F-class 2026

Moderatorer: potatiskastare, Kari Lindström

Durasell

F-class 2026

Inlägg av Durasell »

Tänker att jag startar den här då det vanligtvis brukar gå hand i hand med bänkskytte.

Tänkte bara slänga ut lite info för dom som är intresserade av lite internationellt långhållsskytte🇬🇧

10-16 Augusti 2026 är det VM i F-class på den världsberömda skjutcentret Bisley England.

Som det ser ut nu så är informationen lite knapp men man ska kunna deltaga individuellt utan att vara med i organisationen ICRFA, vilket inget svenskt förbund är.
Men ska man deltaga som lag (upp till 16 pers) så måste man vara ansluten till ICRFA.

Roddar lite i detta just nu med anslutningen till organisationen för att kanske kunna åka med ett lag om intresse finns.

Finns ju många duktiga skyttar i detta lagom avlånga land.

Vill man veta mer om f-class och vad som gäller så finns det ganska gott om filmer på tuben med Cortina, f-class John mfl samt att regler mm finns att läsa på olika sidor för sporten.
Lägger in en av länkarna.

Enkelt förklarat så har man en bössa med en vikt på max 10 kg utan mynningsbroms eller dämpare.
Avstånden är 600, 800 och 1000 yards.

https://icfra.com/rules-match-conditions/

Kommer mer info här vartefter jag får til mig den eller om någon annan insatt vill så får dom gärna fylla på.
Stewe's world on ice

Re: F-class 2026

Inlägg av Stewe's world on ice »

Bra jobbat
He has a powerful weapon
He charges a million a shot
An assassin that's second to none
The man with the golden gun
Användarens profilbild
Sharpshooter

Inlägg av Sharpshooter »

Har sendt inn påmelding i klasse Open ☺️

John
https://www.instagram.com/skogaas/
Användarens profilbild
Stefan.K
Moderator

Inlägg av Stefan.K »

Hade det funnits banor i min närhet som man kunde träna på hade jag med absolut säkerhet hållit på med F-Class!

Nu finns det vad jag vet knappt en enda bana i Sverige som går att utnyttja för skytte ut till 1000 y/m för civila skyttar. Det i kombination med polisens iver att stänga ner och begränsa civilt skytte gör att jag knappast kommer syssla med denna skytteform överhuvudtaget 😢
Stefan K

Den beska smaken av dålig kvalitet sitter i bra mycket längre än det låga prisets sötma!
Stewe's world on ice

He has a powerful weapon
An assassin that's second to none
The man with the golden gun
Stewe's world on ice

He has a powerful weapon