Motioner till Gevärssektionen i Svenska Skyttesportförbundet

Moderatorer: potatiskastare, Kari Lindström

Fält
Has thanked: 20 times
Been thanked: 31 times

Re: Motioner till Gevärssektionen i Svenska Skyttesportförbundet

Inlägg av Fält »

kattafan skrev:
06 jan 2021, 18:02
Lite filosoferande om folks inneboende lathet och brist på engagemang: Giobbi postade en blänkare som, låt oss säga, 50000 personer har möjlighet att se.
Av dessa har en stor majoritet såklart bara skrollat vidare i flödet eftersom det inte innehöll nån kattbild och bestod av mer än tre meningar.
Ca. 400 av dessa gjorde sig omaket att klicka in på hemsidan, det är 0.8%
Av dessa tog sig ca. 15-20 (kan inte säga exakt eftersom vissa faller inom ramen för de som fått påstötning från mig samma dag) de max 2 minuter det tar att skriva ett mail och ge sitt stöd. 0.04%

Nåja, jag har väl cirkus 40-50 individer och en handfull föreningar spridda över hela landet vilket är helt fantastiskt såklart! :)

*Sen får vi se vad det kostar mig att ha fått min privata mailadress postad vitt och brett över nätet, men det är en annan historia....
Vi måste överväga om något är fel på informationen.

Det är inte tydligt varför man skall maila sitt stöd, gör det någon skillnad? För om 90% av alla skyttar skulle skriva på en lång lista så påverkar det väl inte resultatet av röstningen?

Användarvisningsbild
kattafan
Has thanked: 35 times
Been thanked: 102 times

Inlägg av kattafan »

Fält skrev:
06 jan 2021, 19:17
Det är inte tydligt varför man skall maila sitt stöd, gör det någon skillnad? För om 90% av alla skyttar skulle skriva på en lång lista så påverkar det väl inte resultatet av röstningen?
Ja och nej.
1. Genom att visa att det är fler än bara jag som ställer mig bakom detta ger det mer tyngd till motionerna hos de på gevärssektionen som gallrar vilka motioner som ska tas upp på årsmötet.
2. Det är helt rätt att det är föreningar som får rösta, det tar tid att få igenom styrelsebeslut, alltså är det bra att få med föreningar redan på förslagsstadiet.
3. Att det nu finns folk som är comittade innebär att det finns folk som stöder föreslagen och kan jaga sina föreningar att rösta.

Men visst, det går säkert att göra saker bättre. Har du faktiska konkreta konstruktiva förslag på vad man kan göra bättre så är du välkommen att posta eller skicka i PM.
Are you spending money to shave ounces from your gear rather than hitting the gym to shave pounds from your body?
www.kikarskyttsyd.se @kikarskyttsyd på instagram

Fält

Inlägg av Fält »

kattafan skrev:
06 jan 2021, 19:56

1. Genom att visa att det är fler än bara jag som ställer mig bakom detta ger det mer tyngd till motionerna hos de på gevärssektionen som gallrar vilka motioner som ska tas upp på årsmötet.
Om motioner kan gallras bort så måste det informeras om det! Men stadgarna måste väl säga att ALLA motioner måste tas upp? Om inte så är det givetvis viktigt att den informationen är tillgänglig och att alla som kan skall maila in och meddela sitt stöd!

Användarvisningsbild
kattafan

Inlägg av kattafan »

Fält skrev:
06 jan 2021, 21:13
kattafan skrev:
06 jan 2021, 19:56

Om motioner kan gallras bort så måste det informeras om det! Men stadgarna måste väl säga att ALLA motioner måste tas upp? Om inte så är det givetvis viktigt att den informationen är tillgänglig och att alla som kan skall maila in och meddela sitt stöd!
Såså, fäll ner pungen och landa vettja. ;)

Om du tittar på föregående år så ser du hur de presenterar materialet. Det kan vara så att de slår ihop liknande motioner t.ex. Dock har jag svårt att se att de skulle gallra bort dessa motioner med tanke på det massiva stödet som finns plus att det faktiskt rimmar rätt bra med deras egna planer.

Som jag tolkar informationen jag fått hittills är det bara föreningen som kan rösta och de måste således utse en representant. Exakt hur detta kontrolleras för att upprätta röstlängden i o m att det är ett digitalt möte vet jag inte. Min ambition är att ta reda på det sfsm och skicka ut info til de som anmält sig när motionerna är inlämnade.

