"Forearm" adapter med arca swiss fäste under kolven.

Moderatorer: potatiskastare, Kari Lindström

Användarvisningsbild
Bullen

"Forearm" adapter med arca swiss fäste under kolven.

Inlägg av Bullen »

Hej på er igen.
Självklart lägger jag frågan här då kompetensen gällande bänkskytte och dess utrustning finns här.
Jag behöver ett råd tack
Jag är snart tillbaks här med bänkskytte men tog just ett mellansteg genom att beställa en 6XC II av vår Fabian W. Den kommer med en Foundation stock Genesis 2 ( mg2) som inte riktigt är skapt för våra bänkskyttestöd.
Bössan kommer till största del användas med benstöd, men jag har en lång arca swiss skena under förstocken och skulle gärna vilja ha en stabil adapter för att kunna använda mitt bänkskytte/frontstöd. Ja kunna lägga den i frontsäcken plant och stabilt
Har fått hem Sinclairs variant som fästes i Anschultz skenan. Men den känns sådär. Har även beställt JP benhrest forearm adapter
www.jprifles.com/buy.php?item=JPHG-BFA2
Det tar till Sept innan den kommer via Astro Sweden.
Den sätts i arca swiss och ser rejäl ut.
Min fråga är finns det ännu bättre alternativ?
Stenroos gjorde en egen till mig 2010 som satt på TRG den var fantastiskt stabil.
Skulle vara bra om den jag anskaffar kan fästas på arcan .

Vet att det finns många kunniga smeder och folk med kunskap och ideer.
Vänder mig till er och tar tacksamt emot tips

Vänligen Bullen
Användarvisningsbild
megadeth

Re: "Forearm" adapter med arca swiss fäste under kolven.

Inlägg av megadeth »

Ser ut som om att det där skulle gå och rita upp och 3-d printa . Tänkte göra nåt liknande åt mig själv till min krg bravo kolv men har inte haft orken riktigt än.
Användarvisningsbild
Bullen

Re: "Forearm" adapter med arca swiss fäste under kolven.

Inlägg av Bullen »

Det låter ju bra.
Får du orken så säg gärna till, annars jag har gott om både kaffe och "Talisker" (bästa Whiskeyn som ger enorm kraft ;) )
Ja ja hur som helst vet du säkert måtten för både arca swiss fästet och på hur foten/bottenplattans mått (ja som en bänkskytte kolvs bredd)

Här av dig om du startar upp något projekt...
Jag sponrsrar friskt då

/Bullen