Stålform för skjutbänk

Moderatorer: potatiskastare, Kari Lindström

Användarvisningsbild
micke w
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Stålform för skjutbänk

Inlägg av micke w »

megadeth skrev:Vart kommer bänken hamna mer exakt? Trevligt med fler banor i trakten. :D
På Matfors jsk skjutbana i Sköle.

Användarvisningsbild
killerberra
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Inlägg av killerberra »

micke w skrev:Ikväll var vi upp på Blåberget och hämtade bänken som Berra och grabbarna gjutit åt oss. Den ser väldigt fin ut, stort tack till Berra och övriga där uppe som gjöt den åt oss. Den kommer bli perfekt på vår nya 100 m bana. Vill även tacka Bo för ett väldigt fint initiativ att låta formen vandra Sverige runt
Ett sant nöje och roligt att ni blev nöjda och som sagt jag hoppas att jag kan komma och få gäst skjuta som en före detta medlem som behöver nya träningsplatser för bänkskytte.
Sako 75 358Win/6br Zeiss V6 3-18
Bat MachineDS Scarborough Bix N`Andy 6ppc Nightforce 42x44 6br Nightforce 15-55
Benelli Nova
Tikka T1X Hawke Vantage 30 WA 6-24x50

"Fast is fine, but accuracy is everything" - Wyatt "killerberra" Earp

Användarvisningsbild
killerberra

Inlägg av killerberra »

megadeth skrev:Vart kommer bänken hamna mer exakt? Trevligt med fler banor i trakten. :D
Bänk nummer två har Hudik jsk bokat och är klar och hämtas nu i helgen. Sedan får det vara bra åt andra vi har än dock ca 15-16 bänkar som ska gjutas till oss själva och vi kommer öka tempot till 2st i veckan nu framöver så formen kommer iväg till Umeå igen början september är planen. Hade hoppats på att två lokala banor till skulle nappa men dom fick svårt med godkännande så jag hoppas matfors jsk låter mig komma och träna på deras bana ibland innan stora tävlingar för att få vind variationer innan stora tävlingar.
Benelli Nova

Användarvisningsbild
micke w
Has thanked: 2 times

Inlägg av micke w »

killerberra skrev:
micke w skrev:Ikväll var vi upp på Blåberget och hämtade bänken som Berra och grabbarna gjutit åt oss. Den ser väldigt fin ut, stort tack till Berra och övriga där uppe som gjöt den åt oss. Den kommer bli perfekt på vår nya 100 m bana. Vill även tacka Bo för ett väldigt fint initiativ att låta formen vandra Sverige runt
Ett sant nöje och roligt att ni blev nöjda och som sagt jag hoppas att jag kan komma och få gäst skjuta som en före detta medlem som behöver nya träningsplatser för bänkskytte.
Jamen de vet du Berra, inga problem. De lär väl synas här när banan är klar. Jag hoppas den är klar till hösten

Användarvisningsbild
killerberra

Inlägg av killerberra »

micke w skrev:
killerberra skrev:
Jamen de vet du Berra, inga problem. De lär väl synas här när banan är klar. Jag hoppas den är klar till hösten
Låter perfekt det. Vill gärna träna en hel del innan VM i Syd Afrika Hösten 2021 om det blir så att jag kan/får åka.
Benelli Nova

Användarvisningsbild
birk0323
Been thanked: 2 times

Inlägg av birk0323 »

Jag längtar nåt så förbannat efter den banan, man får väl byta kaliber och testa sig fram med en ny patron. Har undersökt de jag har rätt grundligt. Klart som fan du är välkommen Berra !
You should not use a cartridge that does the job when everything goes right, you need one that works when everything goes wrong.” citat Bob Hagel.

Användarvisningsbild
pistolmike
Has thanked: 12 times
Been thanked: 8 times

Inlägg av pistolmike »

birk0323 skrev:
12 mar 2020, 17:20
Den där gjutformen tycker jag borde döpas till ett lämpligt namn för den bör vara bra nog så unik. Det är ju bara för härligt :D
Obbola-bänken!?

MvhMicke
Mvh Micke :)
"Man blir betraktad som en loser om man är nöjd med vad man har" Stefan Sundström
"We must, indeed, all hang together, or assuredly we shall all hang separately" Benjamin Franklin

Användarvisningsbild
Ingvar

Inlägg av Ingvar »

pistolmike skrev:
birk0323 skrev:
12 mar 2020, 17:20
Den där gjutformen tycker jag borde döpas till ett lämpligt namn för den bör vara bra nog så unik. Det är ju bara för härligt :D
Obbola-bänken!?

MvhMicke
Obolla räcker

J f r bromma som beteckning på
"överliggaren" på stora hamnkranar

Jagar i Västerbotten & Värmland.
Medlem i 550 grain - klubben.

Bo Petersson
Been thanked: 4 times

Inlägg av Bo Petersson »

Två förslag som jag fick från Australien: Stuart Elliott, "Bo Pet Bench" Rob Carnell, "Batwing"

Användarvisningsbild
pistolmike
Has thanked: 12 times
Been thanked: 8 times

Inlägg av pistolmike »

The Obbola Batwing bench! :)
Mvh Micke :)
"Man blir betraktad som en loser om man är nöjd med vad man har" Stefan Sundström
"We must, indeed, all hang together, or assuredly we shall all hang separately" Benjamin Franklin

Bo Petersson

Inlägg av Bo Petersson »

Där satt den!

Bo Petersson

Inlägg av Bo Petersson »

Härligt att vara upphovsman till "The Obbola Batwing Bench".
Det blir ständigt fler gjorda och totalt är vi nu uppe i 50st och som det ser ut så har vi över 60st gjorda när formen lämnar Sundsvall. FANTASTISKT!
Mycket trevligt är det också att konstatera att det har flutit på utan missöden både vid bänktillverkningen och transporterna, formen klarar sig fint. Det betyder att man tar ansvar för formen och de tankar jag hade inledningsvis på depositionsavgifter har kommit på skam. Jag kommer att följa formens öde framöver också men formen har vi ju skänkt till Svenska Bänkskytteförbundet som de har sista ordet om det blir fråga om prioriteringar t.ex.
Tanken med skapandet av formen var ju att promota bänkskyttet och att ge fler möjlighet att skjuta från en stabil och bra bänk men också att få fler medlemmar i Svenska Bänkskytteförbundet. Jag kan inte följa den utvecklingen utan medlemsmatrikel men hoppas att de som lånat formen betalar den låga årsavgift som tas ut. Man har fått ordna med transporter och material själv men lånat den helt gratis så välkomna med i gemenskapen.

Användarvisningsbild
killerberra

Inlägg av killerberra »

Vi matar på här i Sundsvall. 1st till Indal skytteklubb är hämtad. Nu räcker det åt andra lokala klubbar, 5st egna klara. En del bultar och muttrar börjar ge upp så vi bekostar en ny uppsättning. Vi bekostar även nya verktyg så vi slipper i framtiden att muttrar och bultar går sönder. 10st minst kvar att göra och vi kämpar på.
Benelli Nova