Höja kolvkam

Moderatorer: potatiskastare, Kari Lindström

Johanhell

Höja kolvkam

Inlägg av Johanhell »

Hej,

(Det kanske finns en bra tråd om detta redan? Då får ni gärna länka.:-) )

Jag har en Beretta s687 med en kolv som inte passar mig bra (den har tillhört en kortare skytt innan). Att byta till en lite tjockare bakkappa är ju lätt, men hur göra med kolvkamen som är för låg? Nu har jag en tillfälliglösning i form av neoprenstrumpa med passbitar i skumplast. Nackdelen är att denna flyttar på sig ibland.

Någon som har tips på en bra lösning?
/Johan

Jakt runt Umeå eller Hemavan-Tärnaby med omnejd sökes.
Användarvisningsbild
börje

Re: Höja kolvkam

Inlägg av börje »

Du sågar loss kolvkammen och sätter in en träbit smom mellanlägg för att få upp kolvkammen. Men kolla så du inte sågar loss för stor bit, kolven är ju ihålig. Skruva alltså loss kolven o titta efter var du ska såga. Du behöver ju heller inte lägga in en bit trä emellan o lägga tillbaks den bit du sågat loss överst, du kan ju lägga dit en tillräckligt stor träbit som du formar så den passar.
Bäst är ju att tillverka en måttbeställd kolv, här får man en för 450€, värt vareda peng.
Våga Vägra Varg!!
Finnstövaren Kempin Maija(Rip)
Grållorna Körttilakian Ella (RIP), Karpaasin Marta o Karpaasin Zazza Fi USH & Fi JCH
Vähäsalon Penni (RIP)
"Favve" Åbackens Bootsie (Hilla)
Ordförande i Gnist´s beundrarskara
Johanhell

Inlägg av Johanhell »

börje skrev: 16 feb 2021, 12:34 Bäst är ju att tillverka en måttbeställd kolv, här får man en för 450€, värt vareda peng.
Tack för svar. Har du en länk Börje? Den kom inte med.
/Johan

Jakt runt Umeå eller Hemavan-Tärnaby med omnejd sökes.
Användarvisningsbild
börje

Inlägg av börje »

Den kolvmakaren jag anlitar finns 4mil från Vasa, en pensionerad snickare som extraknäcker som kolvmakare. Han har ingen hemsida. Du skulle behöva besöka honom för måttagning ifall du ska ha en måttbeställd från honom. Men det finns ju kolvmakare även på din sida kvarken.
Våga Vägra Varg!!
Finnstövaren Kempin Maija(Rip)
Grållorna Körttilakian Ella (RIP), Karpaasin Marta o Karpaasin Zazza Fi USH & Fi JCH
Vähäsalon Penni (RIP)
"Favve" Åbackens Bootsie (Hilla)
Ordförande i Gnist´s beundrarskara
Användarvisningsbild
Canta

Inlägg av Canta »

Finns ju justerbar kolvkamhöjare i Kydex. Netjakt.se t.ex.