Hej!
Tänkte åka till torsbohandels och köpa på mig 1000 patroner hagelammunition. Kal12, 24g, us7 stål.
Någon som har synpunkter/råd om vilket märke jag borde välja av de som kostar 3,19kr/1000st?
https://torsbohandels.com/sv/ammunition ... -stal.html
Råd om hagelammunition Torsbohandels
Moderatorer: potatiskastare, Kari Lindström
-
HQA1640
Re: Råd om hagelammunition Torsbohandels
Fanns många å välja på, men jag har varit nöjd med nordhunt us7Robbos skrev: 04 sep 2025, 20:04 Hej!
Tänkte åka till torsbohandels och köpa på mig 1000 patroner hagelammunition. Kal12, 24g, us7 stål.
Någon som har synpunkter/råd om vilket märke jag borde välja av de som kostar 3,19kr/1000st?
- hinkraka
Har inte testat speciellt många, men har kört Rio 24g Blue Steel 7 denna sommar och jämför man med Fiocchi green (som XXL brukar ha) så smutsar den otroligt mycket mindre och ger mindre rekyl med samma mängd hagel.Robbos skrev: 04 sep 2025, 20:04 Hej!
Kom ihåg, poster i köp/sälj/bytes raderas inte. Uppdatera bara rubriken till "Rubrik *såld/köpt/bytt*" när du löst ditt behov.
- Galne
- Kontakt:
Det är nog ingen större skillnad på de olika sorterna, bulkammunition med låga krav på komponenterna. Nordhunt och Jaguar Competition ska utgå och ersättas av Gamebore Velocity Steel framöver enligt deras säljare när jag handlade till klubben.
Vill man ha bättre jämnhet och bättre kvalité får du kliva upp Gamebore Withe/Black Gold eller Clever Mirage T4..
Nordhunt/Jaguar Comp. tillverkas av Gamebore
Eley görs av Maxam i Spanien (Eley görs enbart i UK för hemma marknaden annars är det Maxam)
Rio Blue steel är också Maxam
Baschieri & Pellagri EasyShot Steel är en budget patron ej jämförbara med någon av deras andra patroner
Vill minnas att Norma inte är tillverkade i Sverige men minnet sviker
Vill man ha bättre jämnhet och bättre kvalité får du kliva upp Gamebore Withe/Black Gold eller Clever Mirage T4..
Eley görs av Maxam i Spanien (Eley görs enbart i UK för hemma marknaden annars är det Maxam)
Baschieri & Pellagri EasyShot Steel är en budget patron ej jämförbara med någon av deras andra patroner

-
Robbos
Tack för era råd!
Det blev Rio 24g Blue Steel 7 då jag fått dessa rekommenderade av en skytte kamrat.
Det blev Rio 24g Blue Steel 7 då jag fått dessa rekommenderade av en skytte kamrat.
-
culot
Finns Maxam Kvar som märke ? vart inte Maxam uppköpta? vet att jag letade laddata och deras fina digitalaGalne skrev: 05 sep 2025, 09:57 Det är nog ingen större skillnad på de olika sorterna, bulkammunition med låga krav på komponenterna. Nordhunt och Jaguar Competition ska utgå och ersättas av Gamebore Velocity Steel framöver enligt deras säljare när jag handlade till klubben.
katalog över krut och komponenter, men det vart återvändgrän överallt..
-
culot
Har du ett brytvapen och inte använder för öppen borrning så spelar det inte stor roll.Robbos skrev: 05 sep 2025, 20:28 Tack för era råd!
Köp den med bästa priset. skjuter du däremot med Gasomladdat så behövs både gas och lite rekyl för omladdningen.
och då kan du behöva prova dig fram vad din bössa klarar.