Möjlighet att använda en CZ 455 med 5/10 patroner magasin

Moderatorer: potatiskastare, Kari Lindström

Metalhead49

Möjlighet att använda en CZ 455 med 5/10 patroner magasin

Inlägg av Metalhead49 »

Hej,

Jag skriver min första tråd här, för jag är Fransk och bor i Svergie, i Arvika, sedan 4 månader. Jag var sportskytt flera år i Frankrike och har fortfarande flera vapen som jag skulle vilja ta med mig i Sverige. Om mina pistol och revolver skulle jag kunna göra det i Arvika för det finns en pistol klubb och jag träffade en klubbtjänsteman som godkänner att jag registrerar mig i klubben. Men jag kan inte ännu eftersom jag måste få ett personnumer för kunna registrera mig i denna klubb !

Jag har också en kulgevär i 22lr: CZ 455 med med flera 5 och 10 patroner magasin. Det finns en klubb för kulgevär i Arvika, men kan vi bara använda enkelskottsgevär. Och jag skulle vilja fortsätta sportskytte med min CZ 455 och senare köpa en annan kulgevär med magazin, i 222 eller 308, för skjuta på pappersmål.

Finns det i Värmland, Dalarna eller Örebroland, klubbar som godkänner att använda kulgevär med magazin för göra sporttskytte ? Eller kulgevär med magazin kan bara vara fått av jägare i Sverige ?

Tack för er hjälp !

PS: Jag tänker att flytta till Karlstad eller Örebro, och jag tror att jag kan hitta mer skytteklubb i dessa städer än i Arvika, inte ?