheter mao
Senast redigerad av 1 culot, redigerad totalt 21 gånger.
regnskogII

Inlägg av regnskogII »

Alltid- har en preferens för transparanta hylsor, gillar särskilt de där rosa, jag tror att det är cheddite eller är det Fiochhi...

Hmm kanske dags att ladda lite ammo i helgen så att man minns hur man gör.
culot

Inlägg av culot »

regnskogII skrev: 21 dec 2020, 16:04 Alltid- har en preferens för transparanta hylsor, gillar särskilt de där rosa, jag tror att det är cheddite eller är det Fiochhi...

Hmm kanske dags att ladda lite ammo i helgen så att man minns hur man gör.
Nobel sport T5 är det som gör dem , Fiocchi gjorde några rosa T2 men dom är inte transparanta
Användarvisningsbild
JägarRogge

Inlägg av JägarRogge »

Jo som många andra har lagt märke till också verkar det helt klart vara något mög med dom svenska Gamebore.
En kråka i näsan är bättre än en skata i sängen ^^