Har någon annan tid/kunskap/möjlighet att summera ihop den exakta gången så tar jag tacksamt emot en text om detta. Just nu har jag helt enkelt inte tid att göra det.
Are you spending money to shave ounces from your gear rather than hitting the gym to shave pounds from your body?

Fält

Inlägg av Fält »

Det jag ville få fram var att det finns någon form av försortering av motionerna, vilket gör att det finns en anledning att meddela sitt stöd till dig så att det kommer med motionen. Det tycker inte jag att framgår av informationssidan.

Användarvisningsbild
kattafan

Inlägg av kattafan »

Fält skrev:
07 jan 2021, 19:49
Det jag ville få fram var att det finns någon form av försortering av motionerna, vilket gör att det finns en anledning att meddela sitt stöd till dig så att det kommer med motionen. Det tycker inte jag att framgår av informationssidan.
Vågar påstå att vi har nått i mål med "förhands"-stödet, så det är ju bra. Men jag gillar ju också att fokusera på det positiva.

I övrigt: KIMPKML

Fält

Inlägg av Fält »

Då telefontiden bara var till 11.30 idag så mailade jag för att få information om hur möte, röstning och fullmakter kommer att hanteras i år.

Jag frågade också hur motionerna kommer att presenteras före mötet.

Sist jag frågade visste de inte.

Användarvisningsbild
kattafan

Inlägg av kattafan »

Har suttit och sammanställt intresseanmälningarna eller vad man ska kalla det nu. Hade missbedömt antalen lite p g a flera räknats dubbelt i frågor rörande föreningar. Men 32 skyttar och 11 föreningar är inte illa kissat. Blir förhoppningsvis en förening till imorrn då det är styrelsemöte i min "hemmaklubb".

Det kommer att vara viktigt att lobba för att få så många som möjligt att delta på årsmötet och där tror jag det är mycket positivt att det sker digitalt i år.

Är det någon mer som vill anmäla sitt stöd går det såklart bra ytterligare några dagar till!

Användarvisningsbild
MrMacke
Has thanked: 7 times

Inlägg av MrMacke »

kattafan skrev:
10 jan 2021, 19:17
Har suttit och sammanställt intresseanmälningarna eller vad man ska kalla det nu. Hade missbedömt antalen lite p g a flera räknats dubbelt i frågor rörande föreningar. Men 32 skyttar och 11 föreningar är inte illa kissat. Blir förhoppningsvis en förening till imorrn då det är styrelsemöte i min "hemmaklubb".

Det kommer att vara viktigt att lobba för att få så många som möjligt att delta på årsmötet och där tror jag det är mycket positivt att det sker digitalt i år.

Är det någon mer som vill anmäla sitt stöd går det såklart bra ytterligare några dagar till!
Mig veterligen så räknas bara föreningarna och inte enskilda skyttar då det är föreningen som är ansluten till SvSF som har rösträtt för sina medlemmar :idea:
Marcus Olsson
www.vikingrifleseries.com
Arbetar sedan februari 2020 på www.nordik.se

Användarvisningsbild
Frejoh
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Inlägg av Frejoh »

Våran förening vill stötta men vi kommer inte hinna fixa formalian för det.
#Boltgunner

Tidigare känd som "Frontsvin"

Användarvisningsbild
kattafan

Inlägg av kattafan »

MrMacke skrev:
13 jan 2021, 18:06
kattafan skrev:
10 jan 2021, 19:17

Mig veterligen så räknas bara föreningarna och inte enskilda skyttar då det är föreningen som är ansluten till SvSF som har rösträtt för sina medlemmar :idea:
Stämmer. Men enskilda skyttar som engagerar sig är skyttar som kan jaga på sina styrelser inför årsmötet!
Helheten Helge, helheten!

Har lämnat in motionerna nu, dock inte fått bekräftelse att de tagit emot vilket är lite irriterande.

Användarvisningsbild
kattafan

Inlägg av kattafan »

Frejoh skrev:
13 jan 2021, 19:46
Våran förening vill stötta men vi kommer inte hinna fixa formalian för det.
Viktiga, som Macke nämner, är att ni får upp nån på barrikaderna den 8 mars klockan 18.00 och framåt!

Användarvisningsbild
MrMacke
Has thanked: 7 times

Inlägg av MrMacke »

Motionen för långhållskytte inskickad, 28 föreningar drog ihop till möte och tecknade under! Samtliga kommer säkerligen även rösta för kikarfältets erkännande på mötet! Bra jobbat alla
Marcus Olsson
www.vikingrifleseries.com
Arbetar sedan februari 2020 på www.nordik.se