killerberra skrev:
Vad vill du att styrelsen ska göra för att räta upp JK och Sporter vänligen beskriv det för mig?
Lånar citatet lite...

Jag skulle vilja att förbundet/styrelsen visar/hör av sig lite mer än idag!
Bor man som jag i Småland är det långt upp till norr där det mesta bänskyttet bedrivs och där dom flesta bänkskyttarna finns.
Men jag är ändå en medlem i förbundet och kan tycka att man (förbundet) iallafall kunde skicka ut ett (1st) utskick per år med lite info, program och faktura med medlemsavgiften.
jalfa skrev:Det finns ju hur många jägare som helst i hela landet. Kan man tänka sig någon informationskampanj riktade mot dem? Besöka lokala större jaktlag? Bjuda in till träning, tävlingar riktade speciellt till dom? Utan krav på vikt, kikarsikten, stöd etc? Har förbundet någon liten budget för detta? Samarbete med jakttidningar och förbund för riktad information? Olika klasser, en kanske bara för köpeammo? en för handladdat? 500m Flugskytte i Sävar för att locka långhållsskyttar? Poängskytte istället för grupp? Man får väl testa sig fram.
Jalfa tar här upp en annan intressant sak...

Jag tycker att man på något vis skulle försöka
få till en bredd-satsning inom bänkskyttet (hur vet
jag inte riktigt).
Bänkskyttet i Sverige idag så verkar nästa bara bestå av en lite klick av "elit" skyttar som tävlar och står i.
Målet borde vara många nöjes/rekreationsskyttar som leker och har kul, sen har vi några som är lite mer seriösa och tävlar. och sist en liten eliten som tävlar på hög nivå.
MER propaganda från förbundet, så bänkskyttet syns och hörs bland alla skyttar... inte bara för dom som redan är fast i smeten.
En annan stor nackdel är avsaknaden av ordentliga bänkar och banor, det mesta som finns är i regel 80m älgbanor eller nån 300m mauserbana.
Men här gör Bosses och Lasses gjutform en rejäl insats, förbundet kunde göra mer reklam för den. Tack vara den kan vi börja skjuta bänkskytte i vår förening.
Med vänlig hälsning Micke